Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011



En skön dag med mor..


Vår dag började kl hmmm ja ca 7 med avgång kl 8. Då var det mot frisören. Hade en klar bild över hur jag ville bli klippt och hur det skulle färgas. När vi kom dit kl 9 så pratade jag och Tony hur om vad jag hade i tanken och när vi sen kollar internet och jag visar en bild för han så har vi EXAKT samma tanke. Hur bra är inte det?? Så han tvättar (me lööööv it) och klipper och klipper och klipper och klipper. Sen ska blekningen i.. Har glömmt hur illa den luktar..

Ska pausa dagen och berätta om när jag var 15-16. Då kom jag på att håret skulle av och det skulle blekas. Tro inte att jag gick och blekte det profisionellt. Nej, nej. Jag köpte en super blond på hennes för en billig penning och åkte hem. Min kära vän Jos var med och hejjade friskt på. (hon var även den som hejjade på mig när jag skulle raka av mig håret men bangade)(det blev bara lespian kort) Håret blev ju iiinet som på bilden.. En vidrig gul/orange färg hade kommit ur mina mörka lockar men det brydde inte jag mig om. Jag väckte ju uppmärksamhet. Haha! Kanske inte den jag ville ha men det fattade ju inte jag då.

En vecka senare kommer Jos hem till mig och säger, kolla vad jag hittade hemma! Ska vi tona dig mahogny?

Klart vi ska det säger jag och vi börjar. Detta var nån konstig skumtoning och färgen på skummet var inte mahogny.. Det var lila. Och det blev bara mer och mer lila. Min lilla syster kommer hem och undrar vad i hela helvete vi håller på med sen lägger hon sig på golvet och skrattar tills hon får kramp. Kollar på Jos och frågar; är det här resultatet???? Nej, svarar Jos vi ska torka det först.

Då började jag få onda aningar.. Jag hade ju sett hennes händer och den förgen ville inte ens jag visa mig ute med. Men vi tog fram hårtorken och blåste håret tort. Fy helvete vad jag såg ut. Ni vet gammla tanter med lila hår? Så såg jag ut. Jag försökte tvätta ur det men efter som mitt hår var så förstört efter den oootroligt läckra blekningen så sög den ju åt sig färgen som en uttorkad alkis. Jag tror jag tvättade håret 20 ggr på 2 dagar och det enda som hände var att jag såg värre och värre ut i håret.

En kväll på OBS när alla verkligen alla glodde och pekade fick jag nog. Mamma och jag gick till kicks och köpte färg och sen såg jag normal ut igen.

Kom att tänka på detta när jag kände lukten av blekningen och blev lite orolig men Tony har gjort mig besviken innan så det var bara att softa och kolla tv. När den hade suttit i klart så tvättade han igen (mmmmm) och klippte lite till, blåste det rakt och fan vad snygg jag blev. Sååååå sjukt nöjd.

Sen åkte vi till Gränbycentrum för att shoppa lite. Jag fick ääntilgen tag i en ny sport bh och blev tvungen att kirra svett band till pannan för nu har jag ju inget hår att sätta upp. Men har fortfarande kvar luggen och jag hatar verkligen när den åker ner i ögonen. Vi åt en sallad..

Vi stoooooooorhandlade på coop för nu ska här viktväktas. När vi kom hem så blev jag tvungen att sova i 90 min men sen blev det åka av.

Har gjort; korvstroganoff, gulach, rofruktsgryta med linser och en med lax, köttgryta och nötfärsbiffar med fetaost. Ibland så är jag så bra va. Nu har vi mat för nästan hela veckan och har inget att skylla på när vi gör felval hemma. Eller på jobbet för lite av tanken är ju att mamma ska få en bra start på sin resa och inte behöva tänka så mycket utan bara ta sin portion från frysen och med till jobbet. Och jag behöver ju inte heller tänka på att laga mat.. Sååå skönt. Man ska ha en bra mice en place i livet. Haha.

Nu sitter mor och kollar på nån trist deckare när den gröna milen går.. Snacka om dåligt val. Haha! Bara för att jag total äääälskar den filmen. Gråter lika mycket varje ggn.

Satt och kollade på vv sidan och då har raringen stomberg lagt in ett medelande om att Biggest Loser har börjat gå igen. Jag skulle kunna pussa sönder han för att han sa det. Det är en av mina favvo serier.

En liten varning.. Det står på alla vv godispåsar och läkerol och liknande att det KAN ha laxerande verkan.. Nej då. Det HAR laxerande verkan. Har hittat en ny favorit med sötlakrits och gelegubbar. Den slank ner utan problem men nu.. Ojjj vad ont det gör.. Att jag aldrig lär mig..

Hoppas nu har en toppen helg!! För det har jag. Kramar L

Skrivet av Nike Girl 22 augusti 2009 klockan 22:24

Nalle Pu säger att man kan i


Nalle Pu säger att man kan inte vara ledsen när man har en ballong. Jag säger man kan inte vara ledsen när man har en Sune..

Skrivet av Nike Girl 22 augusti 2009 klockan 00:05

så här snygg är man efter en


mms_image

så här snygg är man efter en dag framför datorn. Ha ha ha! Sååå ocharmigt!

Skrivet av Nike Girl 21 augusti 2009 klockan 23:41

Vad hände???


Vad hände med min dag? Jag som skulle springa och spinna och träna styrka har fan inte gjort ett skit! Sovit har jag gjort.. Som en gris. Så visst behövde jag väl vila men det känns som att dagen bara har kastats bort till ingening. Det här blir jag ju inte direkt smalare av. Funderar på att gå upp piss tidigt imorgon och komma ut innan vi drar till huvudstaden och tar hand om mitt burr.Men då måste jag i säng typ nu.

Nåt som är bra är att maten inte har gått åt helvete för då hade det varit riiiiiktigt jobbigt. Vilken ångest jag hade haft då. Men nu så tror jag tom att jag egentligen borde äta nåt mer men har ingen matlust.. Undra om det kan vara fö att jag bara legat i soffan och lekt med datorn precis heeeeeela dagen.. Det är ju inte mycket energi som går åt då.

Jag prövade en klänning idag som jag tänkte ha om jag skulle gått ut, i den ena spegeln såg jag hur slank ut som hels och när jag kollade i en annan såg jag ut som en michelingubbe. Då undrar jag, vilken spegel ska jag gå efter? Jag gick efter fettospegeln och hoppade ur klänningen. Vad besviken man blir då.. När man verkligen vill ha den men, nej. Och även om de som känner mig ser att jag har gått ner och tycker jag kan ha den så vet ju inte de vanliga folket det och skulle bara kolla på mig som att jag måste lära mig att köpa kläder i min egen storlek.

Jag vet ju hur jag kollar på stora människor i för små kläder och min karma blir ju inte bra av det.. Jag kan vara så elak i tankarna att jag har en special hiss till helvetet när jag dör. Men jag har svårt för människor som inte tar hand om sig, som bara låter det spåra ur och sen när de gör halvhjärtade försök till bättring så kommer det bara en massa borförklaringar. Jag spyr på det. Jag tror att viktminskning är som att sluta röka. Har man inte bestämmt sig så funkar det inte.

Hur har ni det? Har ni bestämmt er eller är det bara halvhjärtat? När mina dagar blir så här så får jag för mig att jag inte bestämmt mig på riktigt. För då ska jag träna. Då ska jag slita ut mig. Jag måste få in i mitt huvud att viktminskningen mår bra av att vlia kroppen oxå. Den måste få en chans att bygga upp sig. Reparera skadan man gör när man bryter ner den med all träning. Men för min hjärna är feta människor lata och ligger jag i soffan en hel dag så är jag lat och därmed fet..

Japp det var dagens filosofi lektion. Haha.

Nu är det natt och V på tv. Serien suger och jag fattar inte att jag tyckte effekterna var häftiga men den är på. Så god natt och vi hörs imogon. Puss och kram L

Skrivet av Nike Girl 21 augusti 2009 klockan 23:17

Uppe med tuppen!


Vaknade 6.45 av mig själv idag. Guuud så skönt att vara så utvilad att jag vaknar som jag brukar. När jag jobbar så går jag gärna upp tidigt och går ut och springer för att komma hem och äta frulle, duscha och sova lite innan jag cyklar iväg till min underbara arbetsplats. Om det inte finns nåt kul träningspass som passar innan jobbet, då tar vi det oxå.. Men nu det senaste så har jag inte orkat komma upp. Har ställt klockan men bara snosat och somnat om. Nu har ju det inte gjort nåt eftersom jag är ledig och kan gå upp när jag vill men problemet med sommaren är att det blir för varmt efter ett tag och joggen blir heeelt olidlig.

Idag så tänkte jag åka och spinna kl 12 med min syster men hon messade nu och medelade att hon är sjuk. Så det får bli skogen igen. Inte för att jag har nåt emot det men hade faktisk sett fram emot spinningen eftersom det var ett tag sen jag gjorde det och jag saknar det. Är nog lite beroende.. Haha! Det blir nog ett power pass ikväll oxå. Har lite ont fortfarande men det som inte dödar härdar och imorgon får ju ändå bli en vilo dag för då ska jag till frissören!!!

Ska vara där kl 9 för klippning och färgning. Vill ha det typ som Eva i americas top model. Vet ni hur jag menar? Nej då visar jag..

Låg och verkligen kände in min nya kropp idag. Jag gillar att känna höftbenen, för ligger jag på sidan så glider fettet ner och jag känner dem. Ignorerar de faktum att om jag bara för handen lite längre ner så kommer det och njuter av att lossas att det bara är höftben där. Mina ben och speciellt anklarna har blivit hårda och inte alls sköna. Men det finns ju avigsidor med allt. Haha!

Idag kommer jag att kmma över 500 sidovisningar.. Känns såååå spännande!

Kram och hoppas att alla får en skön fredag, L

Skrivet av Nike Girl 21 augusti 2009 klockan 09:38

På vv idag.


Hade "bara" gått ner 3 hg. Fast med den härliga träningevärken jag har så förväntade jag mig inte så mycket. Köpte en klickare som jag ska börja använda imorgon tänkte jag. Älskar prylar av alla dess slag.

Var ute och joggade idag. 2h 20 min. Sååå trött jag var sen. Fick i mig 1 allevo och en banan sen gick jag och mor till Vv. Där drog jag i mig en till allevo och en till banan. Sen blev det en prommis till Jos och på torget köpte jag nektariner och plommon.

Jos och jag gick upp till Gränby där vi satte oss på burgar kungen och åt lite. Jag tog en fullkorns kyckling med sprite zero och sallad. Eftersom jag nu inte har ätit så mycket så köper jag med mig ingredienser till fisksoppan i powerstart 2. Och lite lyxchoklad.. Mmmm. 199 kr/kg... Klart värt det att köpa några bitar som är verkligen, verkligen goda.

Soppan blev hur god som helst fast laxen behöver ju verkligen inte ligga i alls. Jag la i den när den allt annat var klart men ändå så tyckte jag att den gick för långt. Om det är nån som vill ha receptet så lägger jag in det imorgon.

Nu är det natten och jag kommer somna snart. Tror jag.. Sov gott och drömm sött. För det ska jag. Pössssss

Skrivet av Nike Girl 20 augusti 2009 klockan 22:37

Bara jag blir smal...


Så blir jag lycklig..

Bara jag blir smal så löser sig allt.

Bara jag blir smal så hittar jag nån som kommer att älska mig för alltid.

Hur många känner igen sig? Har tänkt tanken? Jag har ofta trott att bara jag blir smal så kommer verkligen allt att lösa sig. Som att några kilon här eller där skulle kunna lösa all världens problem. Eller iaf mina problem. Det enda det löser är ju att det är roligare att shoppa. Och det blir jääääkligt dyrt i längden. Men de som gillar mig när jag är stor gillar mig ju inte när jag blir smal, om vi nu säger att de tänder på stora flickor och vi bara pratar fysik.

Och den mannen som gillar mig när jag har nått målvikt skulle nog inte gilla den jag var innan. Den med mansbrösten på ryggen. För vem vill vara med henne? Inte jag.. Det är väl så i slutändan att gillar inte jag mig själv så kan jag inte se hur nån annan ska kunna göra det och då gör jag allt för att putta bort han, för han kommer ju ändå att dra när han hittar nån snygg och smal. För mig är de två ord som hänger ihop.

Snygg och smal..

Jag kan se andra stora kvinnor som är vackra men JAG är inte vacker som fet..

Oj vad deppigt det blev. Och allvarligt. Jaja det kan ju inte vara skojsamt hela tiden..

Jo det kan det och det blir det ikväll. Kramen

Skrivet av Nike Girl 20 augusti 2009 klockan 15:23

God morgon..


Jag kom att tänka på en sak idag. Till min 30 års dag så skulle ju jag gå ner 10 kg. Jag klarade det inte men tog det till nyår istället. Vägde mig på mammas våg och älskade den. Tyvärr inte på Vv så jag fick det inte dokumenterat ordentligt men jag vet det ju.

Nu till min fundering.. Jag är ju mindre nu än då, fast jag väger typ samma, om inte nåt kg mer nu. Min kropp är fastare och jag kommer i kläder jag inte kunde ha då. Jag ser skillnder i ansiktet och på magen och ryggen. Hmmm nu tappade jag tråden för en sek.. Kan det vara så att kroppen blev lite fundersam om vad som höll på att hända och att det var därför jg inte gått ner nåt på 7 månader? Fastän kroppen bevisligen har förändrats.. Sparade kroppen på en "massa skit" bara för att den inte litade på att jag skulle ta hand om den och ge den det den behöver? Jag vet att jag får i mig för lite ibland i förhållade till vad jag tränar men det brukar alltid bli bra i slutändan. Och i vilket fall så borde det ju vara så att jag skulle gå ner i vilket fall för minus kcal/points på kontot SKA ju ge viktnedgång. Det är ju så ekvationen lyder.. Eller? Är jag helt ute och cyklar?

Nu har jag kommit så långt att jag gillar min kropp. Jag hade ju lika gärna kunnat stanna nu för jag tycker min kropp är fin. Den är inte för liten och den är inte för stor. Den låter min slita ut den i skogen och på gymmet. Ibland så är jag lite dålig på att lyssna på den men då är den bra på att ryta till. Hahaha! Eftersom jag får slita på den så belönar jag den oxå med god och bra mat som får den att må bra. Iblland så vill den ha en piggelin eller en twister och då SJÄLVKLART ska den få det. En piggelin innehåller 55 kcal/1 pts och en twister 74kcal/1.5 pts. Klart att kroppen ska få det..

Efter det hääärliga powerpasset igår så har jag lite ont. I bröstmuskelautren, baksida lår, lite i ryggen tror jag (har inte hunnit känn efter helt) så jag vet att joggingen idag kommer var jobbig. Kroppen är ju redan trött och lite sliten.. Det blir ingen tids press idag eftersom jag har lite ont och jag har ju sem.

Vi hörs senare. KRAM

En sak till.. Visst är livet gött ibland?

Skrivet av Nike Girl 20 augusti 2009 klockan 09:54

Det blev en bra dag idag!


Idag har jag skött mig exempariskt. Hmmm nästan. Skulle ju behöva ett till mål mat innan jag går och lägger mig så det får bli en nektarin och en måltidsersättare. Orka äta nu..

Styrke passet var dödande. Fy vad jobbigt, kommer ha ont lite överallt imorgon.Min kära syster skulle ut och dansa ikväll men kända att efter all denna träning idag så är det jääääävligt dummt att förstöra den med vin. För det hade det ju blivit. Och så vill jag ju kunna träna imorgon om jag inte har för ont..

Middagen blev såååååå god. Kan bero på att jag var så jäkla hungrig. Eller så är jag grym i köket. Det blev bulgur med kyckling klubba i ugn och wokade grönsaker med satay sås. Mmm.

Efter träningen så åt jag en Wasa sandwich den var oxå snuskigt god..

Jo men vad trevligt, såg precis att en sån blev 3 pts.. Så mycket var den j absolut inte värd.

När jag var ute och sprang i dag så märkte jag en sak. En sak som jag inte ens tänkt på. Att när man går ner i vikt så måste man ju byta ut trollerna. Visst att BH´sarna krymper men trollerna.. Fan vad de åkte in i röven. Det är jag verkligen inte van vid och det var för den sakens skull jag en ggn började använda string. Nu finns det inte så många kvar av den sorten i min byrå men tydligen så behöver jag köpa mindre hipsters. Vilket angenämt problem.

Imorgon så hoppas jag att det blir jogging på morgonen, Vv kl 12 och sen ett spinn pass på kvällen. Har en polare som vill träffas och ja jag vet jag är dum i huvet som bara vill träna men jag älskar det. Och jag älskar vad det gör med min kropp. Jag blir snygg, jag gillar det jag ser i spegeln. (oftast) Och jag mår bra. Sover bättre, behöver inte hålla så hårt på vad jag äter och det är såååååå mycket roligare att prova kläder. Nu ska vi ju bara hoppas på att tuttarna krymper lite mer.. Haha! De kan ju vara ivägen ibland.

Appropå det! Jag måste även köpa nya tränings Bhar. Brösten, ja, hmmm krymper ju fast det finns ju som ändå en massa hud kvar. Och nu har de som jag använder blivit för stora och slappa att jag får skavsår. Riktiga onda jävlar och har använt 3 st nu när jag tränat. Fast nu hjälper inte ens det.. Det kostar att bli snygg.. Eller förlåt, snyggare. Haha!

Nu ska jag kolla klart på första Harry Potter filmen. Såg precis att trollet där liknar mitt ex.. Hahahahaha! Helt galet vad de påmnner om varandra..

Over and out for now.. Kramen

Skrivet av Nike Girl 19 augusti 2009 klockan 23:32

Spinningen.


Hoppade jag över. Sov istället. Sjukt vad trött jag var. Men nu ska det bli lite power iaf. Gött att Helena ska dit annars hade jag nog stannat i soffan. Nej det hade jag ju inte för då hade jag åkt med mor till stallet. Jaja vi hörs senare. Pösssss!

Skrivet av Nike Girl 19 augusti 2009 klockan 17:28

Joggen avslutad..


Det var så skönt. Och så gott. Det kändes verkligen att jag varken tränade eller åt rätt igår. Enerig nivån var på topp och det var en sån ggn när jag bara flöt. Blev knappt trött. Eller jo det är klart det känns och eftersom jag inte är van att springa där så känns det nu i benen. Speciellt baksida lår. Så det rasslar in 16 ap på kontot. Gött är det! Jag tog en promenix med mor till Röbo på ca 30 min men det räknar jag inte. Får komma som viktminskning.

Nu ska jag vila lite sen blir det en tripp till gymmet och antagligen ett gött spinnpass och ett power pass. (ärtydligen som pum) Lilla syster pratade om yoga... Det är ju såååå tråkigt men antagligen så nyttigt. En stressad kropp som min skulle ju bara må bra av det man jag tycker ju verkligen inte att det är kul.

Här kommer en bild på min goa, goa frulle.

Råggröt med solrosfrön, kanel, och färska hallon och mackor med dijonsenap, 1/2 dl keso och 2 skivor rostbiff. Mmmmm. Så jäla a la carte!

Adios amgos!

Skrivet av Nike Girl 19 augusti 2009 klockan 15:20

Snacka om uppsalas profil bild! Sååå hem

mms_image

Snacka om uppsalas profil bild! Sååå hemma.

Skrivet av Nike Girl 19 augusti 2009 klockan 12:44

Dagen börjar bra iaf. Haha!


Nu har jag tatt ett ägg, kaffe och ska ut i spåret och förbränna. Är hemma i Uppsala så det blir en sväng på Gamla Uppsala högar. Det är såååå vackert. Tar med mig kamera och skickar säkert lite bilder.

Har spenderat natten med en uuunderbar man. Älsklingen Sune. Han är mammas katt och har sovit med mig precis hela natten..

Vi hörs sen, kramar

Skrivet av Nike Girl 19 augusti 2009 klockan 11:42

Lillasyster fyllde år..


Japp hon blev 29 och jag struntade i pointsen. Icke bra. Men imorgon ska jag träna som besatt, lär jag ju kunna oxå med all den här extra energin.. Haha! Jag började ju dagen bra med gröt och macka med ost 10%. Sen satt jag på ett tåg och drack vatten och åt lite karrameller. Väl hemma hos mor blev jag hungrig. Nu är klockan ca 18.00 och jag åt min gröt kl 11. Det blev 2 mackor med dijon senap och rostbiff och sen 2 ägg med kaviar.

På kalajset så bjöds det på mint kladdkaka. (mmmmmmmmm) me lööööv! Chips, dipp, salta pinnar mm mm. Jo och så fruktsallad. Mamma bakade vanilj bullar när jag kom åhhh vad gott det luktade. Men konstigt nog så lockde de inte. Jag gissar att lla de som läser nu river sig i håret och skriker åt mig; men din dumm jävel! Klart du stoppar i dig all den skiten när du inte ätit ordentligt!!! Ja jag vet. Det var absolut inte en av mina ståltaste dagar.. Jag skäms nästan lite. Och mitt straff är den här äckliga söta hinna jag har i munnen som kommer av för mycket skit mat. Ni vet det hääärliga placket som lägger sig. Vidrigt. Jag verkligen längtar till imorgon när jag kan börja dagen med jogging, äta frulle och softa och sen gå till gymmet och köra styrka med syster yster.

Vet inte hur jag ska göra med alla pointsen jag kommer tjäna in imorgon. Tror det blir så att jag lägger dem på idag, typ sätter in dem igen och behöver jag äta så SKA jag gör bra val.No more crap! Men nåt jg måste klappa mig själv på axeln för är att jag inte drack varken vin eller bira.. Den kan jag väl få? Visst är jag inte så sugen efter gårdagen men den största anlednignen är att jag inte kan träna imorgon morgon om jag dricker ikväll. Och jag vill, jag vill, jag vill!!! Sen så hade jag oxå grymme ångesten Allan ikväll.. Tror det var lite mycket folk på en ggn. Sen jag blev deppig kan jag ibland bli lite folkskygg. Har tackat nej till mång utgångar för att bara tanken på alla människor får det att krypa i skinnet på mig. Och ångest och alkohol är ingen bra kombo..

Hmmm nu blev ju mina val ännu värre för nu var jag ju verkligen nykter och gjorde mer eller mindre medvetna val. När man har druckit kan man ju alltid skylla på fyllan. Haha! Jag hade ju inte leg.. Oj då nu höll jag på att säga lite mycket. Haha!

Nu är det natten för mig. God natt alla underbra människor, ses imorgon.. L

Skrivet av Nike Girl 19 augusti 2009 klockan 01:44

Efter mycket kämpande och mycket envis het,.


Ok bildkvalitéen kan´ske inte var den bästa men man ser ju det man ska se.

Oj vad jag har solat..

Nu är det äntligen inlagda. Hoppas de är till nytta för nån mer än mig. Måste ju lägga in bilden på min vackra, vackra klänning oxå..

Ok det syns ju inte hur fin den är haä men jag hoppas ni kan föreställa er det..

Hoppas all har en skön dag. Kramar frå

Skrivet av Nike Girl 18 augusti 2009 klockan 18:33

Nu kommer de..


Jag tog kort innan jag åkte hemifrån och nu har jag kämpat som ett djur för att lägga in dem men det tar sviiiin lång tid här. Så de nya bodybilderna kommer när jag är hemma hos mor.

Igår var jag ju på fotboll och när jag kom hem så satt det joooordens största kräldjur på väggen. Som du är är jag ett stort fan av sprayen RADAR. Jag sprejade den jäveln (och hade han inte dött av krukan som senare msade honom) så hade han drunknat. Haha. Det där dem att ta det lugnt med gift och lite på att det funkar är ju inte min grej. När han trillade från väggen så hördes en duns, så stor var han. Och när jag mosade han så krasade det. Fatta vajdrich!

En annan äcklig sak så jag när jag åket in till stan. På hållplatsen Lilla Bommen satt det 3 alkisar och festade och på bänken bredvid så satt det en fet man som inte alls såg ut som en alkis som hade pissat ner sig. Han satt verkligen och sov i sitt egna urin. 17.45 en måndag. Och då tänkte jag, alla de ggr man har satt sig i nån annans piss.. Och hur mycket äckel man vidrör varje dag.. Skulle man veta det skulle amn nog bli knäpp.

Igår så fick jag ju både öl och vin.. På matchen blev det ju bira. Ellar ja folkisar. En lite påse ostkrokar, en påse gott och blandat(åt inte upp den själv och de gula och oragena finns kvar) gick på burgar kungen och tog en kids meny, gick till lilla och tog en kaffe Dome och ett glas rött, Babar och fick i mig 2 mellan öl och sen hem.

Och på sjuelva, där köpte jag karra för, håll i hatten! 77.50! Och hur mycket tror ni jag åt? Tyt 3 bitar.. Nu ligger påsen brevid mig oc hur mycket äter jag? Typ nada! Haha det är la gött att mitt godis sug blir stillat bara av tt ha en påse? Är det nån annan som har det så?

Nu ska jag publicera detta så det inte försvinner som det förra..

Skrivet av Nike Girl 18 augusti 2009 klockan 15:25

Idag åker jag hem..


Snart åker jag hem till Uppasla och la familja. Har faktiskt tatt nya kropps kort som jag lägger in på tåget. Om jag lyckas få upp internetet. Har haft lite problem med det..

Var på fotboll igår. Såååååå kul. Sen att vi vnn gjorde ju inte saken sämre.

Jag skriver mer senare och då kommer ju förhoppningsvis korten oxå. Har även tatt kort på min skinny dress som jag köpte utan att pröva den.. Dum sam jag är ibland. All passade men så kom vi till tuttarna. Och de är ju inte av size small.. Så jag hoppas på att när kroppen blir mindre så blir även de mindre och då kommer jag att komma i den. den är så vacker och färgerna är så mycket jag. Me lööööv it!

Kramis Bananis

Skrivet av Nike Girl 18 augusti 2009 klockan 11:19

Vackert va!


mms_image

Vackert va!

Skrivet av Nike Girl 17 augusti 2009 klockan 20:23

Dagens tips. Byt varv..


Gjorde av med 300 fler kcal än jag brukar på joggingrundan. Inte så konstigt för att byta varv var fan så jobbigt. Mjölksyra fick jag och trött blev jag och yr blev jag. Haha! Allt det som jag i början blev av det vanliga varvet kom tillbaka nu. Fyyy vad jobbigt. Men nyttigt. Kommer säkert ha träningsvärk imorgon om inte redan ikväll. Så mitt tips till alla som joggar samma runda dag ut och dag in, byt varv. Jag har ju puls klocka så jag ser ju hur mycket mer jag förbränner. (även om jag oxå kände det).. Det tog inte längre tid än det vanliga gör när jag är trött men det gick ju absolut inte så fort som när jag är pigg. Haha! Det får jag nog träna in lääänge. Men det blev ju en liten försmak på hur jobbigt lidingö loppet kommer bli. Vad har jag gett mig in i..

Idag ska jag verkligen försöka ta nya kort på kroppen. Det behövs för jag har ju blivit lite mindre.. Nu ska jag äta sportgryn och hallon och blåbär. Och sen av njuta ett äpple. Kramis bananis, L

Skrivet av Nike Girl 17 augusti 2009 klockan 14:07

Dagens pts..


Frulle: blåbärsyogurt 200g med cherioos 30 g, fröig med mjukost och vanlig ost 10%, äpple

Mellis: 2 fröig med leverpastej och saltgurka

Middag: Potatis och fiskbullar, 2 riskakor, rostade majskärnor

Japp det var dagens matintag.. Inte mycket att hurra för jag vet men så har jag ju inte gjort nåt heller. Tror nog det blir lite yogurt innan jag somnar oxå faktiskt. Magen skulle nog bli glad då. Om inte annat så kommer jag inte vara så hungrig när jag vaknar imorgon.. Oj, jag glömmde 2 dl prot drink i morses.. Fast det tror jag att jag skrev i ett tidigare inlägg. Nu får det fan räcka med datorn för idag/ kväll/ natt. Haha har ju spenderat nästan heladagen här jue. Fast i vårat stressade samhälle så behövs nog det.

Ha det bäst och gör inget som inte jag skulle göra. Imorgon blir det träning, vägning (tror jag beror på när jag åker på tis) karrameller och lite vin!!! YaY! Puss och god natt

Skrivet av Nike Girl 17 augusti 2009 klockan 00:15

Så här gött har vi haft det hela dagen,


mms_image

Så här gött har vi haft det hela dagen, jag o Sessan..

Skrivet av Nike Girl 16 augusti 2009 klockan 20:15

Det blev ingen träning..


Jag orkade inte. Eller det kanske är fel ordval.. Hde jag tvingat mig så hade det gått men eftersom jag somnade utan att fatta att ja var trött så tänkte jag att då är det ju nåt i mig som behöver vila och det är ju faktiskt oxå viktigt för viktminskningen.

Så jag och Sessan har tyckt om varandra hela dagen. Hon har legat och purrat i min famn och jag har sovit, intrenettat och kollat tv. Hon har kommit och gått och kommit och gått och vi har verkligen tyckt om varandra. Man behöver sånna här dagar ibland. Ska nog rycka upp mig och städa lite iaf. Åker till mamma i Uppsala på tis och ska vara borta i minst en vecka högst 2 och det är sååååå tråkigt att komma hem till ett stökigt rum. Bara det ligger en tröja på sängen kan få det att se trist ut.

Dagens mat har väl inte varit till överdrift direkt så nu håller jag på att koka potatis och så blir det nog potatis med fiskbullar. Mmmm. Älskar att mosa ihop allt till en smet.

Sen så är jag gryyyyymt godis sugen. Funderar på om jag ska ta mig iväg och köpa lite. Jag vet ju att jag inte kommer att äta allt på en ggn, det är ju därför jag har fått i mig så mång klubbor denna veckan. Köpte dem för kanske 2 veckor sen för att jag var sugen men tog kanske en och sen har de verkligen bara legat här. Har bjudit vänner, tatt med dem på krogen och försökt bli av med dem men icke. Så jag vet ju att jag inte kommer att svulla om jag köper lite.

Om det bara är jag kan jag lätt ha en påse i väskan i 1-2 veckor utan att den tar slut. Om jag däremot har en man här (som inte äter godis) tar den slut på en timme. För: om det finns så kan man ju inte sluta äta. Haha! Joho då det kan man.

Det enda jag inte kan sluta äta förän det är slut är popcorn.. Älskar det! Bio pop.. Finns det nåt bättre?? Köper jag en stor pop när jag går på bio, slukar jag hela själv.. Helt galet.

Ha en skön eftermiddag, kramar L

Skrivet av Nike Girl 16 augusti 2009 klockan 17:23

Lite insperation..


Ibland när man ska ut och springa och inte är trött utan bara inte vill, då brukar jag kolla på Biggest Loser bara för att se att man kan komma ända fram. Det behövs bara lite jobb.. Som nu. Har ingen lust alls att bege mig ut. Men så kollar jag på Ali, hon som vann och då känner jag att jag oxå vill komma dit.

Hoppas att jag satte in länken rätt för det är verkligen inspererande. Kramar till alla, L

Skrivet av Nike Girl 16 augusti 2009 klockan 10:29

Måste bara..


Kolla vilka jätte fula bilder på mig.

Kolla ryggfettet!!

Inga komentarer är nödvändiga..

Jag och vääärldens bästa David.. Ska ta ett fint kort på mig imorgon så ni förstår att så här ser jag fan inte ut idag. Haha! Vad mycket hud på ett huvud.. Fy!

Skrivet av Nike Girl 15 augusti 2009 klockan 23:25

Min dag och min kväll..


Jag sov ganska sent så dagen har som blivit nu.. Får nog krypa ner och lyssna på en bok tills jag somnar och sätta klockan på tidigt så jag inte vänder dygnet. Det finns ju inget värre än när man måste vänd tillbaka det. Så nu blir det natten. Har fan inte gjort ett skit idag. Skulle städa eftersom jag åker till mor på tis och det hade varit gött att göra det nu men icke. Har sovit och internettat istället. Myyyycket roligare.

Dagens mat har väl varit lite tvivelaktig.. Mest för att det har blivit lite för lite. Jogge blev ju sen och då blev frullen sen som gjorde att lurren blev vid 6.. Och ja.. Middagen blev vid 9..

Frulle: prot drink och kaffe, gröt med bär och linfrö

Lurre: wokade jätteräkor med ris 6 pts

Middag: samma som lunchen.. dvs 6 pts

Snax: 1 äpple, 3kiwi, rostad majs

Motion: 2 timmar jogg

Så nej jag har inte fått i mig tillräkligt med mat idag.. Kanske får ta mig en mackjäkel innan jag somnar. Eller en nektarin. Visst det är ju nollat men det är ju fortfarande kcal.

Så för idag (tror jag) god natt alla viktiga människor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar