Leta i den här bloggen

söndag 24 mars 2013

Bakslag..

Söndag morgon och jag trodde jag skulle få sova..
Var hemma hos Emma igår och hade jättetrevligt men var sjukt trött.
Kom hem runt två och trodde att jag skulle få sova länge då. Men icke!
Vaknade kl 5 och somnade inte om.
Jag blir fan tokig. Ingen sömn och ångest precis hela tiden.
Psykologen pratade om att jag kommer få bakslag men detta är outhärdligt.

Tom igår när vi satt och pratade så kände jag av depressionen på ett sätt jag inte gjort på länge.
Det kan ju ha och göra med att jag var så trött men runt 11 så försvann som glädjen. Det var som att vi hade så kul i början på kvällen att jag inte hade nån mer att ge. Jag hade slut på glädje.
En konstig känsla och väldans jobbig.
Jag vet att jag inte är bra än och nu vet jag att jag har en ganska lång väg att gå.

Kom även att tänka på att igår var första ggn på heeeeela veckan som jag åt riktig mat.
Galet.

Vi pratade oxå mycket om mitt förra förhållande och det var nog ganska mycket som var fucked up där.
Att inte få ett förlåt eller ett jag är ledsen under hela tiden tar på psyket.
Att få höra att ha sex med mig är som att ha sex med en död säl det tar oxå. Både för att jag då känner mig fet som en säl och för att jag är helt värdelös i sängen.
Skälet? Varför han sa så? Jo han hade potensproblem pga mig.
Ok. Visst. Jag kanske inte tog initiativ men nu vet vi ju varför. Jag är sjuk. Och min sjukdom gör så att man inte är sugen.
Jag har ingen lust. Och för just den händelsen hade jag uppskattat ett: älskling, nu förstår jag varför du inte var så på. Förlåt för att jag pressade dig.
Men inget.
Vissa människor kan bara inte ha fel.
Och nu när jag har berättat det för mina vänner så är det ingen som fattar hur man kan säga så. Använda de orden.
Ju mer jag tänker desto mer är jag glad att det tog slut. Att försöka komma ur depressionen och samtidigt brottas med " den döda sälen", att jag inte duger, att jag inte är engagerad nog och att jag inte skriver " puss" och "kram" och "älskling" och " sötaste" och sånt i varje mess det hade inte funkat.
Det hade på riktigt slutat med att jag hade blivit så knäckt att jag hade tatt livet av mig.
Och ingen. INGEN man är värd mitt liv!

Nu ska jag snart ut i solen och springa. Ska bara kolla klart på biggest först..
Den bästa motivationen ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar