Leta i den här bloggen

torsdag 24 januari 2013

Hur gör man??

Ibland är det bra att ha vänner man kan bolla allt med.
Just idag behövde jag prata av mig lite och få perspektiv på saker jag inte är van vid att hantera.
Vem trodde att jag skulle sitta och gråta för att nån tycker mycket om mig?
Grejjen är ju att jag är livrädd!!
Jag har ångest. Jag känner mig nere. Jag tror jag bygger upp saker i huvudet som inte har hänt bara för att jag ska vara beredd på det värsta.
Jag är inte van vid att få mess hela tiden. Eller att han säger så söta saker att jag smälter. Eller att han faktiskt planerar en framtid som jag är med i.

Jag brukar bli dumpad lagom till semestern. Eller lämnad för att jag blir deppig. Eller för att jag KANSKE vill ha barn bara för att jag är i den åldern. Eller så duger det inte med bara mig utan han jag träffar, dejtar gärna flera på samma ggn. Eller glömmer att vi ska ha sem tillsammans. Eller bjuder ut mig på middag och ska hämta mig kl sju men kommer hem elva och säger att "jag glömde bort tiden". Eller kommer försent när jag springer i mål på maran. Eller säger att han älskar mig men en vecka senare är han tillsammans med sitt ex utan att ens säga nåt till mig.

Jag kan ta alla avslag. Ge mig dem bara. Jag gråter lite, borstar av mig, reser mig och blir starkare.
Nu. Hur gör man nu? Hur gör man när han är helt underbar?
När jag inte ens får dåliga vibbar?
När allt bara är som en saga?
När jag ler av tanken på honom och allt går som på räls?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar