Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Dag 2 gick ganska bra..

Har haft en låååång men bra dag. Började med en morgon jogg på 1.45 min i skönt tempo. Sen kom jag hem och åt en efterlängtad makrilla macka. Mmmmm vad underbar den var! Har ett gäng morgon motionärer som nu börjar hälsa på mig. Ganska mysigt faktiskt. Förvånande att det är så mycket lite äldre män som är ute med stavarna. Och kvinnor så klart men vi är som inte lika rädda att se löjliga ut som männen. Det kanske är fel men det är så jag upfattar det.

Sen åkte jag till gymmet och tog ett spinnpass på 55 min. Hur gött som helst. Hade varit pricken över i om jag hade fått ligga i solaritet efter och sova lite med det var bara att åka till jobbet och äta frulle nr två. Där blev det vanilj yogurt med frollic liknande fullkorns ringar. Men jesus vad trött jag blev när jag satt där. Har längtat hem till spikmattan (som jag nu ligger på) typ hela dagen. Man sover ju hur gött som helst på en sån.

Vi hade inte så jätte mycket att göra men helt plötsligt sa det PANG och hela matsalen var full av gäster. Det är bra för då går tiden mycket fortare.

Har funderat lite över hur jag ska göra med min matdagbok eller checklista.. Tror jag ska skriva ner i slutet av dagen och i slutet av innlägget vad jag ätit och så.

Frulle; protein drink och kaffe. En fröig med 50g makrill (mmmm). 200g vaniljyogurt med 30g flingor. Macka med 2 skinka, 10g lätta, gurka och tomat.

Mellanmål: äpple, 3 grissini

Lunch: 130g risnudel, 150g kalkon och wokade grönsaker

Mellanmål: 2 bitar sushi

Middag: gulach soppa med bröd, äpple

Kvällis: vattenmelon och en twister. Me lööööv twister. 70 kcal eller 1,5 pts. Riktigt bra.

Sov gott så hörs vi imorgon, om det nu är nån som läser detta.. Haha!

Kramen

Skrivet av Nike Girl 3 augusti 2009 klockan 00:09

Dag 2. Eller hmmm morgon 1.

Ligger i sängen och har druckit kaffe. Ska svepa min protein drink och bege mig ut i skogen. Tänk att nåt som är så jobbigt när man ligger kan vara så skönt när man kommer igång. Planen är att komma hem, äta frulle och sen åka och spinna 55 min men vi får se.. Förra veckan så gjorde jag det men är sjukt trött idag. Fast å andra sidan så vaknar man till ganska bra efter morgon joggen.

Sen är det jobb hela dagen. Imorgon börjar jag 4. Fatta vad gött. Ha en skön dag, L

Skrivet av Nike Girl 2 augusti 2009 klockan 07:16

Nu börjar jag..

Har funderat och funderat på att börja blogga. Mest för att jag måste kirra kroppen. Den vill en sak och jag vill en annan. Haha!

Men det är ju jag som bestämmer och då ska fettet bort. Har kämpat och kämpat och visst ser jag resultat men inte riktigt alla jag vill. Hmmm.. Typ minus på vågen. Har testat det mesta och har kommit fram till att Viktväktarna och Viktklubb är det som funkar bäst. Klarar inte av att dra ner på kolisarna för då orkar jag inte träna och en ensidig kost är ju huuuuuur trist som helst. Så nu startar jag här idag, bakfull och jävlig och tänker att imorgon är en annan dag.

Då blir det jogging och spinning. Sen jobb.Tänkte också föra matdagbok här. Har inte bestämmt mig om jag ska skriva ut kcal eller pts eller båda eller inga men det kommer väl med tiden.

Är typ drottning på jojjobantning. Har varit med Vv otaliga ggr men eftersom de inte kan så mycket om träning och då menar jag inte promenader som tjänar in 2 points utan träning som ger ganska många ca 16 om dagen/5 dagar i veckan så tröttnar jag eftersom jag bara hamnar på platåer för att jag antagligen äter för lite. Och kan inte de hjälpa mig så.. Ja då tröttnar jag.

Viktklubb är svin bra men det är lite krångligt att hålla reda på alla kcal. Då är ju pointsen lättare. Iaf när man inte har tillgång till en dator och kan se vad saker innehåller.

Det bästa i en "bantares" liv är ju måndagar. Eller hur? För de kommer ju alltid tillbaka och man börjar ju alltid på måndagar. Hur många ggr har man inte sagt att jag börjar efter helgen. Eller på torsdagen när allt skitit sig så längtar man till måndagen för då ska man ta tag i saken igen. Och bli nyttig och träna och räkna vad det nu är man räknar. Hahaha. Snacka om att lura sig själv.

Jag har 2 bloggar som jag läser och har gjort ett ganska bra tag. Har aldrig skrivit någar inlägg eller så utan är väl en "smyg läsare". Men dessa två kvinnor inspererar och får mig att förtsätta trotts att det är jobbigt. Har tänkt lägga upp före, undertiden och nu bilder men det får bli i veckan. Måste klura ut hur man gör först..

Hoppas jag kan inspirera nån som jag blivit inspirerad. På återseende, L

Skrivet av Nike Girl 1 augusti 2009 klockan 22:38

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar