Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Veckan från helvetet..

Lite så känns den veckan jag har i ryggen nu. Så det ska bli gött med en nu fräsch imogon. Är snart på väg till willys för att inhandka lite nyttig mat som ska få kroppen att pigga på sig. Vet inte varför men jag har varit sjukt trött.. Hoppas inte det är nåt fel bara, att det bara ät lite vitamin och järn brist.

Har träffat en solstråle.. Helt sjukt. Vi pratar om allt och han kan ligga brevid mig i sängen och bara pilla mig i håret eller killa ryggen i timmar utan att vi säger nåt eller ens tittar på varandra. Nej vi är inget par och det är inte den överväldigande känslan jag har för J eller hade. Den börjar försvinna mer och mer. Och jag försöker inte ens hålla kvar den. Jag trodde inte jag skulle komma hit men jag orkar inte mer.. Vill bara bli omytckt utan att kämpa så för det nu. Visst är det en jag helst vill vara med men man får inte alltid som man vill.

Men han, den nya får mig lugn. Eller den nya är väl kanske fel ord. Men det känns som att han är eller skulle kunna bli en om inte nåt annat en fin vän. Vi får se vad tiden utvisar. Det roliga är att han inte är alls som de männen jag brukar vara med. Kanske därför det är så avslappnat. Nej nu måste jag åka och kirra mat. Kram så länge, L

Skrivet av Nike Girl 30 maj 2010 klockan 17:55

Veckan som gått..

Har nog varit en av de konstigaste på jävligt länge.. Men det jobbigaste är att våran älskade Oskar gick bort. Han har varit i familjen i ca 15 år och jag har glömmt hur ont det gör när ett djur försvinner. När Zorro våran hund dog så var man mer berädd för han var gammal men lilla sötaste Oskar.. Lika livlig som när han och Sune kom till oss. Jag har jobbat och varit igång hela tiden och inte hunnit känna efter men nu så kommer det.. Tårarna, saknaden, tomheten. Min söta prins finns inte mer. När jag åker hem kommer han inte längre att irritera mig till tusen.Han kommer inte att sova på mig, han kommer inte att ligga på mig när jag läser i timmar, han kommer inte att pussa mig eller trampa eller jama eller bara vägra lämna mig ifred. Min älskade, älskade prins..

Linnéa...

Skrivet av Nike Girl 29 maj 2010 klockan 11:35

Snubbeltråd..

Just nu är livets stigar fulla med snubbeltråd.. Nån som vet hur man undviker dem?

Skrivet av Nike Girl 25 maj 2010 klockan 18:25

Varvet..

Fan vad jobbigt det var. Alldeles för varmt, pulsen var för hög och jag fick en ful bränna. Haha! Men jag kom runt. På sidan av loppet läg det hur mycket mäniskor som helst som fick bryta och ambulanserna gick heeeela tiden. Vid ett tillfälle såg jag 4 st med blålysena på samtidigt! Fan vad jag tyckte synd om dem.. Löparna alltså. Ja visst sjukvårdspersonalen oxå men de behövde ju inte bryta.

Mitt lopp började med en puls på 192 slag/min. Inte alls bra. Det är en puls på 100% av maxpulsen. Och jag lår däruppe de första 2-3 km. Fan vad jobbigt det var. Ville bara stanna till och gå för att få ner den men ville ju inte börja loppet med att gå. Så den fick ligga där. Men eftersom kroppen inte riktigt ville springa igår så visste jag redan då att det skulle bli en längre tid än beräknat. Och det blev det.. Mot slutet, Avenyn ner, så började jag bli yr och då var det ju verkligen bara att ta det lugnt. Jag drack sjukt mycket vatten och energidryck men det fanns inget som hjälpte. Spurtade in i mål och då ville jag bara dö. Fan vad jag mådde illa. Fan vad jag ville spy. Fan vad yr jag var! Men jga kom i mål och jag har min medalj.. Och en träningsvärk som heter duga. Framsida lår gör ont, smalbenen gör ont, fötterna, alltså musklerna i fötterna gör ont, ryggen, själva filéen gör ont. Axlarna är ömma.. Men det gör inget.. Då vet jag att jag har kämpat.

När jag kom hem så slängde jag i mig en Ben and Jerrys, kastade mig i duschen och så in till stan. Där väntade öl, rosé och trevligt sällskap. Det blev några timmar på lilla, några på Bee och sen kebaben. Mmmm Nordstans...

Dagen har spenderats i inte-göra-nåts anda och nu ligger jag och kollar på A Cinderella story och äter jumbokrokar och pepsi max. Sessan ligger och myser med mig och det mesta känns ganska gött.

Morgondagen bjur nog på en lätt jogg om det är fint väder på morgonen, lite simning och så pump. Sen jobb till 22 och sen så ska vi softa lite..

Madde, ska vi ha nån ny utmaning?

Kram kram

Skrivet av Nike Girl 23 maj 2010 klockan 21:21

Oj, redan fredag!

Och jag har inte bloggat sen tisdags.. Det är inte ofta det händer. Men jag skyller på ryssarna och deras värme. Haha! Vi har haft det hur gött som helst här i Götet. Nåt som är lite jobbigt är att det kan bli upp till 25 grader imorgon. Och kuta 2.1 mil i den värmen vid 15 på dagen är ingen hit. Men men hellre det än som det var första året jag tog mig runt. Då fick man fan frostskador. Jag börjar bli lite nervös faktiskt.. Mes för att jag slarvat med middagen de sista 2 dagarna och idag så har hoppar jag tydligen lunchen. Får köpa nåt på vägen tll frölundaborg. Måste ju dit och hämta startnr och sånt..

Ha en skön fortsatt dag. Så kankse jag titar in ikväll. Kommer nog ändå inte kunna sova ikväll. Hej så länge, L

Skrivet av Nike Girl 21 maj 2010 klockan 14:09

God morgon!

Då va det tisdag och det är grått ute.. Men det gör inget. Nåt som är tråkigare är att det inte finns nåt att titta på på tv när man intager sin kaffe..

Gårdagens mat blev; en naturdiet, gröt med hallon, blåbär och päron/äpple keso, pasta med pannbiff och jag tror det var gräddsås.. Keso päron/äpple med vindruvor och melon och pasta med kyckling och tomater. Sen liiite karra oxå. Mest för att det fanns hemma och verkligen inte alls för att jag var sugen så där var det jävligt onödiga kcal som slank ner..

Jag sprang 2 mil på morgonen och brännde över 1600 kcal. Nåt som blir lite konstigt är att med pp så blir det ju alltid 22 st men nu när jag hade en jävligt schysst flow och sprang hela tiden och kcal antalet blir mer då blir inte pp´n mer. Jätte dummt.. Men men denna vecka räknar jag ju egentligen inte utan bara skriver upp. Hmmm varför vet jag inte. Haha!

Nu ska jag snart ut på en jogg och sen om jag hinner blir det 55 min pump. Sen har jag bara en dag till sen är det VILA inför den stora dagen. Fast jag funderar faktiskt på att ta en promenad eller en jävligt lugn jogg på tor.. Får se vad jag gör..

Nån som har nåt förslag?

Kram och ha en toppen dag!!!! L

Skrivet av Nike Girl 18 maj 2010 klockan 08:14

Måndag morgon..

Och jag försöker desperat att hitta på skäl till att inte gå ut och springa.. För jag känner verkligen inte alls för det. Men har man gjort ett val att ställa upp i lopp, dvs betala för att kuta runt som en idiot då är det bara att ta på sig kläderna och bege sig ut. Denna veckan kommer jag inte att tänka så mycket på... Eller jo det kommer jag men jag kommer inte att räkna ut nåt i pp. Eftersom jag har en förmåga att få i mig lite för lite så ska jag försöka frossa lite mer. Det är ju en uppladdning som är på G och jag tror inte att jag kommer äta så mycket för mycket ändå..

Hmmm nu slog mig en annan sak.. Jag kanske ska räkna bara för att se till att få i mig allt.. Dvs att jag verkligen MÅSTE se till att äta det jag ska+mer. Jag kanske ska skriva och räkna för att se till att jag äter upp de flesta av mina ap.

Detta får jag allt fundera på under min runda... Som jag ska bege mig ut på nu. Kram så hörs vi senare, L

Skrivet av Nike Girl 17 maj 2010 klockan 09:51

Då var det söndag..

Har haft jätte svårt att vakna idag. Men eftersom jag inte börjar förän 5 så är det ingen stress. Har ätit en risifrutti, lite lakrits och fått i mig kaffet. Ska försöka ta mig i kragen och bege mig ut och jogga. Det får bli en sån där skön, soft jogg eftersom jag är lite dagendagen efter trött. Skulle nog kunna sova bort heeeeela dagen. Men det funkar icke. Så ska jag diska lite innan jag går oxå men det går fort.

Hmmm eller så hoppar jag joggen och låter kroppen vila bara för att köra slut på den imorgon.. Vad tror vi om det? Just nu låter det sjukt skönt för jag ahr som myror i benen efter gårdagen. Som sagt jag har ju inte brottom..

Vad tror vi om att ha en ny utmaning nästa vecka? En som heter mellanmål. Jag är jätte dålig på att äta mellanmål. Och nu pratar vi bra saker, typ frukt, keso, en macka eller som jag tror det kommer bli i mitt fall eftersom jag har en låååååång jobbvecka. Måltidsersättning eller proteindrink. Så minst ett mellanmål om dagen och så skriva i 5 dagar. Vad tror du/ni? Jag måste ju ladda inför lördagen så jag ska spendera veckan till att vräka bra mat som gör mig pigg, uthållig, stark och allert. Och till mellis räknas INTE en bulle. Haha! Fast det kanske är självklart..

Kram så hörs vi om inte tidigare så ikväll..

Skrivet av Nike Girl 16 maj 2010 klockan 12:43

Hmmm jo alltså.. Dag 5

God morgon.. Igår var sista dagen på utmaningen. Och vad gör jag. Blir så full att jag inte kan skriva. Men här kommer gårdagen; protdrink, äpple, utbankad fläskfilé med potatis och sallad och lite röra, risifrutti, lita karra, päron, vin, vin, vin, vin, popcorn, ostkrokar, pirog gjord på lunchens kött och pizzabröd. Så det blev en halv...

Igår hade min älskling spelning. Min Maxen ställde sig på scen och hade sin turné start. Fan vad bra han var.. Jag var så nervös innan men det hade jag ju inte behövt. Han ägde. Min lilla Maxi var bäst! Han blev så stor. Så vuxen. Såååå bra. Och han sjöng en låt som fick mig att hajja till. Jag ahr hört den så många ggr och jag älskar den men igår så gick den rakt in i hjärtat..

Jag var nära att kasta in handduken men nu kan jag nog orka ett tag till..

Puss alla, nu är det jobb på G

Skrivet av Nike Girl 15 maj 2010 klockan 10:07

Fortsättning dag4..

Hmm jo innan så hade jag joggat och ätit frulle tror jag.. Sen så sov jag lite, kollade tv och slappade. Bara för att åka och spinna OCH mina vänner ta 55 min corepuls. Hur många tror att jag skakade när jag var klar? Jag mådde illa, jag orkade inte gå än mindre cykla hem. Så det blev en 100 gr (ja jag vet men han hade ingen mindre) kexchoklad innan jag hojjade/gick hem.Och frös gjorde jag nåt fruktansvärt.. Förbränningen låg ju på noll och så hade jag svettats i 2h, visst hade jag bytt kläder men det funkade inte.

När jag kom hem var det bara att hoppa i varma mjukiskläder och hoppa under täcket. Fast först. MAT! Men nu hade ju hungern gått lite för långt så jag kunde ju knappt äta. Vilket problem jag har va?

Nu blir det en naturdiet shake kanske lite vindruvor och sen sova.. Det är ju en dag imorgon oxå. Dagen då Maxen ska ställa sig på scen och ha en konsert. Dagen är äntligen här.

Men innan dess har jag tänkt mig att jag iaf ska jogga och ta ett pump pass och kanske, kanske, kanske simma lite men det är ett stort KANSKE. Och ska jag orka det måste jag sova.

Men först.. Maten..: rågkuse med 4 msk kesomini och ägg, vv´s tomatsoppa med ägg, 2 crisp med philadelphia ggr 2, lax med makaroner, grönsaker och en naturdiet.. ja och så 100g kexchoklad och 4 karrameller..

Och nu.. ZZZzzzZzzZzZZZzzZzzZzzZ

Skrivet av Nike Girl 14 maj 2010 klockan 00:23

Dag 4..

Min dag började i natt när jag vaknade hostande varje halvtimme. Så det blev ett klick på medicinen och sen fick jag, tro det eller ej sova. Vaknade och gick igenom alla ursäkter för att inte gå ut och springa och när det var avklarat och kaffet uppdrucket och proteindrinken nere så blev det 2 mil i skogen. Stannade lite och tog lite bilder..

Visst är det gött att våren är på G? Även om det känns lite (läs är sviiin jobbigt) i kroppen. Såg precis att klockan börjar bli mycket och att jag borde äta lunch så att jag orkar med spinningen kl 5.. Men jag är ju faktiskt inte ens hungrig. Vad gör man då? Ska se om jag har nå soppa hemma så får jag i mig nåt iaf.

Vet ni att idag är det Linnéa dagen! Kul va? Då borde jag få äta lite prinsesstårta utan att den fastnar någonstans.. Men det funkar nog inte riktigt så. Jaja.. Antagligen blir det en god fruktsallad för att fira för det är nåt jag verkligen älskar.

Tills vi hörs igen, typ ikväll, kramar i mängder L

Skrivet av Nike Girl 13 maj 2010 klockan 14:51

Dag tre!

Började med en simlektion. Idag skulle vi lära oss andas. Haha, jo för det var ju jag jätte bra på. Jag är såååå van vid in genom näsan och ut genom munnen. Men att andas in genom näsan i vattnet är inte att föredra. Nåt som verkligen kändes är mina svårigheter med andningen överhuvudtaget. Ibland när jag ligger i sängen och inte gör nåt så får jag svårt att andas och måste tänka på det. Tur att jag fick min astmaspray.. Iaf jag var ganska snabb idag oxå men tänkte att jag kanske ska ta mig till bassängen på fredag innan pumpen och träna lite. Kan ju inte skada iaf..

Sen så åkte jag hem, som tur var så regnade det inte när jag hojjade dit eller hem. Men jag kom hem och åt frulle sen på med en massa kläder för jag fryser alltid som fan när jag simmat, mysbyxor, skidstrumpor och en tröja sov jag i. Sen var det dax för spinning. Min älskade Andréas hade det som vanligt på onsdagar och det var huuur kul som helst och jag svettades som en gris. Förbrännde över 800 kcal! På ett spinn pass.

Efter det så kurrade magen som fan och som tur var hade jag ju kvar mat från middagen i tis. Så det blev lurre och lite mer sömn.. Tänkte egentligen träna ikväll oxå men orkade inte.

Hmm så till det tråkiga. Skriva ner maten... 2 rågkusar med 4 msk minikeso (4+1 pp), 2 naturshake (6? pp), laxpytt (6+4+1 pp), popcorn (?), en vv bar (2pp), kycklingklubba med pasta och grönt (6+4pp) 1msk pesto (?), 4 bitar choklad (8pp) och 4 godisbitar. Fan vad mycket jag har ätit och ändå känns det som ingenting..

Träningen då.. 20 min cykel, 45 min simning, 20 min cykel och 55 min spinning. Hoppas på storkovan när det gäller bp imorgon.

2 and a half men nu så natti, L

Skrivet av Nike Girl 13 maj 2010 klockan 00:00

Tisdagen är snart slut..

Jesus vad trött jag är.. Höll nästan på att somna utan att skriva i checklistan. En rågkuse med 4msk keso mini, en blod grape, 1 1/2 kycklinglår med wokade och potatis, en naturdiet dring, 4 rutor ingefära/citron choklad, laxpytt.. Japp das is alles. Träningen blev, 20 min cykel till gymmet, 55 min dans, 20 min löpning på bandet, 55 min spinning och 20 min hoj hem. Dagens middag:

Det ser faktiskt godare ut än det var men jag ska nog kunna spajsa upp det lite och sen kommer ett recept. Det bästa är att jag gjorde aå att jag har lunch imorgon oxå. Göt va?

Jag dansade lite idag. Niklas hade passet och han är ju såååå underbar, även om han håller på att odla rabatt under näsan. Sen tog jag 20 min på bandet och det var sååååååå gött. Kom på att jag ahr saknat det lite nu när jag är ute. Man stannar inte och känner efter lika mycket. Men sen kom katastrofen.. Spinningen. Fan vad tråkig den var. Hon var trist. Musiken var trist. Hon sjöng med i låtarna, typ så som man gör nära man gör sig iordning för en utekväll och står och lägger på mascara. Så sjöng hon under passet. Sen skulle hon försöka peppa oss alldeles för mycket. Frågade oss om vi mådde bra och om det var tungt och om vi var trötta. Det enda hon inte undrade var när fan hon skulle vara tyst. Vissa låtar på ett spinn pass är sååååå sköna om instruktören bara är tyst och låter deltagarna spinna själva men det hade hon ingen koll på. Detta var heeelt klart årets sämsta pass.

Men imorgon är det simskola, hoppas den är lika kul som förra ggn och sen är det spinning med Andréas, alltid kul. Sen får vi se vad dagen har i sitt sköte.. Det är ju både dans och eurovision spinning på kvällen.... Ett svårt val.

Nej nu gått folk är det dax.. Natti

Skrivet av Nike Girl 11 maj 2010 klockan 23:37

Äntligen ledig..

Japp då var man ledig imorgon då. Fan vad najs. Är sjukt trött så detta får bli ett kort och spännande inlägg..

Dagen börjde med att jag vaknade. Sen var jag ute och joggade i 1.50 min, kom hem, åt, diskade och åkte och pumpade i 55 min. Sen blev det jobb. Men har iaf förbrännt över 2000 kcal idag vilket motsvarar ca... Hmmmm.. Lite mer än 35 bonus points. Gött. Och vad har vi då stoppat i munnen.. Jo det ska jag berätta. En rågkuse (4pp) med 2 msk kesomini (0.5pp) och ett äpple. 1 1/2 kyllingklubba (9pp) med grönsaker och 2 dl ris (5pp). 10 bitar sushi (10pp). Fruktsallad med 2 dl mellanfil (2pp) och tillsist en xider (5pp). Vi fick en ny på jobbet och vi äääälskar den så detta tyckte jag att jag var värd efter denna helgen och dagen. Så 35.5 pp blev dagens intag. Det betyder att jag typ fått i mig 0.5 pp idag så jag tuggade i mig de sista 10 ostkrokarna oxå. Vi kan väl säga en pp per krok?

Nu ska jag sova om jag får utan att hosta sönder mig. Ja det är synd om mig för de jävla björkarna tar kål på mig! Kram, kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 11 maj 2010 klockan 00:07

Söndagen är över..

Japp helgen är över och imorgon är en ny dag. Då ska jag på riktigt försöka fundera ut detta med hur fan jag ska kirra de sista kg´na, Vet inte men tror nog att vv tänket är det bästa för en livsnjutare som mig. Äta allt men inte alltid.. Livet har som kommit ivägen lite för mycket nu det sista. Madde vad tror du? 5 dagar?

Kram och god natt på några timmar, L

Skrivet av Nike Girl 10 maj 2010 klockan 02:05

Just nu är världen bra..

Jag pratade lite mid mitt hjärta ikväll och nu känns det som att min envishet belönar mig. Jag kommer somna som en prinsessa och vakna med ett leende på läpparna imorgon. Som sagt, just nu är världen jäävligt bra!

Skrivet av Nike Girl 8 maj 2010 klockan 01:03

HATA POLLEN!!!

Igår så blev det en sväng ut. En vän jag inte träffat på länge var i stan så det blev mer än vad som var tänkt och väldans mycket längre än vad som var planerat. Men det gjorde inget. Denna veckan har jag haft svårt att andas och jag har varit heeeelt säker på att det var alkoholintaget förra vecakn som var boven. Men icke. Jag och Anna satt på jobbets uteservering igår och även då hade jag svårt att andas. När vi gick upp för trappan kändes det som att jag inte fick luft och fick sitta och koncentrera mig på andningen för det kändes som att jag skulle börja hyperventilera precis när som. Jätte äckligt. Jag fick lite bricanyl och det var som otrivin för halsen.

Så nu ska jag få mer pollen piller och nåt för andningen så dagen är räddad. Har sovit heeeeeeela dagen så matintaget har inte varit stort men å andra sidan har jag inte gjort av med nån energi. Så det är ingen fara. Men börjar nog bli lite hungrig..

Maten igår.. 2 mackor med keso och ägg till frulle. En laxburgare med potatis och sallad till lunch. 1/2 pizza till middag. Jag gjorde pizzan så det är inte så hemska som det ser ut när det skrivs här.

Jo så blev det ju en liiiiten bit kladdis med 1 kula glass... Och några jordnötter. Nu ska jag kirra middag. Kram

Skrivet av Nike Girl 7 maj 2010 klockan 17:07

Det är en solig torsdag!

Igår låg jag med datorn på magen och skulle skriva och vaknade med den brevid mig i sängen kl 7 imorses. Hahaha! Då är man jääävligt trött. Och eftersom jag hade en låååååååång dag igår så är det inte så konstigt. Den började ju med simningen igår 6.40.. Sen cyklade jag hem och vilade lite. Sen blev det 55 min spinning och efter det jobb. Ska kanske tilläggas att jag hojjade fram och tillbaka så 80 min cykel på allt detta .

Fan vad simningen brännde! Det känns i kärlekshandtagen idag att de fick jobba igår. Och det kändes när jag cyklade hem igår att benen var trötta. Så idag ska det bli en lugn och skön jogg och förhoppningsvis en sväng till gymmet för att träna lite mage och armar. Om jag hinner och om jag kan få ändan ur rövva och ta mig dit. Jag är ju inte en gymmare men inser att jag behöver det nu för att komma vidare i min träning. Visst, jag tror ju även att när och om jag lär simma ordentligt så kommer jag ha bra nytta av det eftersom det ger muskler på ställen jag inte visste fanns.

Hmmm så maten igår.. Frulle: 2 ägg och keso mackor. Efter träning: ett äpple. Lurre: lasange med grönsaker.. Den var inte ens god. Middag: currypasta med ryggbiff. Kvällsmål: 2 mackor med philadelphia light peppar och kalkon. Och så popcorn.. Mmmmmm. Visst jag tog en bit på en kaka, en mini bit och 4 räkchips slank ner men det kändes inte som ett nederlag. Det kändes gött att jag nöjde mig med det lilla och att det inte blev mer. Det kanske är det som är nykeln ibland, att faktiskt tillåta sig att få det söta man vill eller det salta man vill utan att må dålig över det.

Nu kollar jag Biggest och är på väg ut i solen. Känner av pollen skiten men har nu tatt ett piller så förhoppningsvis så blir jag snart bra och slipper detta med att känna mig förkyld.

Jag saknar Jonas.. Min prins.. Men hoppas på att vid regnbågens slut så finns det en kanna guld. Jag undrar vad han gjort som får mig att känna som jag gör och att vänta och hålla fast vid nåt så.... Oförutsägbart.. Tror inte det finns nån annan jag skulle göra det för. Det har hänt saker som jag inte tänker ta upp här och det finns en anledning till att jag inte ger upp. Så ni som tror och tycker saker, ja ni har rätt. Hahaha! Jag är dum i huvet. Men just nu följer jag mitt hjärta. Och det har valt att stanna med J.

Nåt som är heeeeelt GALET är att Jossan kommer tillbaka. Det ska bli såååååå kul! Men jag fattar inte varför hon lämnar england. Haha! Men kram Jos och välkommen hem!

Skrivet av Nike Girl 6 maj 2010 klockan 09:19

Simskola!!

Idag började jag simma. Eller ja, crawla. Är visserligen fortfarande kall men det var kul. För första ggn i en bassäng så var jag först in. Vi tränade bensparkar och jag var snabbast. Men fan vilken mjölksyra. Helvete vad jobbigt det var. Jag fattar verkligen varför simmare är så vältränade och japp, nu är jag på väg oxå.

Nu ska jag åka och spinna lite.. Sen jobb och imorgon är en annan dag. Haha! Men jag skriver förmodligen ikväll. Kramen

Skrivet av Nike Girl 5 maj 2010 klockan 11:00

Tears in heaven..

Haha! Skulle gå in en snabb sväng och skriva dagen bedrifter men så såg låg gårdagens inlägg kvar. Inte bra..

Men först.. En vän till en vän gick bort igår. Även fast jag inte kände henne så vet jag hur ont det gör i Fredrik. Och i Tomas. Jag lider med dem och vill bara gråta och ta över deras smärta. Det finns nog inget som gör så ont som när nån går bort. Den sekunden då man fattar att man aldrig mer kommer träffa denna människan. Livet kan vara så kort. På ett ögonblik blir allt obetydligt. Att jag är lite större spelar ingen roll. Att jag inte orkade träna som jag ville idag är betydelselöst. Livet är kort och just nu vet jag inte om jag prioriterar rätt.. För är det så här man ska leva? Träna älskar jag men att tänka på maten hatar jag. Är livet för kort för att inte njuta av det jag vill? Hon som gick bort hade cancer.. Hon var sjuk på riktigt. Min sjukdom är fåfänga..

Skrivet av Nike Girl 4 maj 2010 klockan 12:04

Första dagen på resten av mitt liv..

Idag började jag med en kopp kaffe och en protdrink.. Sen en jogg på 1.45. Till frulle blev det 1 dl gröt med linfrön, hallon och blåbär, keso äpple päron och en sesamruta med skinka.

Mellanmålet blev en sesam med skinkost ocn sen var det lunch. Det blev en soppa jag hittade i må bra. Ska göra den igen i veckan så det kommer kort och recept. Det var 289 kcal/portion. Jag tog 2 för jag var sjukt hungrig och har märkt nu att jag är en sån inbiten viktväktare att det faktiskt nog får bli det i överlag istället för kcal. Mest för att jag inte orkar räkna dem..

Till middag blev det laxpytt från vv med romsås. Och till dessert en fruktsallad på vattenmelon och vindruvor och keso päron/äpple. Mmmmmm så go den var.

Ligger i sängen och är egentligen sjukt hungrig men nu blir det fan inget mer idag.

Skrivet av Nike Girl 4 maj 2010 klockan 11:49

Äntligen hemma i min säng!

Och imorgon börjar det nya, hälsosamma, viktminskande livet. Jag hade faktiskt kunnat börja idag men ville suga lite på karamellen ett tag till. Har hittat några recept som ska lagas denna veckan och så hoppas jag på att jag blir så duktig att jag fryser ner mat i portioner. Nu ska här minskas i vikt. Och nu ska den starka kroppen bli ännu finare och fittare. Haha!

Kommer förhoppningsvis lägga upp både bilder och recept och så måste jag vara duktig på att skriva vad jag äter och hur mycket jag förbränner när jag tränar. MÅSTE! Hoppas jag har denna motivation när jag vaknar imorgon.. Det hade ju varit typiskt om den hade försvunnit.

Men nu ska vi sova och vakna utvilade och redo för det nya, pigga livet! Kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 3 maj 2010 klockan 00:40

Efter Valborg..

Sitter i soffan hos Jos och har ätit potatisgratäng men pepparbiff ovh bea. Mmmm så gött.. Och så försöker jag äta lite ostkrokar men är alldeles för mätt. Snart ska jag över till lillasyster och antagligen blir det utgång ikväll oxå. Om vi orkar. Hon har ändå jobat och jag har bara softat hela dagen.

Det kan ju faktiskt bli en kul kväll. Alla kommer ju vara på samma nivå. Bakfulla redan innan man börjar. Haha!

Kram och god natt och imorgon är en annan dag!

Skrivet av Nike Girl 1 maj 2010 klockan 21:13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar