Leta i den här bloggen

fredag 17 augusti 2012

Då var vi inne på dag 17!

God morgon..
Då var det dax för en till reflektering.
Igår köpte jag mjölk för jag fick lite cravings och behövde ändå få i min mellanmål. (hade med mig keso men hade glömt sked och pallade inte gå till jobbet 90 min tidigt)

Iaf. Så jag satte mig ute och åt en frukt och drack lite mjölk. Det som blev kvar tog jag ju med mig till jobbet och drack upp resten där.
Då fick jag höra att "det är fan inte normalt att dricka så mycket mjölk!"
Öööö men att gå ut VARJE kväll och dricka en massa öl, det är normalt?
Det är bra för kroppen.
Varför är det aldrig dåligt eller dumt att dricka och röka men att träna mycket och tänka på vad man stoppar i sig är det??
Nu när jag "dietar" så säger jag inte vad jag kör för att alla ska lägga sig i vad JAG får och inte får äta.
Nu när jag bara är tyst och kör mitt eget race då är det ingen som säger nåt. Ja förutom då det vanliga.
Att jag tränar för mycket, att jag är tråkig, att jag borde släppa sargen. Det är fan jobbigt socialt mentalt att inte dricka och äta fel.
Tänk att nåt så rätt är så svårt.. Eller rättare sagt att det sticker så i ögonen..


Det är dag 17 och egentligen ska jag ju hålla på i 100 dagar men eftersom världens bästa bögpar äntligen gifter sig så tänker jag bryta där i en-två dagar och strunta i vad jag stoppar i mig och bara fira att de älskar varandra och äntligen blir ett.
Det jag absolut tänker strunta i är sockret det jag kan tänka mig att hoppa är alkoholen.. Eftersom jag inte druckit på en månad och bröllopet är den första är det väldans dumt att dricka en massa och bli odräglig eller dricka och få nån panikångest attack. Det tåls att tänka på..

Ha en toppen dag! Det tänker jag ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar