Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Min morgon..

Blev inte alls som jag tänkt mig. Han försov sig och hann inte hit. Jag sov länge och struntade i dansen. Nu ska jag kolla klart på ANTM som jag iof har sett hur många ggr som helst mend et är ju final. Sen ska jag ut och springa, åka till jobbet, få i mig mat oh ja jag måste ju kirra lite karra. Saltisar. Mmm. Pratade med en polare igår om lakrits och har varit sugen sen dess. Så karra och frukt måste jag få med mig till jobbet.

Jag läste någonstan att när man inte vill träna ska skriva upp anledningarna på en lapp, kasta lappen och bara göra det. Så det gör jag nu. Är int så sugen på att bege mig ut men ska jag kunna äta karra utan att få dligt samvete så får det bli en runda. Och bara man tar sig ut så känns det ju bättre. Eller? Får se om det blir en 2 timmars runda idag. Borde ju inte vara några probs eftersom jag vilade igår.

Ha en skön fredag och ta er att glas vin och njuuuut ikväll. Kram på er alla. L

Skrivet av Nike Girl 18 september 2009 klockan 12:07

En bra början på en trevlig dag.

HAN kom hit och väckte mig i morses.. Så gött. Att bli kramad och pussad på på morgonen är inget som tillhör vanligheterna. Och att få somna i någons famn så.. Och höra hur han somnar, slappnar av och andas tyngre.. Snarka lite och när jag rör mig så vaknar han till och ger mig en sömndrucken puss nånstans där han träffar.. Och så det trötta men nöjda leendet.. Mmm tänk att livet kan vara såååå gött...

Jag satte klockan men han försov sig lite och fick stressa iväg. Jag skulle ut och springa men kroppen ville ju fan inte. Så det blev en skön hemma dag istället. Kroppen gillade det. Och jag oxå faktiskt. Har inte tagit en nykter vilodag på länge.Och med det menar jag en vilodag där jag inte varit ute natten innan. Det var trevligt och jag känner hur kroppen fått energi och verkligen VILL ut och springa imorgon OCH ta ett dance pass. Haha! Ja men den har ju fått som den vill idag då är det min tur imorgon. Och hela helgen för den delen. Här är det jag som bestämmer. Haha! Jo men visst är det så..

Nu ska vi sova så att vi är pigga imorgon och orkar med både träning och jobb.

Och det verkar som att han kommer förbi imorgon oxå.. Avis? Det är jag på mig själv.. Haha. Sov gott och dröm sött, L

Skrivet av Nike Girl 18 september 2009 klockan 00:19

Vilodag..

Jag skulle ju ut och jogga imorses men kroppen ville inte. Verkligen så idag så fick den stanna hemma. Men vi låg inte i sängen och slappade utan plockade upp tvätt som legat på golvet och vikt ihop kläder som legat i en hög och lagat lite mat som jag ska frysa in och så har vi bäddat rent.

Eftersom den var så duktig igår så får den idag på sig att reparera den skada jag gjorde. För det är ju så att träning bryter ner och vila med bra mat bygger upp. Ska snart åka till jobbet och ha en trevlig dag där. Jag vet fan inte om det ska få bli vagn idag.. Är inte så sugen på att cykla men det är nog bara att sätta sig så blir allt bra.

Dagens födointag har blivit en prot drink och ett äpple.. Men det är ju snart lurre. Haha! Hoppas ni får en riktigt bra dag.Kramar i massor L

Skrivet av Nike Girl 17 september 2009 klockan 11:42

Jag säger god natt..

Med en av mina stoooooora kärlekar i livet. Den här rösten, mmmmm, den kan verklige få mig att gråta av välbehag..

Skrivet av Nike Girl 16 september 2009 klockan 23:53

Vem är min favvo kung???

Det svarar jag på i slutet. Haha!

Kvällen bjöd på 55 min pump, 30 min core och 55 min (tråkig) aerobics. Pumpen var verkligen sviiin kul. Instruktören fick iaf mig att dra på smil banden både en och tre ggr. Kan ju vara för att han är så läcker att jag vill ta med han hem och aldrig släppa ut han. Nej men han var väldans rolig oxå.

Core passet var väl sådär.. Det tar jag mest för att det är mellan pumpen och dansen och ska man ändå vara där 30 min kan man ju spänna magen de minutrarna.

MEN dansen.. Niklas som jag trodde det skulle vara är sjuk och vi hade en vikarie. Jag tror fan 10 pers drog de första 10 min. Jag ville verkligen gå men kunde inte me. Det var ju så synd om henne. Fast jesus vad tråkig hon var. Koregrafin var trist. Musiken var trist. Hon var tråkig. Jag förstår att det måste vara svårt för henne att hålla gnistan uppe när så många gick för det fortsatte gå folk under passet, men guuuuud vad tråkigt det var. Det var nnog en av de sämst spenderade minutrarna i mitt liv...

Nåt som var bra är att det ligger en sushi precis utanför så middagen idag var ju solklar. Jag köpte 10 bitar och orkade 8.5.. När jag var därinne så var det en svennebanan som skulle ha en hmmm ja.. Hmmm vad är det? kan man byta det? Och när jag hade betalat min 10 bitars ändrade han sig och istället för en 8 tog han oxå en 10. Hahaha! Snacka om svennebanan. Jag tror man nästan måste varit där för att fatta hur rolig han lät..

Nåt jag har funderat på ett tag är; När en man blir kvinna får han då tävla i kvinno sporter? Tex tjejmilen.. För även om han blir kvinna han han ju fortfarande en mans genetik och styrka och då har ju vi "vanliga" inte en chans. Eller? Förstår ni hur jag tänker? Det är en artikel i Runners World om en man som blivit kvinna och hon/han löptränar. Om vi säger att hon stäler upp i stockholm maraton i kvinnoklassen, då spelar det ju ingen roll hur mycket tid och kraft jag lägger ner på min träning för hon kommer ju slå mig hur lätt som helst.

Där måste det ju finnas lite regler.. Missförstå mig rätt nu. Jag har inget emot homosexuella, transexuella, bisexuella eller nåt men man kan inte förändra genetiken och muskelmassan eller rättare sagt förmågan att bygga muskelmassan.. Eller? Är jag helt ute och cyklar?

Min favvo kung???

Finns det nån man hellre skulle stoppa i munnen???

Hoppas alla har en trevlig kväll, kramar L

Skrivet av Nike Girl 16 september 2009 klockan 21:30

Flickan som lekte med elden...

Åhhh vad bra den var. Så den idag. Det lustiga är ju att det är ju inte Han, Mikael Blomqvist som är den sexiga av dem utan hon!! Jag vill ju bara vara hon. Hon är sååååå cooooooooool! Visserligen så tycker jag ju att hon som spelar Lisbeth är för snygg men så som L är beskriven i boken är det nog inte många duktiga skådespelare som ser ut.. Jag älskade bökerna och jag älskar filmerna.

Efter så var det att cykla iväg och träffa Frida och spinna med favoriten, Andreas. Jesus vilket jobbigt pass det var/är. Svetten rann på mig och på Frida och hon brukar inte rinna så mycket. Jag blir ju alltid som en blöt fläck. Men skönt var det.. En riktig urladdning.

Sen blev det en sväng till Willy´s och handla lite som tatt slut. Som rengöringsmedel till badrummet och köket och en wc anka och nya disksvampar och toa papper och sånt. Så blev det 2 kg nötfärs som jag ska steka upp och frysa in och lite rotfrukter som jag ska kirra mat på ikväll.

Nu ligger jag i sängen och ska hitta kraft att ta mig till gymmet och ta ett pump pass, ett core pass och aerobic dance. Föresten.. Hur räknar ni ett spinn pass? Såg på vv sidag att det är nån som räknar det som medel. Då ska man ju räkna pump som låg isf.. Tycker bara det verkar konstigt eftersom jag alltid ansett att spinning är hög. Precis som aerobic och jogg och combat och box. Är jag heeelt ute och cyklar? Jag använder ju pulsklocka när jag tränar och ser hur mycket jag förbränner på varje pass och på den är spinning ABSOLUT INTE låg. Min pluls ligger på minst 85% hela passet igenom.

Jaja jag ska väl inte lägga mig i hur andra gör men det är ganska intressant..

Kram på er så hörs vi lite senare..

Skrivet av Nike Girl 16 september 2009 klockan 15:46

Me, myself and I..

Jag har en sak att bekänna.. Jag är ett bekräftelse monster. Jag älllskar när män tycker jag är snygg. Haha! Även om de bara säger det för att få ligga. Jag älskar att visa upp min nya kropp, även om jag inte är klar på långa vägar och skäms för skavankerna den har. Jag älskar att känna mig smal och liten i en mans fanm.. Och det bästa är när han inte kan ta ögonen ifrån mig. Visst, han kanske bara kollar på brösten eller klämmer på rumpan men ändå. Han tänder ju på mig, på det jag har att erbjuda och detta, mina vänner börjar bli min drog.

Visst är träningen beroendeframkallande och kicken jag får där är heeeelt enorm. När jag kommer till jobbet efter ett pass är jag som på droger. Jag är hög på endorfiner och allt känns sååååå bra.

Men det är inte som när en man tycker det jag har att erbjda är fint, vackert sexigt. Det är väl antagligen för att jag inte ser det som de ser och jag önskar att jag gjorde det. För då hade jag inte jobbat så hårt på att förändra mig utan slappnat av lite och levt lite mer.

Eller så är det just det jag har gjort och det är ju därför jag blev fet och det är därför jag inte kan acceptera nåt annat än att bli nästan prefekt. Jag är väldans manisk när det kommer till vikten. Bara det att jag skrivit ut det här är stort. Så alla mina vänner som läser detta, ta ALDRIG upp det med mig förän jag kommit under 70.

Jag var mobbad som liten. En kille jag var kär i, Roger Petterson tror jag han hette, sa att jag såg ut som en bränd köttbulle.. Jo för det vill man ju höra när man är kär i den vackraste varelsen på jorden.

Jag VET att jag är den "fula" när jag går ut med mina vänner. Jag kommer aldrig bli den som män vänder sig om efter pga skönheten. Men jag har charm och utstrålning och jag kommer kirra mig en kropp som inte kommer gå av för hackor. Och då!! Jävlar vad jag kommer få blickar.

Jag har träffat en man som tycker jag tjatar för mycket om vikten. Och jag har lovat att inte göra det mer. När jag pratar med han. Men jag gör det ju för att han ska fatta att vissa mindre fina delar ska bli bättre. Lite som att ursäkta mig för att jag ser ut som jag gör. Jag vet att det är ooootroligt osexigt men eftersom jag inte ser det han ser så måste jag ju marknadsför mig. Eller?

Nu ska denna tydligen heta boddyn och jag sova. Kram på er alla underbara L

R.I.P Patrick Swayze...

Skrivet av Nike Girl 16 september 2009 klockan 01:07

4 timmar tidig!

Glider in på jobbet och tror att jag börjar 11. Haha! Min köksmästare bara kollar på mig och säger; Du är tidig. Hmm men är det inte idag vi ska göra snittar? Nej det är nästa vecka.. Så jag går upp och kollar schemat. Jag börjar inte ens 12.30 som jag brukar utan 15!!! Hahaha! Så det var bara att åka hem. Nu ska jag ut och springa. Tänkte ju ta en vilo dag men nu när jag ändå är uppe så..

Hörs efter..

Köpte föresten joooordens godaste proteinpulver.. Jag köpte choklad smak.

Skrivet av Nike Girl 15 september 2009 klockan 12:06

Det är sooool..

Så då tänkte jag åka in och shoppa lite innan jobbet. Mitt protein pulver är ju slut så det behöver jag och så nya lurar till telefonen. Ska kolla lite träningskläder och så ska jag ÄNTLIGEN hämta ut mina piller.. Hmm ja p-piller behöver jag oxå. Har hittat ett par Nikes som jag vill ha och som min syster oxå måste ha. De är sååååå snygga.

Nu hittade jag ingen bild på dem så jag måste ju köpa dem och ta kort. Haha! Vilken bra anledning.. Nu ska jag kolla vad jag ska äta idag och vad jag måste köpa med mig till jobbet.

Jag tror det blir en linsgryta som finns i powerstart 1. Mmmm den är sååååå god och sen kanske lite wokade grönsaker.. Vad ska ni äta idag?

Vi hörs senare. Kramar Linnéa

Skrivet av Nike Girl 15 september 2009 klockan 10:01

Jag glömde ju..

Jag vägde mig i morses.. 72.5. Funkar för mig. Maten idag blev en prot drink innan joggen, sen 1.45 min jogg, sen 2 mackor med leverpastej och saltgurka, sen sov jag.. Sen blev det pasta med ostsås och broccoli, blomkål, sparris och morötter. Till det 50 g rökt lax. På kvällen blev det 2 frukostknäcke med 4 skivor 10% ost och köttfärsås. Jo lite popcorn oxå. Das was alles. Hoppas jag.. Nu är det natten och jag och Sessan ska sova. Hon gnäller på mig nu så det är dax.

Kram på alla och god natt..

Skrivet av Nike Girl 15 september 2009 klockan 00:21

En härlig dag som börjde med en härlig man..

Haha! Jag somnade inte ensam i natt.. Han tog i mig som om han inte kunde få nog. Pillade mig i håret, masserade min rygg och min rumpa och smekte mina armar så jag hade gåshud nästan hela natten. Just då var jag såå omtyckt. Han åt upp mig med blicken, älskade varje cm av min kropp som jag gör allt för att förändra.. Den som jag gör allt för att älska. Den som jag verkligen försöker förlika mig med.. Att så ser jag ut.. Han fick mig att känna mig så smal. Så vacker. Så lätt. Så omtyckt. Och så värd att vara omtyckt. Det var sååå länge sen nån fick mig att må så bra av att vara jag. Jag vet inte vad som kommer att hända men just då.. Mmmm då var det bara han och jag och vi blev ett. Ibland behöver man inte ha löften om framtiden för att det ska kännas så rätt just då.

Och så var det så gött att inte vakna själv. Och att han fortfarande ville ta på mig.. Han tyckte fortfarande jag var fin, söt, snygg, sexig. Jag är väldans kaxig men när det kommer till sånt så har jag svårt att tro på det om jag inte ser det i mannens ögon. Självklart så bryts ju förtrollningen när han måste gå till jobbet men hans lukt fanns kvar i lakanen. Mmm.. Vad töntig jag är. Haha!

Så var det ju sol ute så det blev en jogg och sen hem och mysa med Sessan.. Ett sånt gött dygn..

Skrivet av Nike Girl 14 september 2009 klockan 21:57

Hmmm Idol..

Skrivet av Nike Girl 14 september 2009 klockan 21:13

Kolla en sån härlig höst dag

mms_image

Kolla en sån härlig höst dag..

Skrivet av Nike Girl 14 september 2009 klockan 11:52

Jag är nog lite arg..

Jag satt i kyrkan idag efter en härlig dag med gospel och kom på att jag är väldigt arg. På min pappa och på den Gud som alla påstår älskar alla. Min far flyttade hem till Namibia när jag gick i 4an och dog när jag gick i 7an. Jag är arg för att han flyttade och lämnade oss. Betydde vi så lite att det inte var värt det att stanna hos oss? Jag förstår att han ville träffa sin familj men vi då? Och sen skulle han gå och dö!! Hade han inte druckit så mycket så kanske hjärtat hade klarat sig.. Jag är arg på han!!

Och den där jääävla guden som alla älskar så, varför älskar han inte mig tillräkligt mycket för att låta mig må bra och bli älskad?? Nu tror jag inte på han och de som säger att jag ska släppa in han i mitt hjärta så kommer han, ALDRIG!!! Varför skulle jag tro på nån som i så fall bara gör mig ledsen. Nu gör "han" mig pisst för alla i kyrkan gladde sig åt att det fanns nån allsmäktig gud. Varför gör han mig då så fet att jag blev mobbad när jag var liten? Varför dog min far? Vaför fick jag inte ha kvar han? Varför kan ingen älska mig som jag är nu? Seriöst. Jag klarar mig bra utan den där där uppe. Jag blev arg. Och jag blev besviken. Mest på mig själv för att jag lät både pappa och HAN (som nu inte finns) göra mig upprörd. Och jätte arg. Och så blir jag så förundrad över att människor faktiskt tror på han... Konstigt.

Nu sitter ju nån av er som läser och tänker; men du tror ju ändå inte. Och nej det gör jag inte. Verkligen inte. Det var nog bara det att jag blev lite avis på att de som faktiskt tror har nån som alltid finns där, nån som alltid lyssnar.. Och för det så behöver man ju bara tro..

Jag tror på mig och att jag ska klara av att bli snyggare. Jag ska nå min dröm vikt och sen när jag är där.. Ska jag nog ta hand om pappa-demonen.. För det är verkligen dax..

Ha en riktigt bra kväll, kramar L

Skrivet av Nike Girl 13 september 2009 klockan 22:14

Kolla vad rak min skugga är!

mms_image

Kolla vad rak min skugga är! Jag vet att den är utdragen men det är ju inga valkar.. Sååå gött!

Skrivet av Nike Girl 13 september 2009 klockan 14:14

Kolla vad rak min skugga är!

mms_image

Kolla vad rak min skugga är! Jag vet att den är utdragen men det är ju inga valkar.. Sååå gött!

Skrivet av Nike Girl 13 september 2009 klockan 14:04

Vi är såå bra vänner va!

Min kropp och jag.. Mina ben var så starka idag och vi bara flöt fram. Det var nästan inte jobbigt alls. Hade det inte varit för att jag ska iväg och sjunga så hade jag fortsatt 30 min till bara så att. Jag plockade in hela 7 min idag. På 1.9 mil. Det är väl ganska bra? Har ju satt ett mål till nästa års Göteborgs varv och det är varvet på 1.45.. Och idag kändes det som att det faktiskt är möjligt. Såå skönt. NU ska jag klä på mig och åka och sjugna precis heeela dagen. Kanske blir det en sväng på lilla ikväll. En nykter kväll. Efter dagens jogg så vill jag ju bara att det ska bli imorgon så jag får ge mig ut igen.

Hoppas alla har en lika bra dag som jag har. Vi hörs ikväll, L

Skrivet av Nike Girl 13 september 2009 klockan 11:56

Sol sol och sol..

Så nu är det ut och förbränna. Vi hörs om 2 timmar. Kram

Skrivet av Nike Girl 13 september 2009 klockan 09:18

Jaja det är 2 ganska lika filer.. Men kolla.

Skrivet av Nike Girl 13 september 2009 klockan 00:36

En dag till ända..

Och jag har inte gjort nåt. Sånna dagar är sköna och vi behöver dem mer än vi tror.. Imorgon är det jogging, Biggest, spinning och Gospel med Åsa.

Det ska bli ruskigt kul. Har inte körat sen jesus.. Så nu är det natten och jag ska fundera ut morgondagens mat.. Det blir nog sushi efter träningen ifa. Blev sååå sugen när jag såg Kvistens mat.

Men jag kommer ju in imorgon igen. Vi hörs då..

Skrivet av Nike Girl 13 september 2009 klockan 00:17

Det är lördag och jag är LEDIG!!

Ligger i soffan och bara är. Har precis kollat på Män som hatar kvinnor. Den är ju sååå sjukt bra. Har läst och lyssnat på böckerna och är så glad att filmen blev så bra. Läskig men bra. Funderar på att älska mig själv så mycket att ta en date med mig ikväll. Jag och jag ska nog gå på bio tror jag. Vill se Brad Pitt filmen.

Det här med att ta Vv dagar istället för veckor kommer nog att vara bra för mig tror jag.. För jag kommer då inte att tänka om jag slarvar en dag att veckan är förstörd och det är lika bra att skita i allt utan bara göra dagen efter bra. Att kanske ha lite kort eller hmm ja väääldigt kortsiktiga mål känns skönt. De är inte så ouppnåerliga. Igår hamnade vi på Pianobaren och det var sååå mysigt. Vi gick efter jobbet och då var ju alla svennebanan redan radiostyrda och jag var tydligen jävligt het. Haha! Det var kul. Sen gick jag upp till David på Babsan och sen till Valand. Nu ligger jag i soffan och har en vv pasta i micron, Mexicana. Jag ääälskar den. Ska nog försöka kirra lite mat till veckan kanske..

Jag spelade in Biggest loser imorses.. och så var skivan för kort så nu måste jag vänta tills imorgon på att få se det. Jag älskar det. Jillian är sååå inspirerande. Den boddyn. Mmmmmm. Nu låter det som att jag är lesbian och det är jag inte.

Visst är hon het? Kolla bara armarna!!

Om jag hade trott att det gick så skulle jag fan försöka komma dit men har inte kroppen för det tyvärr.. Eller vad tror ni? Om jag skulle ge mig fan på att se ut så, tror ni det skulle gå?

Skrivet av Nike Girl 12 september 2009 klockan 16:04

God morgon..

Det är fredag och jag ska nog ut och springa lite.. Har kommit på en sak. Istället för att satsa på bra vv veckor så kommer jag köra dag för dag. Och om jag då äter en kaka så kommer det vara ok så länge jag håller mig inom pointsen. Är såååå duktig på att bli besviken på mig själ för att jag äter nåt jag inte borde bara för att det kanske innehåller socker eller en massa fett men så länge en ex bulle får plats inom pointsen så borde det väl inte vara så farligt.. Eller?

Ska utveckla detta mera senare tror jag.

Ha en skön fredag, kramar L

Skrivet av Nike Girl 11 september 2009 klockan 08:28

God natt...

Imorgon stundar ett pumpass med Maxen och ett jogg pass så nu är det sova som gäller. Nån som har nåt förslag på vad jag sk äta imorgon? Funderar på att köpa kycklinglår och kirra dem på jobbet. Mmmm vad jag blev sugen nu. Haha. Men det är ju sova som gäller för mig. Och så ska jag hämta ut mina piller imorgon. De kom när jag kom till jobbet. Haha! Typiskt va? Jag återkommer med en utvärdering i helgen.

Nu ska jag sova.. Kram alla bästa och söta och underbara..

Skrivet av Nike Girl 11 september 2009 klockan 00:44

Vad jag lägger mig lycklig....

Har haft en så bra dag. Började med att jag inte orkade ut och jogga innan jobbet och spinningen så jag somnade om och vilde ut och såte till jobbet lite tidigare, tog en spring och spinnade med min favvo all times med Frida (som svettades så mycket att det droppade och det händer inte ofta) och sen jobb igen. Hade en ganska skön kväll och sen några glas på Lilla. Där såg Emelie en man som betedde sig vääääldans annorlunda. Ha typ runkade innanför jackan och ibland utanför. Så vad göra???

Jo ringa polisen. Jag pratade med killen i växeln och tydligen så hade han varit i Hagaparken och härjat. Men en bli var på väg och de bad oss hålla koll på ÄCKLET. Han stog vil pressbyrån vid Valands hållplats och rörde sig därde fina kvinnorna stog. (kan inte säga tjejerna för då vill jag kräkas lite i munnen..) När han såg en, två, fyra kvinnor gå förbi drog han fram snasen och drog. Den var ju inte typ stor så vi vet ju inte vad han fick ut av det, han var ju verkligen störd, men iaf. VI gillade det inte och ringde polisen. De skulle komma men det tog lite tid, inte jätte lång men iaf.. Plötsligt så ringer det och det är dem, polisen. ÄCKLET börjar dra sig upp mot Avenyn och E blir ombedd att kolla vart han tar vägen. ÄCKLET rör sig lite över Avenyn och när polisen äntligen är där och ser vart han står har han penis ute och får åka bil. Sååååå gött! Hon som pratade med oss och tog våra uppgifter var så söt och så trevlig. Vi gillade henne som fan. ÄCKLET var tysk och kunde inte ens engelska. Hoppas fan de skickar ut fanskapet! Men det är såååå bra att han inte står på våra gator just nu iaf.

Som alla nu har fattat så tog vi några glas, inte så många som det låter för då hade jag inte kunnat skriva.. Haha!

Det blev en tripp till Babbsan och lite tjöt med Lotta och Per. E hade Mnm´s bingo i taxin och nu ska jag sova. Sååååå göttttt!

Jag tar maten imorgon, var bara tvungen att skriva av mig om den viiiiiiidriga människan. Tycker fan vi gjorde en bar insats idag.

Kram raringar, L

Skrivet av Nike Girl 10 september 2009 klockan 04:24

Mitt mellan mål. Mmmm man ty

mms_image

Mitt mellan mål. Mmmm man tycker typ synd om de som trycker bullar.. Kolla vad gött det ser ut!

Skrivet av Nike Girl 9 september 2009 klockan 17:16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar