Leta i den här bloggen

måndag 13 maj 2013

Träning och ett jobbigt minne..

Igår så tränade jag som en galning. Och kom precis på att det är ju därför jag har sån ångest idag!!
Det började med ca 90 min löpning bara för att solen sken så fint på morgonen och jag kunde inte hålla mig.. Sen så körde vi ett mördarpass cross training och tro mig. Det var joooooobbigt!!
Sen åkte jag hem och åt och sov lite för att återinställa mig på Kompassen och köra ett hårt Body Combat pass med bästa Anna och avsluta med 75 min yoga.
Jag vet inte om Anna och Jennie hade pratat ihop sig men båda körde så mycket ben att det gjorde ont att stå i hunden.

Idag har jag ont precis överallt. Skulle spinna och köra shape men somnade och idag blev då en vilodag.
Och efter gårdagens träningsfrossa så är det inte konstigt att min kropp reagerar som den gör.
Jag blir ju trött av för mycket. Det kan vara stress, ångest, en heldag på stan eller för mycket träning.

Jag pratade idag med en vän om sex. Och han fick upp mitt självförtroende lite eller ja ganska mycket på just den biten.
Jag har ju varit lite orolig för hur jag ska göra om och när jag hamnar i en sån situation men efter att ha pratat med honom så känner jag mig ganska lugn.
Han är en sån där vän som jag inte trodde jag skulle få eftersom vi hamnade lite fel från början.
Men han finns där i bakgrunden och hejjar på mig och får mig att må bra. Han tjatar om att jag äter för lite och att jag är fin som jag är och ja han är som salva för ett skavsår.
Tack J.

Jag har aldrig gillat att pussa min partner när han varit därnere och slaskat runt. (Nu kräks jag lite i munnen bara av att skriva det..)
Och det visste han- som- inte- ska -nämnas vid namn.
Men en kväll höll han fast mina händer, körde ner två fingrar och tvingade in dem i min mun.
Vi skulle väl till och hmm ja. 
Han visste hur vidrigt jag tyckte det var men ändå så gjorde han det.. Och jag undrar vad man får ut av nåt sånt.. Det kan ju inte vara ett skämt för han visste hur illa jag tyckte om det. Och just att han höll fast mina händer.
När jag tänker tillbaka på det så kommer jag ihåg hur arg jag blev men samtidigt så rädd.
Och nu så är det så ofattbart att man gör så mot nån man gillar!
Tänk om jag hade stoppat upp två fingrar i röven och tvingat in dem i någons mun?? Det är ju aaaasäckligt!

Antagligen kommer han nu att mejla och säga att detta aldrig hänt eller att jag kommer ihåg fel eller att jag hade händerna fria. Skit samma. Bara tanken på att göra något mot en människa när den ogillar det så mycket är så sjukt respektlöst och så minimerande.

Jag vet att detta inte har något med nåt att göra men jag behövde skriva av mig det. Det sitter som en tagg i mig och minnet ger mig sån ångest och jag blir så ledsen..
Varför vill de jag gillar göra mig illa?? Vad har de för rätt??

Som tur är har jag de som plockar upp mig och som bryr sig. Och jag har stöd från alla håll. Mina vänner, mina riktiga vänner rockar fett!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar