Leta i den här bloggen

söndag 10 juni 2012

Ta för sig!

Det är något jag måste lära mig.
Jag har gått tillbaka i min självsäkerhet och raggar inte på män som jag tycker är out of my league.
De som är för snygga för mig. För de vill ju inte ha en "fet brud".
I mitt huvud sitter min skönhet på utsidan och det är ju den jag inte gillar.
Så varför skulle då någon vilja ha mig? Eftersom jag tycker jag är ganska ful.. Eller jo men inte snygg nog att ha en snygg man. Make sense?
Men nu får mina vänner, de som inte tränar eller är hysteriska med maten och är större än mig, pojkvänner. Och män raggar på dem och de blir pojkvän och flickvän och kvar står jag. Ensam i ett hav av frågor.
Jag är vuxen men är fortfarande mobbad.
Jag säger det som mina mobbare sa till mig till mig. Haha vilken mening..
Det som de sa som fick mig att bli liten och osäker sitter som spikar.
Som en betongklädnad jag inte får av mig.
Och nu är jag så rädd att bli sårad att jag gömmer mig i betongen och använder min övervikt som skydd för att slippa "komma ut".
För att slippa ta i det som är det riktiga "felet" om det nu faktiskt finns nåt fel.

Felet sitter nog i huvuddelen.. Och inte i kroppen...

Så släpp sargen och join the party!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar