Leta i den här bloggen

torsdag 19 januari 2012

Dag 19!!!

Då rockar vi dag 19.
Det är nog bra att jag inte har skrivit upp min mat under dessa dagar eftersom jag ätit i princip samma sak hela tiden. Igår åt jag rött kött för första ggn och jääävlar vad det la sig som en klump i magen!
Blev illamående mätt och nej det var ingen hit alls.



Alltså denna sömnen.. Varför ta sömnpiller när man kan göra detta?? Ff är som medicin för min kropp. Det känns som att alla bitar faller på plats och kroppen är i balans. Det enda är att jag saknar att få välja att INTE träna en enda dag men det gör vi när denna månaden är över. Jag brukar ju annars träna mycket men just när det blir ett måste det är då 5 åringen i mig kommer fram och blir trottsig. Samma som detta med ingen alkohol eller socker. Det funkar men ungen i mig vill visa att det är den som bestämmer..


Nåt annat som är fantastiskt är att jag inte tvivlar på mig själv alls. Det finns inget "jag kan inte" Jag orkar inte" "jag är inte värd detta". Utan allt bara flyter. Visst saknar jag ett glas rött när jag slutar jobbet men det är utbytt mot te istället och det är minst lika mysigt.
Jag saknar oxå att gå ut men det är ju för att träffa mina vänner. Fast så vet jag av erfarenhet att man bara blir irri och vill åka hem när alla blir fulla och jobbiga..
Nu är det ju inte så att jag dricker varje ggn jag går ut. Ska jag klara träna så är det nyktert som gäller och den sidan brukar vinna.
Och de ggr den inte vinner så ångrar jag mig dagen efter för då blir jag ofta straffade med en solig hääärlig dag som hade varit gryyym att löpträna i.


Det bästa med denna månaden är att jag kommit mina "icke krog vänner" närmare. Speciellt två.. Mina svettiga bästaste spinninginst som jag stalkade tills de var tvungna att bli mina vänner. Hahaha!
Jag vet att en av dem läser när hon får tid. Pussar i mängder till er och ja dig.
Det är mycket eran förtjänst att jag klarar att fullfölja detta..
Nu är det kaffe och top model.
Ha en toppen dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar