Leta i den här bloggen

torsdag 28 februari 2013

Dax att börja lyssna på kroppen..

Det är torsdag och min huvudvärk är inne på dag 3. Den kommer och går lite och ibland går det över till migränont.
Inte alls särskilt trevligt men jag gissar att det har med min medicin att göra.
Precis som den gör att jag blir yr och illamående..
Och trött..
Men det är bara att ta tjuren i hornen och ibland ignorera.
Att stanna hemma hela dagarna är inte min melodi. Hur mycket ångest jag än får av att ta mig ut.
Det är jobbigt och det tar energi men det är det värt.

Körde transformer med Anna idag. Det var den söta lilla djävulen Kristina som hade passet och man är lika död efter varje ggn.. Eller nej nu ljög jag.. Man blir mer och mer död för varje ggn. Heeeeelt sjukt!
Så kommer hon med sitt söta lilla leende och säger åt en att ta i lite med, " det är bara 10 sek kvar". Då är det tur att man är så slut att man inte orkar lägga energi på att bli arg på henne! Man måste ha focus på det man gör.



Lyssnar väldans mycket på Jillian Michaels och idag kom jag till den delen när hon pratar om överträning och att har man "vanity pounds" man vill bli av med så behöver man inte köra flera timmar träning om dagen.
Det räcker med en timme. Mer än så och det gör mer skada än nytta.
Fast sen så måste jag väl erkänna att när jag mår bra och är som vanligt så tränar jag ju inte flera timmar för att gå ner fort. Jag älskar träning helt enkelt.



I mån så åkte min man till Kinaland.. Det är tomt utan honom och jag saknar han.
Man vänjer sig snabbt vid att ha han bredvid sig i sängen och han får mig att må så bra.
När vi ligger och pratar och skrattar så glömmer jag att jag inte är riktigt bra.
När jag vaknar mitt i natten och har ångest och inte kan sova så vaknar han oxå och är vaken med mig. Fast han ska upp och jobba..
Han är mitt fina hjärta.. Min prins med den vita springaren. Och jag hoppas vi får timmar, dagar, månader och år tillsammans.
Tänk att man kan hitta så rätt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar