Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Och lunchen..

Blev inte heller som planerat. Eftersom min kombo med man har varit på Ullared och shoppat så hade de tatt ut min goa goa rotfrukts gryta ur frysen för att få plats med inte bara en låda utan två lådor mums mums. Kolla bara vad jag hittade i kylen igår när jag kom hem..

Och detta är inget jag NÅGONSIN har i mina skåp. Och konstigt nog är det inget som lockar mig.. Jo lunchen blev lax och rotfrukter istället för broccoli och sånt.

Men snart är det dans. Med Niklas och imorgon spinning med Andréas. Minus 10 here I come!!

Skrivet av Nike Girl 31 augusti 2010 klockan 13:53

Ingen promenad..

Jag fastnade framför dumburken, som pappa brukade säga och har kollat på en himla massa program. Och det har varit as gött. Faktiskt. Kan bero på dagens inbokade klasser. Att jag vet att jag kommer träna ganska mycket idag ändå. Så nu ska blir det lunch. Lax med grönsaker. Och sen en tripp till stan och antagligen ett införskaffande av ett till gymkort. Ja jag vet att det låter dumt men de har öppet gymmet från 0500-2300 på ganska många ställen och det plus att de har kettlebells pass gör att det är värt det. OCH att jag får 30% rabatt genom jobbet.. Annars hade jag nog inte velat ha det.

Nej nu måste ändan ur sängen och ut i köket.

Skrivet av Nike Girl 31 augusti 2010 klockan 12:57

God hääärliga morgon!

Solen skiner och himlen är typ blå. Och jag har sovit som en prinsessa. Visst klockan ringde 0700 men pallade jag att gå upp? Nepp. Så nu blev det frulle och day´s of our lives och kaffe. Frullen blev protdrink med banan. Och jag hade kvar lite vanilj dricka som jag blandade med min vanliga choklad och mmmmmm vad god den blev.

Så idag blir det nog en lite promenad i skogen. Eller det kommer bli en promenad blandad med en lugn jogg.

Ha de bäst, L

Skrivet av Nike Girl 31 augusti 2010 klockan 11:00

Hemma och i säng..

Jag har ju längtat hit sen jag vaknade idag. Ha ha! Och nu är jag äntligen återförenad med min älskade säng. Min stooora plan idag var att jogga 2 h sen äta gröt och sen åka och köra pump. Jag kom till kaffet och proteinet och sen jag bara sova. Så jag aomnade om och åkte och tog ca 50 min på bandet och 55 min pump. Jag pallade verkligen inget mer.

Igår testade jag Zumba. Det var kul men inte så att kg bara rinner av mig, det var tur att jag tog ett combat pass innan så jag fick ta ut mig på riktigt. Men jag tror att om man går fler tillsammans så är det nog festligt.

Imorgon vet jag inte hur det blir med morgonträningen eftersom jag är så trött men på kvällen ska det dansas med vääärldens bästaste Niklas Liljesand och sen blir det Sats Energi som jag inte har nån aning om vad det är och sen ska vi yoga lite. Det blir bara jag på dansen och sen kommer 2 polare till resten. Så morgondagen blir späckad.

Dagens mat blev som följer..

Frulle; protdrink och en banan.

Lunch; BBM med sparris och marinerad lövbiff och en potatis och en knäckemacka.

Mellanmål; en protdrink med banan, liiiiite kladdkaka.

Middag; Resterna av lövbiffen, romansallad, majs, tomat, lök och wasabidressing.

Nu ligger jag i sängen och är hungrig. Vad gör man då?? Jo jag tror jag tänker borsta tänderna och försöka sova.. För annars kommer godispåsen jag har hemma sen 3 veckor tillbaka bli av med lite invånare. Hahahahaha! Jo men det var ju lite humor så här på kvällskvisten.

Gårdagens mat var kattastroooooof! Frullen blev sen och den bestod av 2 mackor, söta mackor med ost och fjäll yogurt med nån smak. Visst hörs det att jag inte sov hemma?? Sen tränade jag och innan dess fick jag i mig en protdrink och lite vatten och efter en stooor macka på Sub och protdrink igen och plopp lakrits. Sen hamnade jag på lilla och fär blev det hela 2 glas rött och 1/2 hof på 5h och nötter. Så ja, en fruktansvärd matdag.

ZZZZzzzzzzZZZzzZZZZZZzzzzz nu är sömnen här.. Natti

Skrivet av Nike Girl 30 augusti 2010 klockan 23:48

Tröttast i vääärlden..

Jo det är jag. Men nu bär det av till gymmet. Så hörs vi ikväll. Om jag inte somnar på vagnen. Det bästa är ändå att jag är på bra humör trotts sömningheten. Ha en toppen dag, L

Skrivet av Nike Girl 30 augusti 2010 klockan 09:46

I´m baaaaack..

Efter det förra inlägget så kändes det plötsligt såååå mycket bättre. Ibland så måste man tydligen sätta ord på problemet för att det ska bli lättare.

Så igår satsade jag på maten. Big time. När jag åt enligt Jillian, eller ja en modifierad version så syntes det sååå mycket så jag ska försöka ta mig dit igen. Så igår belev det en protein drink till frulle, den ska bli till gröt, sen broccoli, blomkål och morötter till lunch, glömde mellanmålet tyvärr.. Men sen skulle jag äta middag. Om nån hade smakat det jag gjorde igår hade ingen trott att jag är kock. Det blev sååå slat och fisken jag hittade (från lunchen) och som jag värmde var så torr att den satte eld på sig själv så jag slängde det och åt melon/vindruvor och vanilj yogurt.

När jag kom hem ville jag bara ta en sista macka men nepp, jag höll mig. Och nu är jag på väg ut och ska jogga sen blir det förhoppningsvis dans och sen gym. Just nu när jag ligger här så känns det såå bra men sen händer det nåt och jag tappar all uppjobbad motivation. Nu har ju ändå Biggest börjat och jag har ett gäng avsnitt att kolla på, som jag spelat in och det är ett riktig motivations sätt. Kanske inte nu i början men kan de så kan jag.

Nu måste jag dra, kram och ha en sjukt underbar dag. Kramar L

Skrivet av Nike Girl 27 augusti 2010 klockan 08:47

Jag och målet..

Jo men så gick det ju åt helvete... Hahaha! Klart det gjorde när jag inte var förberedd. Hade ju inte köpt med mig nåt till jobbat och eftersom det inte finns några bra alternativ som jag inte har tröttnat på eller kräks på så funkade gårdagen inte som jag ville. Sen att Bea kom mförbi och vi tog några glas gjorde ju inte saken bättre.

Fast å andra sidan så tror jag att det var det jag behövde. Komma ut och vara "vanlig" hemma. Inte bara på semestern. Det var jätte skönt att bara va och sitta ute och prata en massa. Visst det blir ingen träning idag men det gör inget. Det finns ju imorgon.

Men idag ska jag köpa lite grejor så jag har på jobbet. Lite mat, lite proteinpulver, lite frukt. Och kanske ev ta upp detta med broccoli och blomlål. För nu ska ju fettet bort. Hur långt jag kommer av vägen så hittar jag alltid tillbaka till huvudleden och alla dessa olika metoder för att komma till huvudleden snabbt är ju bara småstigar. Så länge jag har siktet på målet vare sig det är klar sikt eller mulen så kommer jag att komma fram.

Ha en bra dag, L

Skrivet av Nike Girl 26 augusti 2010 klockan 11:15

Hormoner och humör..

De senaste dagarna har var it jobbiga. Ångest, oro, jag sover dåligt, har ingen motivation alls för att träna och gå ner. När inget händer på vågen så är det som inge kul. Jag ser och vet att jag blir mindre men jag förstår inte vad det är som väger när jag inte går ner.

Sen är det lite andra saker som oroar som jag inte riktigt är berädd att prata om nu. Men jag måste säga att kolla på reprisen på Biggest och se Ali gör att lite av kämparglöden kommer tillbaka. Jag vill oxå komma dit och jag har ju faktiskt aldrig gett upp. Fast än jag inte kommer under 70. Det minsta jag kommit ner till är 72. Hur mycket jag än kämpar med mat, motion, sova. Fattar inte hur man kan träna som jag gör och inte gå ner. Och säg inte att jag ska äta mer för jag har en känsla av att det inte är problemet..

Så nu, eftersom jag mår som jag gör och är lite nere så kommer jag tänka mer i Vv stil. Jag kommer inte palla förbjuda mig så mycket för det kommer jag att pajja bara för att förstöra mig själv och göra mig ännu mer ledsen. Som ett straff typ.

Så det får bli att jag får äta allt men inte alltid. För gör jag det kan jag nästan inte, så länge jag tränar straffa mig själv med mat. Låter detta bra?

Jag vet att jag hoppar och velar och ändrar mig men när man har det svårt med depresion och ångest så måste jag göra vad som är bäst för att inte förvärra den. Sen tror jag att förra vekans frossande inte alls var bra för mig och det är lite därför jag mår som jag gör nu.

Så.. Nu blir det inga mer siffror hur mycket jag väger utan bara upp eller ner. Allt för att smeka demonerna medhårs.. Hoppas alla som läser har en bra dag. För det ska jag.

Stoooora kramar L

Skrivet av Nike Girl 25 augusti 2010 klockan 09:51

Hmm..

Jo men det blev ingen jogg innnan frullen. Så nu sitter jag här och har kollat på Hem till gården och har gråtit ögonen ur mig. Fy vad hemskt det var!

Frukosten blev ett ägg med sardiner i tomatsås och gurka och småtomater. 340 kcal eller 9 pp. Får se om det blir en jogg, ska iaf spinna med lillasyster senare. Så lite motion blir det.

Ha de gött så länge, L

Skrivet av Nike Girl 23 augusti 2010 klockan 13:15

Måndag..

Och min motivation är som bortblåst. Vet inte vad som hände men är inte sugen på att gå ut och jogga, trotts uuuunderbart väder. Och jag är inte sugen på att äta, eller tänka på vad jag äter. Kan detta ha nåt att göra med att vågen och jag inte är så bra vänner?

För viktnedgnång är ju kvittot på att det jag gör är rätt.. Och det händer ju bara på en våg och typ 2 hg åt gången. Det är inte vad jag väntar mig. Jag tränar ca 2h nästan varje dag och äter som jag ska och LAGAR maten så jag inte får i mig fel saker men det händer ju nada på vågen.

Visst är jag ute och festar men en ggn i veckan kan ju inte skada så mycket. Och så mycket onyttigheter äter jag inte heller, veckan som gick räknas inte, köper jag godis eller snax så lämnar jag det mesta. Har en godispåse hemma som jag köpte 2 dagar innan jag åkte och jag har inte ens saknat den, har inte ens köpt en ny. Så vad gör jag fel??? Varför vill inte kroppen släppa på allt det jobbiga? På det som gör det jobbigare att springa? Det är så ologiskt..

Nu ska jag leta djupt för att hitta viljan att ta mig ut. Om så bara en kort runda..

Vi hörs sen, L

Skrivet av Nike Girl 23 augusti 2010 klockan 11:27

Ääääntilgen måndag!!

Och det mesta kommer att bli som vanligt. Jag ska träna imorgon och kolla upp en plan för min matvecka. Funderar på att följa Må bra´s recept. Mest för att verklgen ha koll på vad som åker in och ut. De är ju beräknade både i pp och kcal så det hade varit jätte bra.

Efter helgens frosseri i allt vad onyttigheter heter så behöver jag sköljas. Jag har druckit cola light för första ggn sen jesus. Det var gott men kan nog klara mig utan det en sväng till.

Ha kollat slutet på sagan om ringen. Hade jag varit lite mer inne i filmen hade jag ju grinat nu. Är väldans blödig när det kommer till att gråta till film. Mmmmm Aragon... Han är fin.. Mmmmm

Sov gott, L

Skrivet av Nike Girl 23 augusti 2010 klockan 00:40

Tänk att vissa aldrig ger sig..

Det finns andra män än Petter som börjar på P. Per, Peter, Paul, Patrik, Philip, Pontus. Men det är smikrande att du fortfarand tycker mitt liv är så intressant att du fortfarande läser.

Det roliga är att jag faktiskt när jag skrev igår tänkte att nu får jag nog ett trevligt inlägg från just dig, Anonym. Hahaha!

För er som inte riktigt hänger med nu så är detta verkligen inte ett inlägg att bry sig om men vill nån veta så svarar jag gärna. Inte dock om du är anonym.

Ha en bra kväll, kramar L

Skrivet av Nike Girl 21 augusti 2010 klockan 16:49

Fredag går över till lördag..

Och ja, jag är lite ledsen för att P inte kom hit idag. Men vi har ju inte lovat varandra nåt så det är väl bara att borsta av sig dammet och gå vidare. Jag tänker inte jaga. Inte nån. Inte ens nån jag haft ett band till i ca 7 år.. Sen första ggn vi sågs har vi velat ha varandra men olika omständigheter har sett till att vi inte kommit så långt. Vi har nog faktiskt mer än bara velat ha varandra. Vi.. Jo det är nog så. Vi...

Och det gör ont när knoppar brister.. Haha! Jag kommer vara sviiin snygg imorgon. Och det kommer vara sviiiin kul. Med eller utan Linnéa +1.

Så kram och god natt

Skrivet av Nike Girl 21 augusti 2010 klockan 00:55

Jag ropade hej lite för snabbt..

Ja min vana trogen så tog jag ut glädjen i förväg och vad hände? Jo platt fall. Jag vet egentlgen inte varför jag blev så besviken för jag visste det ju egentligen. Var ju lite för bra för att vara sant.. Nu vet jag inte vad som är värst, att jag blev glad för att han skulle komma eller skammen nu när jag måste berätta att han inte kommer.

Detta hände för pracis 5 år sen. Fast då med en annan man. Visst det var en helt annan situation men det betyder inte att det gör mindre ont. Det bästa är att jag hade en gruvlig ångest när jag vaknade och trode det var pga träningen. Men gissar att jag kände nåt på mig. Eller att jag var rädd att återuppleva det som hände för 5 år sen.. Då min syster fick ringa ambulansen på sin 25 års fest och skicka iväg mig till akutpsyk med min första stora panikångset attack.

Jag vill inte skriva just nu vad som hände, jag pallar inte för att HAN inte kommer är redan jobbigt.. Dumma, korkade, lättlurade jag.. Tur att jag fick den underbara morgonen för annars hade dagen varit grå..

Skrivet av Nike Girl 20 augusti 2010 klockan 12:49

Då var det fredagsmyyyys..

Hahaha! Vaknade tidigt av att en hund hånglade upp mig.. Inte så mysigt då jag tillhör den sorten som inte tycker att människan och hunden ska byta saliv. Hans tunga har varit där inte ens solen skiner. Bläää.. Men men det var Jeppe som ville väcka mig till en sjukt vacker morgon. För det är den.. Morgonen i Uppsala är galet vacker. Solen skiner och himlen är blå. Mmmm. Ligger i soffan och försöker hitta motivationen till att bege mig ut på en PW för det är det som klockna vill att jag gör. Men det är jävligt najs att ligga här. Katten Sune har myst med mig och jag somnade om lite. När min kropp blir trött, speciellt när den inte fått sova tillräkligt efter en sån ansträngning som igår på boxen så får jag en sån ångest. Den har fått fäste och har börjat måla fan på väggen. Så nu blir det nog att ta det lugnt till efter Day's och sen om det känns bättre så beger jag mig.

Det är ju ändå en dag imorgon oxå att träna på och även ikväll. För det lär ju inte ta hela natten att baka några tårtor och att duka..

Men det bästa är att det är en sjukt underbar morgon..

Skrivet av Nike Girl 20 augusti 2010 klockan 09:45

Vilken dag..

Först softade jag jävligt länge och sen blev det 2h jogg. Sen softade jag lite mer och gick på en box klass. Jag var lite rädd för box brukar vara typ kräk jobbigt vilket det var. Sen att jag har en förmåga att ta ut mig lite föööör mycket kan ju ha med saken att göra. För jag ville kräkas och jag fick yrsel, så illa att min syster krävde att jag skulle ta en paus, jag fick ta astma medicin och jag svettades som en gris. Före..

Och efter..

Hmmmm vad otrevligt otränad jag ser ut på bilderna.. Jaja.. Till middag belv det lax med pepparrots keso och broccoli och ris. Sen slank det ner en valnöt eller 3 och sen så föll jag för trycket och åt några chips. MEN jag har dock förbrännt 695+1155 kcal så det borde inte göra så mycket då jag varit pinsamt dålig med maten idag.

Så då har jag skrivit mitt för idag. Somnade på soffan men ville verkligen skriva lite innan jag träffar John Blund. Men nu är han här och vinkar till mig. Kram och god natt världen!

Skrivet av Nike Girl 20 augusti 2010 klockan 01:28

Det är torsdag..

Och jag slappar som fan. Hahaha! Eller jag skyndar mig inte ut utan kollar lite på tv och softar Men ska ut och förbränna. Ikväll hoppas jag på ett box pass med lilla syster. Jag vet ju att jag kommer ha sviiiin ont i kroppen imorgon men vad gör det?

Nåt som jag ser fram emot är att imorgon får jag besök.. Av en vän som ja det är väl mer än en vän och har alltid varit men imorgon kommer han hit bara för att träffa mig. Varken han eller jag vet nog vad vi sysslar med egentligen eller vad som kommer att hända men vi har tyckt väldans mycket om varandra i många, många år. Han har varit förlovad och jag har haft mina pojkvänner men alltid när vi ses så.. Han får mig att må så bra. Och han är världens snällaste människa. Mot alla.

Och imorgon kommet han hit. Jag längtar efter honom. Konstigt för det har jag aldrig gjort innan. Så imorgon är det tårtbak, träning och besök. Och på lördag smäller det. Då har systeryster sin 30 års fest.

Ha en bra dag, L

Skrivet av Nike Girl 19 augusti 2010 klockan 11:14

Hmmm oj!

Vad jag sov länge! Inte bra. Så morgon jobben blir en lunch jogg. Kram kram och hoppas alla har en bra dag!

Skrivet av Nike Girl 17 augusti 2010 klockan 11:39

Är hemma..

Hos mor och hittade en gammal bild.. Och fy vad jag rös när jag såg den..

Det är nästan så jag inte fattar att det är jag!

Skrivet av Nike Girl 17 augusti 2010 klockan 02:10

Mellanmål

Skrivet av Nike Girl 16 augusti 2010 klockan 21:38

Sitter på tåget..

Och är sjukt trött. Har knappt sovit i natt och esn så tränade jag lite.. Eller ja, 90 min jogg på band, 55 min spinning och sen några ynka 10 min simning. Och maten.. En protdrink, en sallad á 500 kcal. Hmm ja that´s it.

Sen har jag tappat ett hjul på min resväska, jag kom inte med tåget jag ville komma med, har bråkat på tåget med en apa som inte kunde vara tyst på den tysta avdelningen, det var nåt mer som gått fel idag men kommer inte på det. Nåt som är gryyyyyymt är att Må Bra har börjat köra sina recept med både propoints och med kcal. Funderar på om man ska dra med mor på en vecka med färdiga recept.. De säger att man kan gå ner 1 kg i vekcan med dem men det tror jag ju vad jag vill på. Men det hade varit gött att göra det nu när jag är hemma. Mycket för att det blir som strukturerat. Och inte så mycket utsvävningar..

Nej men seriöst, nu blir det till att sova lite tror jag. Hörs på uppsala pendeln.

Skrivet av Nike Girl 16 augusti 2010 klockan 17:23

Hmmmm

Eftersom det började regna så blir joggen på bandet på gymmet. Känner inte för att dra på mig en förkylning nu när jag ska vara ledig..

Skrivet av Nike Girl 16 augusti 2010 klockan 08:59

Det är en grå måndag..

Men det gör inget. Visst är det lite tråkigt men eftersom jag tänket sätta mig på att tåg lite senare så ä det helt ok. Har funderat och grubblat på hur jag ska göra nu med mitt dietande denna vecka och har kommit fram till följande: Varför förstöra allt när jag bara ska hem till Uppsala en vecka. Jag kör på som vanligt och det blir vissa dagar som kanske inte blir som jag vill och som är tänkta men grund tanken är att jag ska träna och äta bra.

Varför måste jag vräka bara för att jag är ledig från jobbet? Kroppen tar ju inte sem bara för att jag gör det. Eller ja, fettinlagringen.. Så, det är bara att köra på.

Sa jag föresten att jag vägde mig på gymmet efter dansen i fredags och de siffrorna var såååå mycket bättre än pluset på min våg. Ska nog sno gymmets och ta hem den. Så enligt den väger jag 74.2!!! Lycka är det enda som kan beskriva den siffran. Haha!

Nu ska jag klä på mig och bege mig ut i detta gråa väder och musiken idag får nog bli Rage against the maschine. Vad lyssnar ni på när ni inte är på humör?

Skrivet av Nike Girl 16 augusti 2010 klockan 08:29

Lisa Nilsson..

Fan vad bra hon är. Var och såg henne på kulturkalaset igår och jäääävlar vad hon rockar. Och så vacker hon är.

Hon låter precis lika dan på scen som på skiva.

Idag är det combat på schemat. Måste bara hitta motivationen och styrkan att ta mig ur sängen. Hade det inte varit för att jag ska träna med en polare så hade jag nog hoppat det. Men men har man lovat så har man.

Off to sats it is!

Skrivet av Nike Girl 15 augusti 2010 klockan 14:31

Hemma äntligen..

Klockan är 3.08 och efter ett låååångt dygn så är jag hemma och i säng. Är sjukt trött så det blir lite mer bloggande imorgon. Gårdagen bjöd på dans, vin, sprit, brottning och övernattning. Haha! Imorgon ska jag träna med den bästa spinning instruktören ever, min fina Andréas. Vi ska ta ett combat pass tillsammans. Och vem vet vad som händer sen.. Nej han spelar i andra laget och är förlovad.

Nu skriker kudden efter uppmärksamhet. Kram och god natt

Skrivet av Nike Girl 15 augusti 2010 klockan 03:11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar