Leta i den här bloggen

onsdag 10 oktober 2012

Svammel så här 70 dagar in i utmaningen..

Dagen första träning är avklarad. Spinning med Andréas.
Sprang 10 min på bandet och jag klarade det utan känningar.
Nu ska jag ta och sova en halvtimme och sen är det dax att ta sig mot kvällen äventyr, spinning med Jörgen. Ska bli både spännande och kul. Efter det vankades det nog indoor walking vilket jag aldrig gjort förut men det ska väl gå det oxå..
Det är kul att pröva på nya saker och för att få resultat ska man ju chocka kroppen. Och tro mig, den kommer bli chockad.
På söndag är det dax för att återigen få stryk av Meri. Gahhh!! Men no pain, no gain så det är bara att köra på.
Än så länge är det jag och Andréas som kör och kanske kan man få med sig nån mer.
Om det finns nån som är sugen på en utmaning så vet ni vart ni ska vara på sön kl 11. Sats Kompassen.

Hur resten av träningsveckan ser ut är lite oklart.. Imorgon är det spinning 6.45 och sen antingen pump eller transformers 11.30.
På fre, spinning 6.45 och sen har vi dans eller pump tror jag..
Lör är det iaf spinning med Lina 11.15 men innan dess har vi både spinning med Johanna och Pump med Cie som krockar och på sön dödspasset med Meri.

Det jobbiga med Sats är att de har så sjuk många bra inst att man ofta väljer pass efter dem och inte efter hur kroppen mår eller hur man har tränat resten av veckan. Så är det bra spinning inst (som det är VARJE dag) så blir det mycket spinning. Är det bra inst på pump så kan man ta det flera dagar i veckan och jobbar man konstiga tider så har man ibland inget val haha! För att vila är inget alternativ.
Träning är mitt livselixir. Träning är det som får mig att må bra och träning är det som får mig att orka.
Jag skiter i vad folk säger om vila och för mycket och beroende och sjukligt beteende.
JAG mår bra av att utmana kroppen.
Vissa mår tydligen bra av att dricka en massa öl och vin och röka.
Min kropp mår som bäst nu. Utan alla gifter.
Visst att jag saknar en del av gifterna men det är ju bara smakerna och lite friheten tror jag. Men jag vet oxå att godiset kommer vara för sött. Jag kommer att må illa efter 5 bitar.
Vinet kommer vara uuunderbart. Men så kommer det väl kanske inte bli en dunderfylla utan ett välsmakande glas som jag kommer lägga lite pengar på.

Jag har nog fått lite andra prioriteringar under dessa månaderna.
Det bästa jag har fått är tron på att jag kommer komma i mål.
Jag har fått kartan dit och nu är det bara att följa den.

Nu har jag svamlat klart.
Sova lite och sen en promenad till kvällens äventyr!!
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar