Leta i den här bloggen

lördag 27 oktober 2012

Valet man gör..

Lördag morgon och det är 13 dagar kvar..
Funderar lite på val man gör i livet. Matval. Träningsval.
Val av man. Och val av möjligheten till att ha barn.

Jag har inte en ven i mig som längtar efter att få bli gravid eller ha en egen liten "knodd". Det tar tid, det förstör min kropp och det kostar pengar.
Jag har inga problem med att lägga ut pengar på mina vänners barn men jag vill inte ha egna.
Men tänk om jag ändrar mig?
Just nu har mitt hjärta siktat in sig på en man som är lite äldre än mig. Han är det finaste som finns. Lång. Muskler. Rolig. Trygg. Snygg. En kropp som är to dir for. Lång.
Han är lite som många av de andra äldre jag träffat. Rädd för att den biologiska klockan ska ticka och jag ska vilja bli befruktad.
Jag älskar sex så visst vill jag ligga men krävs det så trycker jag mer än gärna två p-piller för att slippa byta blöjor.

Men just valet. Att välja bort något jag inte vill just nu.
För det är en ganska stor sak jag väljer bort.

Nu vet jag ju inte om han är intresserad av mig på de sättet. Men är det värt det?
Jag ser det så här. Om man träffar nån så finns det inga garantier för att det ska hålla livet ut så varför inte bara köra och se vad som händer?
Min nästa man kanske bara är underbar i 6 mån och sen får jag byta in han till nån annan. Eller så lever vi lyckliga i alla våra dagar och då har jag ju VALT rätt just här och nu.
För att välja bort den som ev kan vara den stora kärleken just nu för något jag KANSKE vill om 7 år det låter jäääävligt korkat.

Just idag. Just nu får han det att pirra asgött i magen. Och han får mig att le utan att veta om det. Han är det finaste som gått i ett par skor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar