Leta i den här bloggen

fredag 1 mars 2013

Det är fredag och det är sol och det betyder... MORGON LÖÖÖÖÖÖP!

Att få vakna till en solig morgon gör gott för själen.
Himlen är blå och det rycker i löparbenen. Så kaffet är varmt och sen blir det en tur ur i solen.
Idag saknar jag mamma. Jättemycket. Och C.
Och så är jag glad att jag ska få träffa Emma och Helena och Cie.
Helt galet vad mycket känslor som bubblar upp bara för att solen skiner en fredags morgon.
Idag ska jag försöka börja räkna kcal så på med pulsklockan och inte för att toppa eller lägga på nån prestation utan bara för att få ett ungefärligt hum om hur mycket jag förbränner.
Det är ju både kcal in och ut som ska räknas.
Så nu är det dax att väga och mäta och laga mat efter recept. ( Det som jag är sååååå bra på...)
Får se om jag skriver upp allt här eller om jag kommer hoppa det..

I vilket fall så tänker jag inte bli hysterisk utan vill bara veta vart jag ligger.
Ibland tror man att man ligger ganska lågt men så äter man några nötter och så skjuter kcal antalet i höjden..
Samma som min nya passion, kanelknäcke med jordnötssmör.. Det är inte billigt i kcal men såååååå gott!
Och det är just detta jag måste se upp med. Nötterna.
All frukt och så, visst de innehåller kcal men man får en stor mängd, en mycket större mängd än med nötterna haha!
And off we goooooo!
Let's do this!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar