Leta i den här bloggen

måndag 3 september 2012

Vem ska man skylla på?

Jag vet inte vem jag ska risa. Deltagarna eller inst som inte säger till men det är skuuuuukt irri med folk som pratar på spinningpassen. Och då menar jag de som har en lång konversation.
Ska man inte träna när man väl är där? Och om man inte vill det stanna hemma.
Har man så mycket att säga kan man väl ses en timme innan eller bara skita i träningen och ta en kaffe.
För det stör. Jättemycket.
Jag går gärna in i min egen värld och träningen blir lite meditativ men det förstörs när folk pratar.
Jag gillar ju inte ens när folk ska prata med mig. Visst en fras hit eller dit men nu snackar jag konversationer.

Sen under nedvarvningen när man är lugn och avslappnad och inst sätter på lugn musik och kanske berättar nåt som händer eller så, är det inte ohyfsat att inte lyssna? Eller om det är tyst, att störa koncentrationen för de andra med sitt pladder?
För att folk pratar kan förstöra känslan av det perfekta passet. Eller när man är på väg in i the zone kommer man inte dit för att man blir störd.
Nu kunde detta passet idag blivit ett sånt perfekt men istället är jag irri.
Slöseri med energi.

Så vem ska få kängan? De som pratar eller de som inte ber folk vänta tills klassen är klar?

Gött, lite irritation avskriven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar