Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Spinning och choklad..

Jag vet inte vad det är med mig just nu. Är nere och vill verkligen bara gråta. Gärna i någons knä.. Där denna någon klappar mig på huvet och bara låter mig vara ledsen.. Men det finns ingen sån. Jag har varit sån börda för människor redan att jag har som tatt slut på hmm ja sympatier. Det finns en jag pratar med och tacka guuudarna för honom. Och det sköna med denna mannen är att han gör det bara för att han bryr sig. Om mig.

Just nu känner jag mig ganska oduglig. Jag tränar inte som jag ska. Eller jo nog som man ska men inte som jag räknar till MIN träning. Jag äter inte som jag ska. Och nu är det faktiskt så att jag har ingen matlust så jag äter för lite. Jag har yrsel, det känns ibland som att jag går omkring full och det kan ha att göra med att jag inte äter ordentligt. Jag har träffat en man som tycker om mig men som surar lite för att jag inte är så passionerad som han är och att jag inte "vill" lika mycket som han. Eller ju mer jag märker att han vill desto mer pressad känner jag mig och då vill jag inte alls.

Och jag pallar inte vara kär och galen nu. Jag vill bara bli accepterad så som jag är. Så som jag mår just nu. Och jag är inte glad. Jag är inte uppåt. Jag kan inte tänka på nån annan än mig och på att komma uppåt. Gör jag det går jag under.

Nåt jag bara måste är att träna. Jag mår bra då och hjärnan kopplar av. Om så bara en min under passet så betyder det mycket. SÅ jag tvingar mig. Jag ville inte spinna idag men det var Andréas så jag var som tvungen. Och just då under passet när jag fick tänka på att hålla takten, att svettas, att kolla pulsen, då var jag inte deppig. Tankspridd och lite borta visst. Men inte deppig.

När jag kom hem köpte jag lite choklad och pratade med denna underabara man. Han fick mig att gtåta ut lite. Nåt jag hållit inom mig. Sen ringde lillasyster och då fick jag gråta lite mer. Mitt hjärta gör ont, min själ rivs sönder och det enda jag tänker på är att jag måste orka lite till.... En dag i taget..

Det har hänt en jobbig, jävligt jobbig sak som fick bägaren att svämma över men jag orkar inte skriva om det just nu. En kär, gammal, älskad vän, inte ljög för mig utan undanhöll sanningen för mig. Jag känner mig dum, kränkt, naiv, ganska värdelös och inget. Jag... Jag trodde inte vänner gjorde så..

Nu ska jag sova mina 2-3h jag sover nu.. Har även mitt i allt fått sömnproblem. Jo men varför inte..

Natti

Skrivet av Nike Girl 29 september 2010 klockan 23:33

Men oj vad längesen jag skrev..

Förra veckan gick i ett rasande tempo och jag hann knappt med mig själv. Och det märks nu att jag är trött och har ångest och är ofocuserad. Har ingen motivation till nåt allrs minst att bege mig ut och jogga, nåt som jag ju älskar. Idag fick jag TVINGA iväg mig till gymmet och det brukar ju bli kul när man är där men inte idag. Så nu åker mina lyckopiller fram. Jag känner igen mig och jag vill inte komma längre ner än jag är.

Egentligen skulle jag väl kanske prata med nån oxå men jag är nog inge kul att lyssna på. Min förra psykriatriker somnade när han skulle lyssna och sen dess är jag lite skeptisk.

Men men.. Jag får ta det en dag i taget och inte ge upp. Vilket just nu låter som en jäääävligt bra idé. Mmmmm så långt nere är jag så tacka Gud för piller.

Tror nog att det kan vara lite så att mina minskade träningspass har lite med humöret att göra.. Brukar bli deppig när jag inte tränar och förra veckan blev det inte mycket av den varan.

Nu ska jag kolla lite tv och ladda inför imorgon morgon. Kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 27 september 2010 klockan 23:15

Spinning!!!

Det är onsdag och spinningens dag! Jag ska försöka ta mig ut och springa lite innan oxå men försov mig så det kan bli tajt.. Jag har inte så mycket motivation till att hålla en strikt kosthållning och träna som jag gjort innan så jag är glad far att jag tar mig ut och att jag äter gaaanska bra iaf. Man får vara glad för det lilla. Och så är jag ju i slutspurten och då brukar jag bli kaxig och slarva. Måste hålla det i minnet så att jag inte äter upp mig igen och blir stor. Nu säger jag inte att jag gått ner de 10 kg jag vill ta till jul utan att min kropp börjar bli jävligt snygg så jag nästan struntar i vågen.

Det känns faktiskt bra, att vara nöjd med kropppen. Det är en känsla jag inte haft på galet länge.. Om någonsin..

Kollar lite på Biggest Loser sverige och blir lite smått irri. Men detta får jag skriva om imorgon då jag inte hinner mer nu.

Kram kram L

Skrivet av Nike Girl 22 september 2010 klockan 09:17

Lördag morgon..

Och det är den där jobbiga iden i månaden, den jag har haft problem med innan men fått ignorera för att det inte har funnits utrymme för mig att vara nere och deppig. Men nu är det som att kroppen säger att det får fan vara nog! Hålet jag hamnat i är djupt och jag är såååå glad att jag ahr tabletter hemma som kan hjälpa mig upp.

Min dejt i onsdags fick känna på lite av det eftersom det kom smygandes i torsdags då jag inte alls var på humör för att leka pojk och flickvän. Jag har såååå dåligt samvete för att jag inte var som jag brukar och att han ifrågasatte väldans mycket som jag inte riktigt kunde svara på för att jag faktist inte fattade själv var det var med mig.

Nåt som är sjukt gött är att jag inte ser så stor ut längre och det siter faktiskt kvar trotts humörsvängningar. Nu har jag ju visserligen inte sett mig i spegeln idag och hoppas att psyket inte lagt på mig 10 kg under natten men igår gick det bra.

MEN en sak jag måste ta tag i, jag ville ju komma ifrån mulligstadiet och en vän till mig sa en dag utan att vi ens pratade om min kropp eller vikt att jag var smal nu. Visst jag fattar att jag inte är en pinne men det var ändå gött att bli kallad "smal". Men nu har 2 pers oberoende av varandra sagt att jag är en stor löpare. Hmmm detta måste ändras på. Jag vill verkligen inte ses som stor på nåt plan så detta tog ganska hårt på mig. Ja jag vet att jag är jätte löjlig och att jag bara ska bortse från det men jag kan inte. Kanske med tabeltternas hjälp men det är hårt att höra. En berättade för en vän att jag sparang 2h på morgonen och sen kom komentaren "och hon är ju inte pinnsaml direkt!". Kan vara så att efter mobbingen i skolan så vill jag inte ha sånt sagt om mig någonsin och det kommer ju aldrig att hända..

Oj klockan är mycket och det står spinning på schemat..9.30.. Kram

Skrivet av Nike Girl 18 september 2010 klockan 08:37

Jag kom på en sak!

I söndags när jag hade tränat så stog jag framför en tjej eller ja, mellan henna och spegeln.. Och då ser jag att jag är inte mycket större än den lilla lilla tjejen. För första ggn i mitt liv kan jag erkänna att jag är inte fet. Jag är inte så stor!! Fatta vad gött det känns.

Ville bara dela med mig av denna lyckliga känsla.. Fan vad fint det känns..

Skrivet av Nike Girl 15 september 2010 klockan 08:57

Det är onsdag och spinning!!

Jag vaknar till en uuuunderbar morgon. Solen skiner och jag ska spinna med Andréas och Tomas ska följa med. Äntligen. Som jag har tjatat på att han ska med.

Igår tog jag ett dans pass och ett energy pass och det känns i rumpan idag. Jätte mycket. Kände redan igår att muskelfästena var lite överansträngda så jag visste att det skulle göra ont idag.

Nu ska jag snart ut och jogga och sen spinna och sen ikväll blir det mer träning och, håll i hatten en dejt.. En riktig date..

Han är lång och stor och får mig att le. Vi pratade på msn igår och kunde inte sluta. Planen var att sova tidigt eftersom jag är så trött men det gick inte. Så imorgon om jag inte är hos honom () så kommer en update om hur det gick. Spännande va??

Skrivet av Nike Girl 15 september 2010 klockan 08:50

Combat..

Står på schemat och jag är sååååå oladdad. Men har man lovat så har man. Sen blir det ju Salt och rosé. 1,2,3 fanta och rosé! Haha! Eller inte kanske..

Vågen visade ett minus igår. Inte ett stort men ett minus. Det är ju kul. Min protein frossa verkar funka.

Är lite nervös inför morgondagen.. Min vän och förredetta hmm kk kommer till stan och vi har inte setts sen jag bad han fara och flyga. Enda skälet till att jag egentilgen vill träffa han är ju för att visa hur snygg jag är och vad det är han missar. För jag har blivit mindre sen vi sågs sist och jag har tatt bort håret. Fast det gör lite ont ändå. Det är lite jobbigt och just nu så är jag lite extra känslig. Det har varit lite för mycket turbulens i huvet och jag har inte plats för den som ska vara nr ett. Jag.

Men det är det som är så bra med träningen för det är ju tid som bara är min.

Nu måste jag dricka vatten. Ha de gött, L

Skrivet av Nike Girl 12 september 2010 klockan 14:47

Det var några dagar sen..

Jag har så mycket som händer i mitt huvud och har varit ganska trött så bloggen har fått lida lite. Tråkigt men så är det. MEN träningen har inte vilat och inte maten heller så idag när jag vägde mig hade jag gått ner lite. Det var kul. Sen så känner jag ju att det börjar gå åt rätt håll igen..

Denna dagen började jag med en jogg på 2.15 min och sen dansade jag loss lite mer Herr Liljesand i en timme. Så nu, efter några timmar jobb så är jag trött men ändå nöjd.

Morgondagen bjur på spinning och styrka och ev lite simning. Vi får se..

Hoppas nu att jag hittar viljan att skriva igen för jag gillar det ju när jag gör det.

Kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 11 september 2010 klockan 00:00

Heeeej!

Efter en jobbig och lång helg är det äntligen måndag och jag skulle egentligen vara ledig. MEN så är min lilla fjäril sjuk så jag ska jobba.

Träningen i fredags blev 2h jogg och sen 55 min pump. Och i lördags var jag på spinning 9.30 för underbara Laura. Visst att kosten kanske inte varit den bästa men en ny vecka ger nya möjligheter. Och mer träning. Idag ska jag iväg en sväng och sen hoppas jag på pump och förhoppningsvis så hinner jag med en sväng på bandet. Sen blir det jobb och där hoppas vi på en inte för lugn men lugn kväll.

Och idag får jag besök från huvudstaden.. Gött

Har ni gjort nåt kul i helgen? Kramar

Skrivet av Nike Girl 6 september 2010 klockan 09:14

Ibland är..

Det är jobbigt och just nu blev det jobbigare.. En vän har blivit misshandlad och det enda jag vet är att han är hemma nu. Allt som har med allt att göra har blivit betydelselöst och det enda jag vill är att ringa och bara veta att han mår bra. Men jag varken kan eller får. Han blev hittad medvetslös i sin lägenhet och mobilen är stulen.

Mer vet jag inte. Jag är arg besviken och pisst idag.

Skrivet av Nike Girl 5 september 2010 klockan 06:06

Natten..

Nu kommer ett snabbt inlägg eftersom jag somnat med datorn på magen och vaknat till lite.

Motionnen blev 55 min spinning, 30 min jogg på bandet och 55 min combat.

Och maten är faktikst inte spännande alls men ack såååååå god. Det blev samma som igår, både till lunch och middag.

Så kebab kyckling med keso (paprika/vitlök), avocado, rödlök, små tomater. Och nu på kvällen la jag till marinerade champinoner och marnierad kronärtskocka.

Mmmm så gott det var..

Fast jag är grymmt hungrig nu.

Jo så blev det 2 st restart mellanmål. En mellan träningspassen och en på vägen hem.

På mötet på jobbet blev det en macka med ost och ett ägg.

Så nu är detta gjort så jag kan sova med gott samvete. Haha!

Kram

Skrivet av Nike Girl 3 september 2010 klockan 03:06

Ännu en dag med sol..

Mmm så underbart. Det är som att man får en liten extra sommar. Gårdagen bjöd bara på spinning i form av träning. Sen blev det bio, vi såg Knight and day och det verkar som att det bara är jag som tycker den är bra.

Efter detta blev det ett glas med Ems, eller ja flera glas så morgonträningen utgick MEN det får bli ett spinn pass med min älskade Andréas igen. Och ev ett combat pass. Vill verkligen inte vara hemma nu så jag måste hitta på saker att göra på kvällarna för att inte vara i vägen eller störa. Så. Nu måste jag hitta någonstans att bo. Har kollat runt lite idag och det får nog bli nåt rum här i närheten eftersom jag trivs så bra här.

Mmmm men lite ångest är det allt.. Det är vissa saker som hänt i mitt liv, som jag gjort och inte gjort och det börjar komma upp till ytan och det är jobbigt.. Vad gör man när man inte har några alternativ?

Jag har nog aldrig kännt mig så ivägen som jag gör just nu och att inte ens kunna vara hemma och vara bekväm är svin jobbigt. MEN nästa vecka jobbar jag typ heeeela veckan så då är det ingen fara. Har skickat iväg ett mejl till en man som hyr ut ett rum så vi får la se vad som händer..

Ha de gött, L

Skrivet av Nike Girl 2 september 2010 klockan 14:15

Vad hände med bloggen??

Jag har försökt skriva ett inlägg hur länge som helst men den ville inte. Men nu äääntligen..

Gårdagen bjöd på dans, enerig och yoga. Vilken salig blandning.. Dansen var kul, Energy var så jobbig att jag ville kräkas och yogan så skön att jag ville somna. Maten blev väl inte alls som jag planerade men inte så långt ifrån heller. Haha!

Idag har jag spinnat och det var svettigt som fan. Nu vet jag inte om jag ska vila kroppen lite och bara gå en vända på stan och köpa ett par byxor eftersom jag växt ur ett par, de har blivit jätte stora och ett par har gått sönder och visar saker man inte ska visa så jag behöver ju iaf ett par så det får bli de som är paj för de har jag använt mest.

Maten idag blev sviiin go. Jag köpte kebabkyckling på coop med avocado och cocktail tomater och keso paprika vitlök och rödlök till det. Mmmmm.. Det knullade fint i munnen. Haha!

Idag har solen strålat över götet och det har varit varmt som skammen, man känner inte att det är september.. Hur är det hos er? Nåt spännande att berätta? Nu blir det fan lite mer Harry Potter, jag lyssnar så jag ska komma ihåg allt tills sista filmen. Och så ska jag packa väskan ifall det blir träning.. Kram på alla

Skrivet av Nike Girl 1 september 2010 klockan 16:58

Spinning..

Jag ska bara spinna lite och sen så uppdaterar jag gårdagen.. Hoppas ni orkar vänta på min spännande tisdag, för det var den. Tog joooooordens jobbigaste pass och sen yoga. Konstigt att tiden går så fort när man är fler på samma pass. Bara en sak. Ska ni ta Sats Energy så se till att ni har energi. Faaan vad jobbigt det var. Pulsen låg på 95% nästan heeeela passet.

Måste rusa. Puss

Skrivet av Nike Girl 1 september 2010 klockan 11:23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar