Leta i den här bloggen

lördag 29 september 2012

Jag vill inte, så därför är jag inte..

Så detta med att jag känner mig utanför.
Jag har varit väldans ledsen över det faktiskt. Det är aldrig kul att känna att man inte får vara med.
Det som tröstar lite är att det är fler än mig som märker av samma sak när de inte dricker.
Man är väl inte så kul när man är nykter och så någonstans så påminner man andra om vad de gör och inte gör..
Jag har valt att försöka att tränga bort de känslorna och koncentrera mig på de bra.
Det är aldrig bra att trycka undan och undvika känslor men just nu så är det nog det.
Annars hade jag bara blivit deppig och nere och en sån Linnéa är det ingen som gillar.
Att vara nere är en sak men så helt plötsligt ska de som fått ner mig i hålet börja bry sig och allt blir en enda ond cirkel så nepp.
Jag vill vara glad.
Jag vill vakna varje dag med ett leende på läpparna.

Och kan jag klara vara utan socker och alkohol ska jag väl klara den biten oxå.

Sen är det en annan sak jag måste göra oxå. Haha!
En kollega säger att han inte vill jobba med mig om jag inte gör det.
Och ja det är precis det ni tänker nu.
Tydligen blir jag lite bitchig när det gått för lång tid och jag är nog snart uppe i 6 mån..
Så ingen tulo mellan benen här inte!

Men först ska jag kolla på Harry Potter, ev sova en sväng och sen kanske middag med Andréas och hans vänner.
Bästa Andréas..
Han ser på en ggn nu när jag inte mår bra.
Frågar och vill jag inte prata om det och han märker det så låter han det bara vara.
Tänk att man kan stalka sig till kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar