Leta i den här bloggen

lördag 21 juli 2012

Musen i fällan!!

Idag skulle ju inlägget se ut typ så här:

Började dagen med en skön jogg på två timmar. Det var tyst och soligt och skönt ute. Förvånande nog så mötte jag ganska många som precis som mig hade vaknat tidigt och tatt sig ut för att väcka kroppen på ett av de bästa sätten som finns..
Sen kom jag hem och åt gröt för att orka åka och köra pump och sen spinning med bästa Lina.
Efter det var kroppen göttigt trött så jag åkte hem och åt lite lunch och sov nån timme innan det var dax för jobb.

Istället blir det detta:

Dagen började med kaffe och protdrink med nektarin. När jag låg i sängen och kollade bloggar hör jag nåt knastrande.. Och jag inbillar mig inte heller!!
På bordet sitter en musjääävel och knaprar knäcke!
Det har ju tatt sig in med hjälp av en buske jag har utanför fönstret och det stod öppet.
Gaaaaahhhh! Faaaan vad äckligt!
Så det blev en löprunda på 90 min med musfällejakt inkluderat.
Sen in på jobbet och hämta lite ost för att ha i fällan så hem och ladda, missa pumpen, åka och spinna och inte åka hem utan direkt till jobbet för hemma vill man ju inte vara med en vidrig mus i lägenheten.
Så jag bakade på jobbet. Gick på och jobbade, kom hem och musen ligger död i fällan. AAAAAASÄCKLIGT!
Som tur är har jag handskar hemma så jag slapp ta i den.
Nu ska jag sova och försöka skaka av mig äckelkänslorna och vara glad för att vi inte delar bo längre.

Over and out och slut på en udda dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar