Leta i den här bloggen

fredag 22 mars 2013

Jag och min depression..

Jag ligger i sängen och klockan är 00.05. Hur gött som helst.
Imorgon är det träning och häng med Emma och Helena.
En sån där lugn och skön lördag som jag behöver just nu.
Var hos psykologen idag och hon är helt underbar. Hade kunnat stanna där i flera timmar!
Hon säger att jag har en sån insikt till min kropp och vad jag behöver just nu och det gör mig glad. Att jag är på rätt spår.
Och att i min sjukdom är jag stabil.

Min första läkare tyckte jag kunde börja jobba nästa vecka eller egentligen denna veckan men eftersom jag träffade henne samma dag som sjukskrivningen gick ut så fick det bli på mån.
När jag lämnade henne så kändes det inte alls ok i magen.
Inget kändes rätt..
Så jag gjorde som Jillian Michaels säger. Fick en annan läkare.
Jag sa att jag inte klarade av att börja jobba, ens 50 % eftersom vi har ett sånt tempo hos oss. Och de att jag inte pallar vara med mycket folk nu utan att få panik.
Att åka spårvagn är asjobbigt. Och när en tur idag var inställd och det blev lite stressigt så fick jag ångest och kunde inte andas.
Jag är inte redo att ta mig ut i arbetslivet än helt enkelt. Hur mycket jag än vill så klarar inte min kropp det än. Och det är den jag måste lyssna på om jag inte ska hamna på ruta ett igen.

Hon sa oxå att jag inte ska sätta så stor press på mig när det kommer till mat och godis och sånt så jag får helt enkelt försöka släppa sargen och kontrollen och förhoppningsvis så kommer matlusten när jag börjar slappna av.
Annars får jag börja med nån fruktdiet för att få i mig fibrer och vitaminer för det är inte mycket av den varan just nu.
Jag äter bara fil och flingor och mackor.
Och då är det inte mycket mackor..
Jo och godis i mängder!! Eller ja mer än min kropp är van vid.
Jag vet att det inte är optimalt eller bra eller hälsosamt men pressar jag mig nu så blir det bara pannkaka av allt..
Ska försöka ta mig ut och springa mer i veckan för att få mer frisk luft och sol och se om kroppen blir hungrig om jag förbränner mer.

Men för idag så är det over and out. Kommer ju vakna runt 3-4 och vrida mig tills klockan blir ca 7 så all sömn fram till dess är behövlig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar