Leta i den här bloggen

torsdag 11 oktober 2012

Jag är ingen vardagsmationär!

Det är en sjukt solig och vacker morgon och det enda jag vill är ut och springa.
Inte promenera. Springa. Jag hatar att gå.
Vardagsmotion och jag går inte så bra ihop..
Visst, jag kan cykla från A till B.
Jag kan springa hemifrån till jobbet. Inga problem men att gå ut och gå... Inte min kopp te.
Att gå i trappor om det finns hiss, ge mig hissen.
Alla dar i veckan.
Jag är ingen vardagsmotionär.
Jag kan träna 3,4,5 timmar i sträck men att gå ut och gå. Nepp.

Började dagen med 55 min spinning och tvättstuga.
Det sköna med morgonträning när man jobbar som jag gör är att man kan åka hem och sova lite efter.
Och den sömnen är den bästa. Sen att jag har tvätttid och får alla äckliga träningskläder rena under tiden är ett stort plus.
Tror det blir tillbaka på kungsgatan och ett pumppass snart innan jobbet och sen ev en prom till jobbet. Det tar bara ca 15 min att gå och då hinner jag inte tröttna och så har jag ett mål med promenaden..

Men först lite mera sömn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar