Leta i den här bloggen

söndag 10 juni 2012

Dagen gnäll!

Hmmm det har varit en jobbig vecka. Jätte jobbig. Sviiin jobbig.
Känslorna har åkt bergochdalbana med mig och jag är glad och ledsen omvartannat. Har sååå många i min närhet som är sårade och ledsna och som inte mår bra och det har sänkt mig lite oxå.
Jag känner inte samma glöd och glädje och det som gör det jobbigare är att vissa försvinner när jag behöver de som mest.
Jag tänker inte hoppa från nån bro. Behöver bara nån att stödja mig på.
Nån som tar min frustration, som lyssnar och som kanske låter mig gråta ut det onda så att det inte växer och blir större.

Igår så frågade en vän när jag gnällde lite över att jag bara får laga mat hela tiden, för faaaan avd jag har jobbat på sem. Iaf hon frågade om det inte är nån som skämmer bort mig. Först så svarade jag ner men sen kom jag ju på att jag är ju blond. Min äldsta och sötaste vän Shirin är den som skämt bort mig.
Men från och med idag tänker jag inte laga mat på 3 dagar.
Jo jag älskar att göra det men nu har jag gjort tvårätters och fixat och donat och nu räcker det.
Jag får frågan; vad sa vi äta ikväll?
Och det är när vi ska få hit folk och sen slutar det med att jag står och gör typ ALLT i köket.
Igår var mammas väninna här och hennes vänner skulle komma och äta.
fråga kom. Vad ska vi äta? Detta och detta och det och ska vi ha fruktsallad till dessert och sen så är det jag som gör.

Nu tänker jag vara ledig. På riktigt.
Nu ska jag satsa på mig och på att bli glad igen och hitta mig.
Så färdiggnällt för idag.
Ska nog börja med att ha ett inlägg per dag som är dagens "spygalla" haha!
Jo inte nog med det. Morgonens kaffe är skrämt vatten! Haha! Inget man blir glad över..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar