Leta i den här bloggen

tisdag 2 juli 2013

FitnessFighten dag 2

Frullen, mellanmål och lunch intagen och träningen är avklarad. Så egentligen kan jag slappa resten av dagen. Tror inte det blir så men jag kan om jag vill..
Och det känns skönt. Att om jag faktiskt mot all förmodan inte har lust så är jag klar.
När jag körde ff träningen förstår jag varför den är så bra. Den är långsammare och man måste verkligen känna in tekniken och andas och man kan inte fuska för det går så långsamt.
Det är jobbigt och svettigt och det kommer göra ont imorgon. Och det kommer ge mig min kropp tillbaka.
Jag har läst många bloggar där ff får kritik för att maten är för enkel och övningarna för nybörjare mm mm. Men jag tycker det är bra att det är så enkelt. Annars hade man ju inte pallat följa det.
Det är inga krångliga recept, om man inte tittar in på Stefans blogg. Och övningarna kan man göra på vilken nivå man än ligger på.
Man kan göra med eller utan vikter och hemma eller på gym. Och jag gillar det för att ibland kan vägen till gymmet vara sjuuuuuukt lång!

Det här konceptet passar mig som handen i handsken. Precis som Isodieten. Min kropp älskar det och mår bra och blir pigg och stark och det viktigaste av allt just nu. Min kropp blir smal!
Snart ska vovven få komma ut men först en powernap på 10 min.
Vila är bra har jag hört..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar