Leta i den här bloggen

lördag 29 september 2012

Årets lopp..

Detta året har jag bara sett på när andra springer.
Gbg varvet kunde inte springas pga pollen. En vecka tidigare hade jag legat hemma i feberfrossa och fått superpillrena men var inte ok ändå.
Så det var bara att skippa.

Stockholm Marathon gick av stapeln men helt seriöst. Jag är inte byggd för kyla och kände att hade jag startat min sem med det hade jag oxå legat sjuk hela sem så nej det var inte värt det i mina ögon.
Jag har gjort det och klarat det så den utmaningen har jag klarat. Nästa år ska vi klara tiden oxå.

Sen kom Midnattsloppet. Då hade jag åkt på löparknä och fick bara avstå vilket gör ont mest för att det jag och Morsan skulle tävla mot hade varit en enkel match att slå.

Idag är det Lidingöloppet. De lopp jag hade tänkt ta för att ta igen de andra. Men nej. Knät strejkar och det är med sorg och avund i hjärtat jag ser alla uppdateringar och medaljer.
Jag saknar löpningen och jag vill gråta när jag ser folk som springer på mornarna.
Jag älskar det. Så enkelt är det.
Jag älskar att springa. Friheten det ger. Känslan efter. Det finns inget bättre.
Så är det bara..
Men jag kommer igen nästa år.
Snyggare, starkare, smalare och snabbare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar