Leta i den här bloggen

fredag 22 juni 2012

Midsommar och långjogg..

Vaknade runt 8 och gick upp och fick i mig den vanliga frullen. Lättfil, kvarg och idag vindruvor.
Mmmmm.. Mumma i magen..
Sen bar det av på en snuskigt skön långjogg. Ingen stress, ingen prestige i att springa fort, bara jag och asfalten och benen som gick och gick av sig själv.
Andningen satt där den skulle. Behövde ingen bricanyl. Hade ingen mjölksyra. Det var en sån magisk morgon som man aldrig vill ska ta slut..
Sprang genom naturresarvat, på asfalt, genom nästa skog, till stadsparken, längs med fyrisån.. En lång och galet skön runda.
Jag tror jag hamnade på 2.5 mil på ca 2.40 min.
Och jag hade kunnat fortsätta ett bra tag till. Hur bra är inte kroppen när den mår så??


Kom hem och åt en stoooor fruktsallad med kvarg och vaniljpulver. Mmmm..
Och sen åkte vi till Pilsbo och grillade med mammas vänner.
Jag körde så ingen alkohol till mig!
Det blev även årets första dopp. Det var inte så kallt som man faktiskt kunde tro.
Efter detta körde vi hem och nu sitter jag här. Mätt i magen efter ännu med kvarg och fruktsallad, lite nötter och kamomill te.
Mamma var snäll och gav mig ett glas rött men det lockade mer i tanken än i gommen..

Vet ju att lägger jag huvudet på kudden kommer jag somna som en gris MEN kommer oxå vakna pigg och alert till morgondagens löpning och om nu fyrishov är öppet kan det bli lite simning imorgon.
Här är det väl typ det enda som är öppet..
Hmmmm skulle ju äta en glass idag.. Det missade jag. Tur att det finns en dag imorgon oxå. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar