Leta i den här bloggen

fredag 18 januari 2013

Spinning, Transformer och Grit. Kroppen ska formas..

Dagens första träning avklarad.
45 min spinning med världens bästa Edman.
Visst.. Passet började 6.45 och när det är så här kallt ute är det inte lockande men va fan. Just Do It!
Eller?

Igår var det ju Transformer.
Man jobbar i "buren" och off cage. Aaaaaaasjobbigt!
Det var 8 övningen i buren och 4 off.
Jag svettades som en gris redan efter 1a varvet och då var det 2 kvar...
Sen så jobbade man 2 och 2 och en var i buren och en off.
De utanför var först att man skulle böja sig neråt, vandra ut med händerna och göra en armhävning och det gjorde man mellan alla övningarna 1a varvet.
2a gjorde vi 5 armhävningar och 5 upphopp.
Och 3dje mountainclimbers och varannan ligga på mage och klappa framför huvudet och så ovanför rumpan.

Nu i buren.
Vi började med en stång som satt i ett band och man skulle lyfta det över huvudet och samtidigt gå ett steg bak i ett utfallssteg. Första varvet 20 sek. Andra 40 och tredje 30 sek tror jag det var..
Andra övningen var repen. Typ som att staka sig med längdskidor.
Tredje enbensbenböj heeeeela vägen ner och med ett hopp när man bytte ben. Och då hade man stöd med ett band typ..
Fjärde var rodd med kettelbells. Man lutade sig fram med rakrygg och rodde med varannan arm i ett snabbt temop.
Femte skulle man hänga i armarna och dra upp benen till magen, ut i en  pik och ner sakta med raka ben.
Sjätte, jacks med rep.
Sjunde, liggande rodd. Man höll sig i rep och drog sig upp.
Åttonde, man förde joysticken åt sidan och ju snabbare desto jobbigare.
Efter tredje varvet var jag heeeelt slut.
Men en skön känsla i kroppen och något jag måste lära mig är att man behöver inte träna tre timmar för att få resultat utan 45 min räcker.
Eller 30 min Grit. Nån som har testat?
Jag kan ju säga att är man inte ganska van vid att träna och puscha sig låååångt utanför den bekväma zonen så ska man def INTE ta Grit.
Man vill dö. Man vill kräkas och det är 30 min av rent helvete.
Men ändå gör man det.

Konstigt..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar