Leta i den här bloggen

söndag 24 juni 2012

Vilse i pannkakan..

God morgon...
Skulle ju skrivit om mina äventyr igår men totaldeckade och vaknade i ett mörkt vardagsrum.
Var sjukt godissugen igår men hade som inte plats för det i min kcal budjet. Så vad gör man?? Jo man tar sim lata röv och går ut och springer lite.
Trodde jag..
Jag börjar som jag brukar och när jag kommit upp en bit så känner jag att.. Hmmm lite landsvägs löpning skulle vara gött. Inte i skogen men inte i stan.
Så jag springer upp på en väg. När jag sprungit i en kvart ser jag en bilväg som går in i skogen och tänker att jo men varför inte.
Ööööö för att man springer vilse kanske??? Därför inte..

Iaf. Det är en väg med skyltar och ja det är väl bara att följa dem? När skylten visar ett namn och 2.5 km känner jag att det blir lagom. Men jag kommer ju fan aldrig dit utan stöter på en ny skylt som det står ett annat namn och 1.5 km på och så fortsätter det så. Jag springer förbi skyltar med parkeringar och ridspår och fan och han moster och tillsist är jag så sjukt vilse.
Vägen har blivit lerig och myggen bokstavligt talat äter på mig så fort jag försöker gå.
Stannar jag har jag en hel svärm över mig och ett tag fick jag nästan lite panik för att de var så många som kom så fort..
Vägen var sönderkörd på vissa ställen och där gick det nästan inte att komma fram. Som tur är har jag ganska mycket benmuskler och pallade hoppa över mycket dynga.
Det låg hästbajs överallt och när man sprang förbi så lyfte klungor av stora, svarta äckliga flugor. Brrrrrr...

Efter 2.5 timmar kände jag att nu fick det fan vara nog. Och ljuset i tunneln kom när jag såg en gård. Jag låg och tänkte att det var fan det vackraste huset jag någonsin sett. MEN där var det privat väg och den vägen ledde verkligen ingenstans.. Bara till gården och envis som jag är ska jag inte ha hjälp. Än. Det var ju fortfarande ljust.
Så jag vänder om och kommer på att... JOOOOO jag har ju en karta i telefonen!!!! Vilken lycka! Vad jag älskar Iphone!
Sååå fast det var sjukt dålig täckning mitt i ingemansland och myggens land så hittar jag en väg jag kan springa och komma hem på. Wiiiiii!
Så jag sprang från mamma i Löten, till Håga, snurrade runt i skogen från helvetet och kom ut på Lurbovägen, hamnade i Gottsunda.
Ja en nätt liten runda på ca 3 mil!!!!
Det tog mig 3.5 timmar att springa och sen blev det ta mig fan buss hem!
2280 kcal sprang jag bort och godiset jag var sååå sugen på var inte så gott som i fantasin.

Kontentan av det hela blev; jag skulle kicka latmaskröv men den kicka röv med mig!

1 kommentar: