Leta i den här bloggen

fredag 7 september 2012

Och där slog insikten till!

Jag är ju en tänkare. Och det är vissa i min omgivning som ibland tycker att jag tänker för mycket och visst ibland har ni rätt.
Men idag på gymmet kom jag på varför jag känner mig lite ledsen och nere och ja.. Saknar saker.
Jag får ju inte springa. Och jag saknar löpningen så jag nästan gråter.
Jag insåg det idag när jag såg ett par asfina löparskor i omklädningsrummet och tänkte på hur snabba de är. Hur skönt de såg ut att sitta på foten och om de skulle passa mig.
Jag har ju bestämt mig för att inte köpa ett par nya förrän jag får springa igen.
Min kropp saknar att få komma ut tidigt en morgon och springa. Låååååångt.
Hmm ja kanske inte mitt knä men resten haha!

Sen så har jag ju tatt bort två ganska viktiga saker till.
Vinet.
Mmmmmm det goda rödvinet..
Ibland så behövs inte ett helt glas utan bara en mun eller två. Bara smaken. Mmmm...
Att få lukta på det och sen låta det rulla i munnen. Det är magiskt.
Jag är ju en sån som kan gå ut och ta ETT glas. Och ibland så lämnar jag ett halvt och åker hem för det är bara känslan och smaken jag är ute efter.

Sen har vi godiset.
Smågodiset. Mmmmmmm..
Jag är ju inte den som köper en påse och sen slukar den utan kan ha den i flera dagar.
En bit här och en bit där. Lakrits. Choklad. De nya skum-lakrits-hallon-döskallarna.
Visst detta är saker som inte är bra för kroppen. Eller ja tror faktiskt att godiset med alla sina E-ämnen är värre än ett glas vin men inget av det är ju bra i stora mängder.

Men alla dessa glädjeämnen är borta ur mitt liv och det är inte så konstigt att jag faktiskt reagerar och blir lite ledsen.
Frågan är vad jag ersätter dessa saker med..
Det finns inget som kan ersätta löpningen så det kan vi lägga ner att tänka på på en ggn.
Och bara de som springer vet vad jag pratar om.
Visst älskar spinning men det kan inte ersätta löpning..

Godiset försöker jag ersätta med frukt för det älskar jag oxå men vinet..
Och den som säger te den åker fan på en smäll!
På riktigt!

Men iaf. Det är skönt att komma på varför man är som man är och varför man reagerar som man gör.
Jag gillar att hitta svar.
Och jag älskar att le.
Snart ska jag köra skiten ur det sista av deppen och spinna med Therese nr två för dagen.
(Tänk att två med samma namn kan vara så bra!!)
Endrofinerna ska inta min kropp och nå ut till alla celler och översvämma alla trista, elaka, deppiga atomer som finns och sen ska denna fredagen bli sjukt bra.

Woop woop!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar