Leta i den här bloggen

tisdag 30 oktober 2012

Denna maten...

Det är så konstigt.. Det där med mat och enerig och vad man ska och inte ska äta osv.
Igår var verkligen ingen bra matdag egentligen. Verkligen inte.
Och just nu önskar jag att jag var en sån som gick på pulverdiet.
Men det funkar verkligen inte med hur jag tränar. Så då får man försöka få i sig saker när kroppen vill.
Just nu vill inte min kropp äta. Eller den är inte sugen på riktig mat. Gröt, fil, yogurt, keso, ksella hallon, frukt, mackor. Visst det går ner men mat.
Jag är inte hungrig på mat.
Jag försöker på jobbet men det är lönlöst.
Jag mår bara illa efter några tuggor och så blir det en macka istället.
Hade detta hänt när jag var tonåring hade jag blivit själaglad. Fatta att ha det problemet när man inte KAN äta!
Ett tag åt jag en grov macka med keso och krossad ananas om dagen. That´s it.
Om jag ens drack te gick jag och kräktes.
Nu vet jag hur pigg och glad kroppen blir av bra mat och nu kan jag inte..
Hade det varit i slutet av månaden hade det ju varit bra för att leva på gröt, det är ju det jag gör.

Det är lite pinsamt att ha det så här om jag skulle träffa nån. En pojkvän. En man.
Han kommer ju tro att jag har en ätstörning och på ett sätt har jag ju det men inte på det sättet där jag medvetet svälter mig.
Det konstiga är att när jag åt med J då gick det jättebra och när jag var och träffade en vän på lunch förra veckan gick det bra. Tills jag kom hem då fick jag gå och lägga mig för jag mådde så illa.

Så denna veckans utmaningar får bli två. Den första är att dricka 2 liter vatten om dagen och den andra att äta minst ett riktigt mål mat om dagen.

Nu är det skrivet i sten och kan inte rubbas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar