Leta i den här bloggen

måndag 8 juli 2013

FitnessFighten dag 8!!

Vilken dag..
Vilken tidig dag.
Försökte springa till jobbet men det är ju ännu en sak som de extra kg gör, jag orkar inte springa som förr.
Det är jobbigt att inse med nödvändigt.
En annan sak man borde göra när man är van vid träningen är att ibland go back to basic. För man blir hemma van och tror att man kan och vet vad man gör men det finns alltid nåt att lära sig.
Ifrågasätt varför du gör vissa saker.
Varför svettas jag så sjukt mycket när jag lägger om kosten?
Varför vill denna inst att jag gör övningen på detta sättet?
Vad är det som gör att just denna träningsform är sååå mycket bättre än den andra?
Vad händer om jag byter ut en cario i veckan mot ex yoga?
Kanske skulle man simma en dag.. Bara för att jag inte är så bra på det..

Att ta sig ur sin bekvämlighets zon kan vara läskigt, bra, lärorikt, spännande. Men gör det. Bara gör det. Prova nåt du undviker bara för att det inte tillhör vanligheten. Bredda dina vyyer. Vad är det värsta som kan hända? Jo att du inte gillar den nya träningsformen.
Jag ska börja simma igen. Det är mitt hopp utanför boxen.
Planen var ju att jag och Morsan skulle börja köra thriatlon i år men så blev jag sjukligt deprimerad och hon har gått och blivit gravid. Men det behöver ju inte betyda att jag inte kan starta nu.

Jag har väldigt måna människor runt mig som dricker väldans mycket och eftersom jag kommit ur den världen så har jag börjat fundera..
När jag berättar att jag hållit mig borta från alkohol och socker i en månad, 100 dagar osv så är det som att vissa inte kan fatta att det är sant.
Att man ibland inte kan säga nej till vissa saker som bjuds.
Jag kan alltid säga nej och är det så så tar jag med mig mat eller äter innan. Det är min kropp och mina resultat och jag som bestämmer. Så enkelt är det bara.
Och är det så att du inte kan vara utan ditt vin i en ynka månad då borde du ta dig en tankeställare.

Nu menar jag inte att du ska göra det utan om det är så att du hittar orsaker till varför du inte kan just den här månaden eller nästa eller.. För att nån fyller år, fyller jämt, ni firar ett jubileum, det är nyår, personalfest, kräftskiva mm mm om man har en ursäkt till varför man inte ska vara nykter en månad det är då man ska tänka till. Om man däremot bara svarar "ja, klart jag klarar det" utan att blinka det är då man inte är rädd för att skapa ett bra liv för just sin kropp och sina mål.
För det är bara DU som kan ta dig i mål. Det är bara DU som har makt över var DU stoppar i dig.
Var stark men hamnar du på ett sidospår är ju inte det hela världen. Bara att borsta av sig och ge sig på det igen.

Det viktigaste av allt. Ge inte upp!


1 kommentar:

  1. *Tummen upp*
    Du har så rätt kloka du!
    Jag imponeras av dig, som alltid!
    Du ger verkligen inte upp!
    Kämpar o kämpar och blir starkare och starkare!

    Go girl!! Keep up the good work!
    Kram Madde ( som har tagit tag i vikten och formen igen :) )

    SvaraRadera