Leta i den här bloggen

söndag 13 januari 2013

Dag 15, pms och ursäkter.

Det är söndag och jag har klarat 14 dagar och promenerar in på dag 15.
Jag är jättenöjd med att jag är så bra och har svårt att vara ödmjuk för dem som inte är så bra på att hålla sig..
Kanske för att det är så många som inte ens försöker och har ursäkter för att inte hålla det de säger att de ska göra.
Jag SKA köra 30 dagar yoga har bara fått skjuta lite på det av olika anledningar. Men när jag väl kör så tänker jag göra det och det SKA ske under dessa 100 dagar!
Mina ursäkter?
Jag hade träningevärken från helvetet och kunde knappt röra mig.
Plus att jag hostade och fortfarande gör men det gjorde att jag inte ville gå på nån yoga klass och störa de andra som är där och vill ha lugnet.
Jag kan ju bli as irri på folk som hostar och går på just yoga eller på bio. På ställen man inte vill bli störd och eftersom jag vet hur störd jag blir så vill jag inte vara en sån själv..
Nu tror jag att jag kan gå och inte störa men skulle jag få en attack så kan jag ju bara lämna.
Innan så visste jag att jag skulle störa och därför sköt jag på just den utmaningen.

Men som nu. Det är så många som skulle köra med mig men som inte ens reflekterar över vad som hamnar i munnen. En smakbit av en kaka. Ett litet smakprov på glass. En mittendel av en bulle. Smaksättning till en kaffelatte. Det är så mycket när man tänker på det och jag är så van vid att tänka på det att jag ser vad andra inte tänker på.
Ja jag vet att jag ska skita i andra och bara köra mitt race men det är ju till mig de kommer sen och vill ha motivation till träningen. Eller fråga om mat och kost och diet och vad man ska och inte ska äta.

Hmmm ja jag är nog ganska pms stinn idag..

Igår hade jag en av de bästa kvällarna på länge.
Vi var hemma hos Emma. Jag och Helena.
Ingen alkohol inget godis men en jääävla massa skratt!
Att inte andra provar det nån kväll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar