Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

ONT!!!!

Det känns som att jag har blivit överkörd av en ångvält. och han stannade precis vid huvet.. Fy vliken träningsvärk!

Nu ska jag åka och jobba för att kunna ta ett spinningpass kl 12. Ha de gött alla, kram L

Skrivet av Nike Girl 9 september 2009 klockan 09:47

Hejje på alla nattugglor!

Jag har verkligen läääängtat efter att få blogga och nu så när jag kan så är jag sjukt trött och vill bara sova. Haha. Men jag måste ju berätta om en man jag brukar träffa när jag är ute på morgon joggen. Första ggn jag såg honom var han stor som ett hus. Ett riktigt USA fetto tpy. Så nu i sommar har jag inte sett honom. Kan vara jag som har sprungit senare eller så har han åkt på sem. I vilket fall har jan inte varit ute. Så såg jag han idag. Och JESUS vad han har blivit liten. Halva han är ju borta.. Jag blir så glad för hana skull. Han är ju verkligen på väg. Det måste ju kännas så bra för honom. Och han inspirerar mig som fan.

En annan sak jag fick höra som vi diskuterade på jobbet i sön var att jag tränar för mycket. Att jag borde vila lite. Det kan jag väl göra när jag dör?? Eller? Jo jag vet att man ska vila kroppen och jag har gjort det. Sön och mån var mina vilodagar och idag var det bara att köra igen. Men jag kan inte med gott samvete ligga i sängen och förstöra det jag har byggt upp så länge.. Jag har verkligen slitit för att få den kropp jag har idag. Och jag är inte ens klar. Ska jag så vila?? Nehej då.

En annan sak jag undrar över är detta med bantnings piller, typ alli. Finns det verkligen människor som tror att man kan äta dessa och bara gå ner? Utan motion? Jag tror att det är lite så att om man lägger ut pengar på det så blir det som en sporre och man tränar och går ner. Mer för egen maskin än "de förbrännande naturpiller" människor stoppar i sig. Nu sak ju inte jag kasta glas i stenhus för jag är ju lite sugen på att pröva pillerna Ina (som finns som länk) tar. Bara för att se om de påverkar min träning.

Kanske blir vi bra vänner jag och kroppen. Som vi var idag.. Mmmm vad vi älskade varandra idag. Det gick så fort. Och det bara flöt. Och det var sååååå skönt. Ville bara fortsätta springa och springa och springa. Blev knappt trött. Sen blev det hem, frulle och sen till gymmet för att träffa Maxen och köra ett pump pass. Imorgon är det tänkt att jag ska jobba lite lugnt på morgonen, åka in tidigre till jobbet för att den åka och ta ett spinn pass med favoriten.. Han är såååå bra och nu har han haft sem samtidigt som mig. Guuud vad jag saknar han. Man skulle nästan kunna tro att jag är kär i han. Jag har saknat hans dåååliga skämt under passet. den braiga musiken, de vackra, underbara låren. Mmmmm me lajk. Han har ju inte lite muskler..

Är det nån som har några tips inför mitt stundande dödslopp? Jag tar tacksamt emot allt jag kan få.. Är lite rädd nu faktiskt. Haha..

Nu kommer dagens mat lite snabbt.. Prot drink, kaffe, 2 fröig med 30 g pastej, 8 saltgurka, 1 brytbröd, 1 äpple, kyckling filé med 1 potatis och min veg sås, varm macka med tomatsås, ost, 2 skivor skinka, champinoner, lök och liiite vitlötsås, bakad potatis med 10 fiskbuller i dillsås och morötter och ärtor, världens minsta ceasar sallad med derss, kyckling, roman och bacon..

Sov gott over änd out

Skrivet av Nike Girl 9 september 2009 klockan 01:03

God morgon världen..

En ny dag, en ny morgon och an ny chans att göra detta till en bra vv dag. Idag blir det jogging och sen ett pump pass. Och sen jobb. Måste kirra lite grönsaker och frukt till jobbet. Har lovat Maxen att jag ska göra nån god vv middag till oss. Vet bara inte vad.. Funderar på korvstroganoffen som finns i power start ett.. Jag äääälskar den. Blir typ sugen nu. Haha.

Nej nu måste jag dra. Ingen tid att vila.. Nåt som jag måste ventliera ikväll eller när jag sitter på vagnen, eftersom Roggan står i stan, är folks ursäkter till att inte träna eller inte äta rätt. Jag och R på jobbet pratade om det i söndags. Jaja, jag måste dar. Kraaaam och hoppas alla har en bra points dag. L

Skrivet av Nike Girl 8 september 2009 klockan 08:07

Vad har fröken gjort idag??

Inte ett piss. Jag har tatt mig hem. Mer än så blev det inte. Haha! Har spenderat dagen i sängen med datorn på magen och bara softat. Det blev macka med keso och skinka och italiensk sallads krydda till frulle- (ca kl 2) haha. Sen blev det pasta med köttfärsås a la findus

Kanske inte den godaste med den fyllde sin funktion iaf. Sen blev det popcorn, en macka med 10%ost och räkosr och nu blev jag sviiin hungrig och då hittade jag lite färdig chiliconcarne. Nu ska jag sova och imorgon är det en ny dag med nya val, nya möjligheter, ny träning och INGET JÄVLA SLARV!!!! Jag blir så trött på mig själv. Sen så har vi bytt jobbtider så istället för att börja kl 13 så ska vi vara där 12.30 vilket förstör väldans när det kommer till träningen. Passen jag brukar ta passar inte alls in där. Men men jag får väl börja gymma. De som är såååå trist! Men ska jag bli en amazon så finns det inga genvägar.

Jag tycker ju det är såååå fint med en massa muskler.. Det ska ju synas mycket. Därför är jag väääldans nöjd med att mina ben börjar blir så muskliga. Ibland så tycker jag att de är liiite för stora men oftast så gillar jag dem.Och visst är det fint med rutor.. Mmmm

Om ni var ute och sprang i 2 timmar, pulsen typ 80-90% och sen tog ett pump pass, hur skulle ni räkna det? Om vi säger att ni väger 75 kg typ.. Det är det jag antagligen ska göra imorgon och undrar om jag räkanar rätt. Visserligen så kommer jag ju känna efter väldigt mycket själv hur kroppen vill ha det men det skulle vara kul att veta.

Den här älsklingen har jag tänkt inhandla. Visst är den fin... Me lööööv. Jag hr ju en men den har jag ju haft så länge nu. måste ju byta upp mig. Har tänkt skänka den gamla till bättre behövende, min vän Anna. Funderar på att köpa den och ha den på Lidingöloppet. Det förtjänar jag väl ändå? Som belöning bara för att jag ska springa.

Sen när jag tatt mig i mål vill jag ha en ny dator.. Mmm den är så fin..

Såååååå vacker!

Nu var det nog inget med för idag. Eller jo, jag har pratat med en så trevlig man verkligen heeela dagen. Måste egentligen sova men vill som inte lämna han. Haha. Det är gött när man hittar människor mn trivs med, även om det inte blir mer än en dag/ kväll framför en skärm. Människor som berikar finns det alldeles för dåligt av. Och speciellt män på dejtingsajter som faktiskt vill prata och inte porra sig. Jag gillar M som fan. Tack för att du delat en dag med mig.

Kram raring och god natt världen!

Skrivet av Nike Girl 7 september 2009 klockan 23:07

Igår ver det fest!!

Japp, jag skulle ju inte gå ut igår jue.. Men ALLA var ju där. Och jag ville oxå vara med. Luckan hade premiär igår. Jag gillar ju inte de stället men igår var det hur kul som helst. Vi började på jobbet, gick vidare till lilla och sen upp till älskligen på Babar. Sen var det all in! Haha. Vi dansade, festade, flirtade, dansade och hade sååååå kul. En i gänget hamnade på bardisken. Sen skulle vi på efterdojja.. In på sjuelva och kirra snax och bira och iväg. Men det var inte riktgt så enkelt. Hon som vi skulle till satt utanför och väntade på oss och en annan tjej hade gått upp i förväg. Med nyklarna. Och somnat i hallen. Japp. Där satt vi. Ute. I regnet. Och drack folle och såg ut som lodisar. När vi hade ringt typ 300 ggr så gav vi upp och drog till hisingen. Där blev det ännu mera bira och jag var hemma runt 7. På morgonen. Hahahaha! Men verkligen en hur kul kväll som helst. Tack alla.

Är ganska trött och sliten idag och ska nog sova lite nu.. Hörs senare. Puss

Skrivet av Nike Girl 7 september 2009 klockan 15:41

lIte insperation..

Skrivet av Nike Girl 6 september 2009 klockan 09:07

Mmmm keso..

God morgon.. Jag skulle ju börjta dagen med att gå ut i det vackra vädret och jogga lite och sen träffa Amanda för att pumpa lite. Men jag orkar fan inte. Är så sjukt trött och vill verkligen bara sova. Inte ens biggest loser kan få igång mig och då är det illa. Kanske borde inse att jag är mänsklig och oxå borde vila som alla andra. Men det är ju klart, om jag tränat så mycket som jag gjorde igår och sen jobbar 12 timmar det är ju klart att jag är trött. Eller? Sen så åt jag ju inte så jätte mycket igår heller, eller inte många pts. Allt man stoppar i sig har ju enerig. Även om det är noll soppa.. Tror att det får bli fruktsallad och favvo keso till frulle idag.

Och så om jag har nån kvar, den goa goa noll soppan med räkor till lunch kanske.. Ska iaf ta mig iväg så jag kan kirra det å jobbet och ta det soft innan jag blrjar jobba.

Ikväll så ska u verkligen alla ut oxå. Men jag är fan inte sugen.. Vara bakfull min enda lediga dag.. Vem vet det kan ju ändra sig till ikväll men just nu är jag för trött.

Hoppas alla har en bra dag. Även ni som kan äta vad ni vill utan gå upp ett gram. Haha! Puss and over and out, L

Skrivet av Nike Girl 6 september 2009 klockan 08:55

Hurra vad jag är bra!!

Idag har jag varitduktig. Vaknade runt 5.30-6. Drack mitt kaffe, drog en protein drink, 2 omega 3 tabletter och gick ut och sprang. Sen hem och stressa, stressa,stressa och iväg för att träffa Frida på spinningen. Ja jag vet. liiiiite mycket träning innan frulle men jag hann verkligen inte allt jag ville. Haha! Men jag gjorde det iaf. Sen till jobbet och duschade och åt gröt med hallon. Blev hungrig ganska fort och så bled det pasta med ostsås och broccoli och morötter. Dilo hade värmt kyckling så det skar jag och hade på för att fylla på protein förrådet. Sen kom Hanna med käck och hmmm vad heter den där citron kolan... A ja.. jag åt en av varje, Sen blev det ett äpple och lite senare noll soppa med räkor och pizza bröd.

Mot kvällen så kände jag verkligen hur energin skönk så det blev sushi för ca 5 points. Det var väl ändå inte så farligt?? Imorgon blir det nog nollsoppa igen och träning.

Men jag känner mig verkligen såååååå nöjd efter denna dagen. Ska komma ihåg detta nästa ggn jag vill slarva och skita i alllt. Vänta!! Jag kom ju på att jag åt en halv burgare. Alltså köttet och en liiiiiten ostabit. Det var mellan frullen och lurren. Det var då jag fattade att jag behövde äta igen. Och det gjorde jag jue. Haha!

Nej men jag är verkligen jätte, jätte nöjd med mig själv idag. Blev sugen på rumstempade pommes men de slängde jag. Sen ville jag ha nachos men de stog jag emot.

Hoppas jag kan vara så här bra imorgon oxå. Tänk vad gött det hade varit.. Och vad kul att få läsa att jag klarar det. Haha! Lite självgod får jag väl ändå vara?

Hur har ni haft det idag? Tränat? Slarvat? Bara haft det gött kanske? För det behöver man ibland. Bara ta det lugnt. Kroppen måste ju oxå fatta vad som händer. Och vi bryter ju der den med träningen.. Bygger upp den med vila. Så som jag ska göra nu för nu är det natten.

Lämnar er med lite insperation. Min idol Ali Vincent.

God natt alla underbara.. Puss L

Skrivet av Nike Girl 5 september 2009 klockan 23:39

Min frulle.. Det blev gröt t

mms_image

Min frulle.. Det blev gröt till frukost, efter en jogg på 1.45, 20 min cykel till träningen o 55 min spinnging. Sen pasta med broccoli, morötter, ostsås o kyckling. Nu är jag sviiin hungrig igen o ska nog ta mig ett äpple. Kaféet har bakat äpplepaj. Mmmm vad gött!

Skrivet av Nike Girl 5 september 2009 klockan 16:33

God morgon!!!

Vilken häääärlig morgon det är! Jag ska snart ut och springa, sen blir det nog en spinning med favvosen för att sen åka till jobbet och ha så kul som bara vi kan ha!

Min morgon började lite trist med ett internet som inte ville funka och sen när jag väl kom in så hade Choklad gjort sånna fina inlägg att solen och humöret steg som aldrig förr. Tänk om man kunde sätta alla oss som kämpar och försöker i ett stort hus eller nån ö eller så så kunde vi peppa varandra varje morgon. Och laga mat till varandra så man fick utbyta lite recept och känna nya smaker och få lite tips och idéer som är så lätta men som man inte tänker på.

Just nu är jag såååå glad bara.. Gött! Tack så mycket C!

Gårdagen fick ju rakt åt pipan.. När jag kom hade de varit potatis mos till lunchen. Mmmm. Sååå gott.. Speciellt med extra grädde och smör och persilja. Haha! Sen så fanns det ju pommes som bara skulle ner. Och lite pizza. Men det var igår. SOm tur är får vi inte bara en chans utan varje dag är en ny möjlighet att skapa en bra framtid för våra kroppar. Varje timme är det ju fakriskt. Dagens mål är att träna som en galning för det spritter i heeeela mig nu och så äta gröt till frulle, äppla och kanske en risifrutti till mellis, min veg pastasås med skinka (ja jag vet att den inte blir veg då) till lurre och sen en go soppa med räkor till kvällsmat. Måste ju stoppa in ett till äpple nånstans.. Hmm jo men de löser jag. Så så ser planen ut.

Nu ska jag klä på mig och förbränna. Har satt på timern för Biggest Loser och So you think you can dance så har jag nåt att se fram emot när jag kommer hem. Ha nu en toppen dag och gör inget som inte jag skulle göra, KRAM L

Skrivet av Nike Girl 5 september 2009 klockan 06:47

SMS-bloggat från mobilen

Jag skulle verkligen komma hem. Softa loss lite, läsa några bloggar, skriva lite o sen sova. Men nej. Nätet krånglar o bara lägger av så jagfår skriva imorgon istället. Hade ju hur mycket som helst att berätta. Speciellt om mat orgien på jobbet.. Ja, men jag var ju dagen efter sugen jue. Så det gick inte som planerat.. Kommer jag in skriver jag mer. Annars, god natt alla underbara. Kramar L
Skrivet av Nike Girl 4 september 2009 klockan 23:45

Linus på linjen..

Skrivet av Nike Girl 4 september 2009 klockan 14:56

En sak jag tänkt på..

Om man skulle göra en lista på de bästa träningslåtarna. Jag har ju vissa jag springer mer eller mindre bra till. Vissa som jag tränar intervaller till och vissa som jag "skön" joggar till och vissa som bara är bra och gör mig glad men som jag inte springer i tackt till.

Just nu ser nog listan ungefär ut så här:

  1. Livin´ on the edge, Aerosmith
  2. Fuck you, Lilly Allen
  3. She´s not me, Madonna
  4. If it kills me, Jason Mraz
  5. Electric, Layla K
  6. Proud Mary, Tina Turner
  7. The boy does nothing, Alesa Dixon
  8. Vanligt hyfs sunt förnuft, Svenska Akademin
  9. Spiderman Theme, Michael Buble
  10. Human Nature, Madonna

Vad gillar ni? Man fastnar ju ofta i sina egna mönster. Samma gäller ju med maten. Man är van vid sin kryddning och ändrar den inte så mycket. Så vad lyssnar ni på när ni tränar?

Skrivet av Nike Girl 4 september 2009 klockan 13:27

Japp, ännu en morgon..

Gårdagen slutade väl kanske inte alls bra.. Fick sån tok ångest över att J hörde av sig att det bara var att KASTA sig in i dimman. Med den ångesten orkade jag inte ta hand om pointsen oxå. Det blev för mycket. Sen har jag oxå fått en massa mejl av en galen brud som vet saker som hon inte borde. Inga allvarliga saker egentligen det är bara läskigt att hon vet det. Jag känner henne inte ens. Så igår pallade jag inte att vara hemma. Bara grät och grät och grät. Jag kan lova att det inte funkade med daten och nu så skulle han kolla hur statusen var med mig. Det gör såååå ont. Så fort jag kommit över han ganska bra så drar han tillbaka mig. Det här är ändå mannen jag trodde jag skulle leva mitt liv med..

Vaknade och såg att mina ögon såg överjävliga ut. Haha! Det såg ut som att jag hade fått en allergisk reaktion. Och det enda jag gjort var att gråta ganska mycket när jag somnade.

Men så när jag vaknade så tänkte jag att just nu har jag ingen ångest och nu kan jag ta tillbaka de points jag söp upp så jag plockade ut en noll soppa ur frysen som får bli lunch idag. Det hade varit gött att skita i att tänka på vikten en enda dag men min erfarenhet säger mig att gör jag det så kommer jag gå upp precis allt för jag kommer inte bara ta en dag utan de blir två, tre, nio alla.. Och så är jag på ruta ett igen. Visst jag är lite ledsen men ska ta fram mina fetto kort och glädja mig åt hur jävla duktig jag är. Det är ju faktiskt bara jag som kan rycka upp mig och det SKA jag göra.

Så det blir soppa till lunch, äpplen till mellis och antagligen soppa till middag. Jag ska ju jobba och då kan jag grädda gott pizza bröd till. Nu har jag ätit 2 mackor med keso och kalkonpålägg. och när jag vaknade blev det en allevo. Så nu har ju ändå kroppen fått en ganska bra grund iaf. Då borde det funka med soppor. Oj vad jag blev sugen på tomatsoppa nu. Mmmmm. Det och potatis och purjo soppa är mina absoluta favvosar. Sen när det är så här lite ruggit ute då är det ju tom mysig med en vaaarm skål. Mmmmm. Oj vad jag tjatar.

Men det känns lite bättre när jag har fått skriva av mig lite. KOmmer säkert att skriva lite till när jag sovit lite. Man sover ju inte någe bra på fylle sömn. Haha! Ha en toppen dag alla. Pösss

Skrivet av Nike Girl 4 september 2009 klockan 11:49

Haha eller hur!!

Den här dagen har varit helt makalös. Så fort jag rycker upp mig så är det nån som drar ner mig. Har inte ens cigg hemma att trösta mig med.. Helvete!!!!

Skrivet av Nike Girl 3 september 2009 klockan 17:28

En dag som börjar dåligt kan ju bara bli bättre.

Eller?? Fick ett mejl av en psykobrud och kallade mig fet traschbrud. Jo men det är ju nåt man vill läsa så här på morgonen. Haha

Att man är fet. I söndgs så var den en "kompis" som sa när jag berättade om min tid i Tjejmilen att; ja ta det inte fel nu men jag känner en annan tjej som sprang och hon sprang oxå på en timme. Så det är ju bra för dig för du har ju inte direkt löparkroppen.

Det är nu jag vill ha nån som kramar mig och tycker om mig som jag är och som kan påminna mig om hur mycket jag har gjort, hur långt jag har kommit och vart jag är på väg. För just nu är det svårt att motivera sig.. Om ingen ser det varför ska jag fortsätta? Ja, jag vet jag gör ju detta för min egen skull men jag är så trött på att vara i de fetas fack. I de mulligas fack. I de störres fack. Jag vill vara normal. Visst hade det varit gött att nån ggn få tillhöra de smala men jag har ju tydligen inte kroppen för att komma dit. (har jag oxå fått höra) Betyder det att mitt öde är att vara "en av de större" hela livet?

NEJ DET GÖR DET INTE!!! Och inte fan ska väl en idiot till brud och ett fyllo få förstöra mitt verk? De har ju inget med mitt liv att göra, Och om inte annat så sporrar det mig ju ännu mer att komma i mål och bli "smal och vacker". Nu ska jag ut och spring bara för det. Ha en jätte bra dag och ducka för alla dumma komentarer. Ni är för bra för att de ska fastna. Pössssss L

Skrivet av Nike Girl 3 september 2009 klockan 09:28

Min dag i bilder.

Det började ju självklart med att jag försov mig. Iof så sov jag väldans dåligt och vaknade en ggn i timmen men självklart så vaknade jag 20 min innan jag skulle vara på Swedish Taste.. Och tro inte att min köksmästare var i tid. Haha! De två som var sena var de som kom från oss.

Ialla fall.. Kocken som hade hand om oss, Magnus Johansson började med att säga att vi MÅSTE smaka på allt. Japp, där försvann mina points för dagen. Haha.

Han har hand om desserterna på Nobelmiddagen och har varit med i svenska kock landslaget. Han var så snäll och ödmjuk att jag nästan blev kär i han. Vi blev indelade i grupper 2 och 2. Jo men vänta lite.. Tror ni inte vi var 13 och JAG fick jobba själv. Det kändes nästan som när jag körde halkan. Då pajjade min medkörare bilen genom att glömma lossa på handbromsen och jag fick köra själv.

Lite så kändes det, men det gick bra och vi gjorde våra desserter. Som vi som tur var skulle smaka på efter lunchen. Jag som inte ens hade fått i mig nån frulle var sjukt glad över detta eftersom när man inte har nåt i magen får i sig sååååå mycket mer när man är hungrig.

Lunchen var heeelt underbar!

Den kanske inte ser så saftig ut men det var nog en av de godaste kycklingar jag har ätit. Mmmm! Så saftig och så mycket smaker. Me lööööv!

Sen att det var en väldans trivsam miljö gjorde ju inte saken sämre.

Tog mig en tripp på dass.. Kolla in detta..

Man tar en handduk och när man är klar åker den i tvätten på en gnn. Sååå jäla a la carte! Sen efter lunchen gick vi upp för att avsmaka de vi gjort.. Mmmmmm...

Idag var det INTE lätt att vara viktväktare. Haha! Men vad gjorde jag då åt detta? Att jag fått i mig en massa dumma och onödiga kcal.. Jo jag åkte hem och sov.. I 3 timmar sen blev det 50 min håååård spinning och 55 min pump. Sen åkte jag till Willys och kirrade lite äpplen och grönsaker och keso och slanke ost 10% och sånt som man behöver när man viktväktar.Min middag blev..

En sviiiin go sallad och min goa, goa ostsås med broccoli och morötter och fullkorns pasta. Och bara för att jag avr så bra idag och rättade till mina points fel så köpte jag en belöning till mig..

Fina va?

Nu ska jag nog sova lite och så summerar jag dagens mat imorgon för jag tror inte det är så farligt som jag tror.. God natt världen och alla fina, underbara, vackra människor..

Skrivet av Nike Girl 3 september 2009 klockan 01:31

Ha ha ha! Kocken börjar dage

mms_image

Ha ha ha! Kocken börjar dagen med att säga att vi MÅSTE smaka på det vi gör. Jag tycker väldans synd om mig själv.. Som tur är får vi börja med lunchen.

Skrivet av Nike Girl 2 september 2009 klockan 12:47

Idag har vi haft en bra dag, min kropp och jag.

Jag satt idag efter jobbet och väntade på Hanna. En tjej som jag jobbar med och började fundera.. Hur ser en bra vv dag ut? Är det när man inte äter godis eller tar en glass eller tar ett glas vin fast det finns plats för det inom pointsen? Eller är det när man äter upp sina points oberoende på vad man lägger det på?

Skälet till att jag började fundera var att jag satt där med mitt rödvin (ääääälskar rödvin) och det fanns verkligen plats för det men att det är ju inte bra. Eller hmmm ett glas kanske inte varje dag men.. Eller om man säger att jag har plats för en skål popcorn (som jag oxå ääääääälskar) men det är ju oxå bara tomma och onödiga kcal.. Eller en piggelin som jag har tillåtit min själv i sommar bara för att det varit varmt och gött och den innehåller 55 kcal/ 1 points. Det är ju typ bara socker.

Visst man ska ju göra allt i lagomma mängder och vi ska ju alla kunna leva normalt när vi är klara med vår viktminskning och om det nu innefattar en glass en het sommar dag så borde väl det vara ok så länge jag inte överskrider mina points?

Det som kör med pulver och sånt lever ju inte som de ska för resten av livet för VEM vill äta pulver heeeela livet? Samma som de dieter som förbjuder kolhydrater, vem vill eller kan tänka sig ett liv utan potatis? Nybakat bröd med smör på som smälter in? Pasta med en god köttfärsås till? Lillasysters lasagne? Eller den goooooooda bakfylle pizzan... Mmmmm

Jag tror ju att vv och viktklubb är de som passar de flesta för att man får äta ALLT men inte hela tiden. Men om jag har plats för det i mina dagliga points/kcal? Nu är jag inte så mycket en frossar brud. Hmmm läs inte tisdagens inlägg. Haha! Men det händer sällan att jag gör det och om jag nu skulle göra det så brukar det inte bli så mycket för att det blir för sött, jag får som äääckliga beläggningar på tänderna. Och sen så orkar jag inte så mycket. Har vant mig vid att inte äta så mycket så jag får fan inte i mig så mycket. Nu ska vi ju heller inte tänka på lördagens frossande i en stooor kebab tallrik med pommes.. Haha. Vad jag motsäger mig själv ikväll.. Men sanningen är att jag frossar verkligen inte så mycket som man kan tro.

Hmm tillbaka till in frågeställning. När är man en bra viktväktare?

En annan sak jag undrar över är; hur vet jag om jag har vattenbrist? Har kört grejjen med att nypa mig i handen och där är allt normalt. MEN mitt kiss var typ tooook orange! Jag blev helt chockade eftersom jag bälgat vatten hela dagen för att jag varit saltsugen och det triggar ju vatten suget. Kan det vara det att jag ätit för mycket salt? Skulle nästan kunna dricka soya för att jag vill ha salt..

Imorgon ska jag på Swedish taste på nån utbildning, vet inte riktigt vad jag ska göra där men min köksmästare vill att jag skulle följa med och det kan ju vara kul, nu till problemet... De bjur på lurre. Gick in och kollde vad som stod på menyn imorgon och det är som tur är (om vi får det) Kyckling ”tandoori” basmatirissallad och myntayoghurt. Det borde väl vara bra ur vv synpunkt? Eller? Vill ju inte gå på en fin restaurang och bah; nej jag äter inte detta för jag är för fet och går på diet. Haha! Eller ännu bättre; nej jag håller på att lägga om mitt liv för att må bättre och bli hälsosammare så jag får artigt men bestämmt tacka nej. Om ni inte har.. och så börjar man. Ingen sås eller den brevid, vad är kyllingen marinerad i? Är det en massa fett i riset? Kan man få vanligt? Eller utan? Kan jag få en sallad till? Hmmm P kommer ju hata mig och aldrig vilja ta med mig på nåt igen.. Hoppas att dte inte regnar för då kan jag ut och springa lite innan och kanske parera skadan lite..

Men visst ser det gött ut?

Nu till dagens mat..

Frulle: 1 prot drink, gröt med linfrön och jordgubbar, 5

Lurre: Wokade grönsaler med sushiris och grillad kalkon, 7

Mellis: Macka med tomatsås och 2 skinka 2.5

Middag: 6 bitar sushi, 2 lax och 4 tonfisk 4 (tror jag)

Utöver. 1.5 glas rött liiiite jordnötter 3+6 (?)

Motion: 2.10 min jogg+ 40 min cykel

Kan det bli ca 27.5 ätna points? Kanske? Vi kör på det så länge så kollar jag imorgon. Vill sova nu..

Hoppas jag inte blir sjuk nu för typ alla på jobbet är sjuka.. Hoppas John Blund har tatt hand om er för nu är det min tur. Kramis Bananis L

Skrivet av Nike Girl 2 september 2009 klockan 02:36

fler av polarna..

mms_image

fler av polarna..

Skrivet av Nike Girl 1 september 2009 klockan 13:23

mina kompisar..

mms_image

mina kompisar..

Skrivet av Nike Girl 1 september 2009 klockan 13:18

kolla så fint..

mms_image

kolla så fint..

Skrivet av Nike Girl 1 september 2009 klockan 12:41

Nu är det dax att förbränna..

Guuuud vad trött jag var när jag vaknade idag. Skulle egentligen upp jätte tidigt och joggat och sen kommit hem och ätit och sen tatt ett spinn pass. Men se nej det ville inte kroppen så det var bara att somn om. Det gick verkligen inte att vakna. Men nu skiner solen och kaffet är snart uppdrucket och då spelar det ingen roll var fettokroppen vill, nu ska vi ut!! Igår fick den en massa skit och idag ska vi förvisa det. Så enkelt är det. Den fick som den ville igår och jag får som jag vill idag. Varje förhållande går ut på att ge och ta.

Nåt som är tråkigt med att börja jobba är att jag inte kan blogga när jag vill. Har ofta en massa tankar i huvet som vill ut och nu får jag som vänta tills jag kommer hem för dett få ut det.. Tur att jag har mitt block med mig som jag skriver en massa på.

Nej nu är det dax att ta på sig jogging outfiten. Jag måste ju bara ta lite kort ute så ni får se varför jag inte kan ligga kvar här. Ha en jätte skön dag så hörs vi ikväll. Och idag SKA jag vara duktig med mina points! Jag måste så enkelt är det. Kram och puss och ha en solskens dag, L

Skrivet av Nike Girl 1 september 2009 klockan 11:38

Gårdagen ska nu sovas bort..

Är så trött va.. Blir alltid det efter en natt ute och har ju tur att jag inte blir bakfull i den meningen att jag ligger och spyr och/eller har en jävulusisk huvudvärk. Men satan vad trött jag är nu..

Dagens points gick väl mer eller mindre år helvete. Haha! Fast jag började bra. Gröt och 2 bitar suchi och sen grillad kalkon med grönsaker och ris och sen en pommes och en till och en till och en till och sen blev det kokt lax med vitvinsås och färsk potstis. Mmmmm. SEN en liten snacke bit med bröd, tomatsås och lite ost och sen en bit vitlöksbröd och sen 2 bitar sushi till. Men det tar jag igen imorgon med en jävla massa träning..

Jag cyklade ju ändå till och från jobbet idag.. 40 min sammnlagd cykling. Men nu måste jag fan sova. Orkar inte ens vara rolig här. Kram och puss så hörs vi imorgon.. L

Skrivet av Nike Girl 1 september 2009 klockan 00:51

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar