Leta i den här bloggen

onsdag 22 augusti 2012

Blod, svett och tårar..

Hmm jag börjar med blodet.
När jag skulle åka och träna så gick jag in i köket och skulle göra nåt. Typ ställa ner saker i kylen.
Jag viftade till och satte lillfingret på locket på en öppnad plåtburk.
Kände inget men såg att det började blöda som faaaaan. Jag hade skurit upp ett 1 cm långt sår på fingret och alla som skurit sig i fingrarna vet hur mycket det blöder i fingrarna.
Min enda tanke var att jag måste hinna lösa detta innan träningen.
Sagt och gjort ringer jag till min vän Cie som för ovanlighetens skull är hemma. Hon följer mig till apoteket där vi köper lite stripes och sånt och går hem till henne. Hon är undersköterska och ska bli ambulanssjukvårdare.
Hon plåstrar om mig och säger att jag egentligen inte ska träna idag.. Hur ofta lyssnar jag på vad jag ska och inte ska göra?

Sagt och gjort. Det blev inte 18.00 spinningen på Kungsgatan men 18.30 på Landala. Där kommer svetten in.
Skulle köra ett återhämtningspass för att skölja bort slagg jag har i kroppen men hmm ja det blev lite jobbigare än jag tänkt mig.
Han körde ett rockpass och vem kan hålla igen då??


Tårarna kom när jag lyssnade på Melissa Horn när jag tog hand om mitt stackars knä. Jag låg och stretchade och hade inte så mycket mer för mig än att lyssna på hennes texter och då kom tårarna.
Inte många men de kom.


Nu har jag avnjutit dagens middag som blev gröt med fil och kanel. Mumma!
Är galet mätt och det kommer nog bli en tidig kväll. Håller redan på att somna..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar