Leta i den här bloggen

måndag 27 maj 2013

Det är måndag och jag älskar måndagar!

Igår gick lillasyster och jag ut en sväng. Eller ja inte ut och clubbade men ut och tog oss ett glas vin. Jag blev onykter på två glas rosé. Heeeeeelt galet. Vet inte om  det är för att jag är så trött eller om det är för att jag faktiskt har kollat mina kcal eller om det bara var en sån dag.
Iaf. Det blev faktiskt 2.5 glas rosé och sen åkte vi hem och jag var hemma innan 2.
Jag har sovit som en kratta och drömt mardrömmar och haft sån sömnförlamning eller vad det nu heter.
Inte konstigt att jag är så trött nu...
Så det blir nog ingen lunchträning eller löpning innan frulle idag.. Kan jag somna om så gör jag det. Så får det bli.
Kroppen behöver ju sova för att återhämta sig och för att skapa de magiska hormonerna. Så jag känner efter lite extra eftersom jag ändå ska träna ikväll.






Sen så ibland så sover jag bättre efter en löprunda så det kan ju bli en kortis om jag känner att jag inte kan skaka av mig den dåliga, onda sömnen.

Jag har ju missat att avge de för mig viktiga matrapporterna..
Så eftersom jag har minne som en guldfiks så blir det gårdagens som kommer upp nu.

*IsoPankisar till frulle med Ananaskeso och melonsallad
*En halv Clubsub från subway
*Rester av melonsalladen och keson
*Resten av Clubsuben
*En burk Ananaskeso
* 2.5 glas rosé
*50g Cashewnötter
*Och nu till det jobbiga/pinsamma/jävligt goda: 1 bubblig maraboukaka, 2 käck, 1 påse milkduds

Egentligen så är det inte så pinsamt eftersom det fanns plats i min kcalbudget det är bara jobbigt att skriva här.
Så länge jag är sjuk så kan/ tänker jag inte ha några "får inte" i min diet eftersom det stressar upp mig och ger mig ångest utan finns det plats så får jag äta det viktiga är att om det inte får plats så ska jag träna till mig extra kcal.
Som nu. Det ligger en bulle i min väska sen i lördags och jag är sååååå sugen på att äta den efter lunchen men har jag inte tränat så nepp. Ok. Nu vet ju jag att jag ska köra både Combat och Shape senare och Combaten bara ger mig 800 extra att röra mig med. Så visst det är ingen fara. Men tanken är att jag ska jobba in det.

Nu börjar kroppen vakna. Vilket är skönt att jag låter det ta den tid det tar och inte skyndar på nåt. Nu är det snart dax för tvättstugan. Weeeee! Mina träningskläder behöver verkligen tvättas. Och snart är det dax att förbereda lunchen. Det blir ju broccoli och smaksatt kvarg.. Och sen då? Och lite carbs. Jag vet Emma det är läskigt men what to do? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar