Leta i den här bloggen

onsdag 27 juni 2012

99 dagar till -10 och LL!

Onsdag morgon..
Andra dagen på jobbet.
Ja inte nu men senare.
Först löpning.. En skön morgon jogg i solen.
Idag är det 99 dagar till Lidingöloppet. Tänkte köra deras program men då ska jag ha en vilodag idag. Inte riktigt min melodi.. Speciellt inte en solig morgon som denna.
Så vad gör man?
Lyssnar på experterna och vilar eller går ut ändå?
Just idag... Så måste jag ut och springa.
Vaknade ur en dröm där jag grät så jag vaknade ledsen och nerslagen. Jag ville bara krypa ihop och gråta för jag hade känslan av drömmen kvar i mig.

För att slippa de negativa känslorna och ha en dag nere så tänker jag springa ifrån de känslorna och bli glad.
För löpningen gör mig glad. Jag älskar den och när jag kommer till min dipp, som jag kommer göra, ska jag gå hit och komma ihåg den känslan.
Jag ska blunda och komma ihåg hur det känns när benen bara går och går.. Och aldrig blir trötta.

Men tillbaka till LL.
99 dagar.
99 dagar att bli mindre på.
99 dagar att tappa minst 10 kg.
99 dagar att bli snabbare och starkare på.
Mina 100 dagar började igår. Vissa som inspirerar mig är inne på slutspurten. Men bättre sent än aldrig.
Så nu kör vi. Jag är less på att se min kropp i spegeln och se avsky i ansiktet när jag är klar.
Jag är less på att inte vara nöjd med något.
Så nu tar vi och focuserar på det som är bra.

Mina ben är fantastiska som orkar springa som de gör.
Mina lungor är fantastiska som ger mig syre som gör att jag att jag orkar träna mycket och jag är fantastisk för att jag inte ger upp!
Tre om dan? Det borde ju boosta mitt självförtroende.
Nu är det göttig morgonlöpning på G!
Kram kram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar