Leta i den här bloggen

lördag 18 maj 2013

Varvet!

Jo men då var det snart dax. Varvet är runt knuten och väntar med sin tryckande hetta.
Igår så gjorde jag allt man inte ska göra dagen innan ett lopp.
Men va fan, det kommer bli så varmt och jag har ju sån ångest att jag ändå inte kan pressa allt för mycket.
Jag och lillasyster åkte till Sats Eriksberg och körde ett Cross pass med bästa Meri. Visst jag tog det lugnt med benen men ändå..
Sen var det musikal med Andréas och så hem ganska sent och jag fick inte i mig maten jag hade tänkt och ja. Det var en jobbig dag.

Jag är sjukt mammig just nu och vill bara hem till mamma. Jag vill vara liten och sitta i hennes knä och hon ska stryka mig i håret och säga att allt blir bra.
Jag kan tom känna mammadoften om jag tänker tillbaka.

Idag började jag dagen med en Kesella Hallon, en magnesium tablett, kaffe, fil och flingor och saltat vatten. Jag är aaaaaasmätt!

Om två timmar är det dax för lunch och då oxå en berocca. Och sen får det nog bara bli en prottedrink som mellis. För jag kommer inte orka mer.
Men dagens bästa är hofen som kommer vänta på mig i mål! Fy helvete vad gott!

Det är jobbigt med ångesten. Och mina krav på mig själv. Jag vill ju helst komma i mål på två timmar men vet att jag mår inte bra och jag har nog inte energin i mig att klara det och jag ska inte ha den pressen på mig. Men det är ju jag. Jag är ju sån.
Så jag skriver det här så har jag sagt det redan innan.

Att ens komma till starten idag är en vinst för mig. Att börja springa är en vinst och kommer jag i mål då ska jag klappa mig på ryggen och vara nöjd med min prestation.
Så när jag kommer hem och ligger och gråter för att jag fick en så dålig tid, då ska jag komma ihåg att JAG ÄR GRYYYYM som klarade att springa trotts ångest och rädsla för stora folksamlingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar