Leta i den här bloggen

torsdag 10 januari 2013

Just Do It!

Dag 12/100 är här.
Har inget sug efter just godis men hade gärna använt mer sötningsmedel.
Som igår när jag åt mina pankisar till middag eftersom jag glömde bort att äta på jobbet, då ville jag ha den söta smaken.
Men jag var ändå inte godissugen. Make sense?
Ligger och funderar på om det blir träning idag eller en vilodag...
Jag har ju fram till idag tränat 7 timmar denna veckan redan och har en massa bokat till helgen så att vila kroppen idag hade nog varit bra. Det enda är ju att jag inte är så bra på det.
Så det kommer nog bli pump på landala idag..

Nu vill jag bara att kroppen ska återgå till den smala, snygga, vackra kropp den var när jag avslutade förra utmaningen.
Jag vill det nununununununununuuuuuu!
Det blir väl så när man inte pallar kämpa mer. När man gjort det så mycket och så länge så är det klart att man blir lite otålig.
Och när man är så dum att man åt upp sig igen då blir man arg på sig själv och förbannar sig att man har så dålig karaktär att man inte kunde stå emot..
Men.
Man vill ju faktiskt leva lite oxå.
Man vill ju dricka vin med sina vänner och äta godis och julmat och inte träna som en idiot hela tiden.
Men så har man ju ett val. Antingen gör man det som krävs och får de resultaten man vill ha eller så köper man sin godispåse och tittar på när alla andra når sina mål.
Jag vill inte sitta på sidan och titta på.
Jag vill och jag ska komma dit jag vill och vägen dit är faktiskt inte så lång.. Inte för mig.
Jag har träningen som ett naturligt inslag i mitt liv och jag vet att jag ska hålla mig borta från socker och alkohol.
Receptet är inte svårare än så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar