Leta i den här bloggen

tisdag 6 november 2012

Nu är jag grön av ilska!!!

Vissa saker gör mig förbannade. Och vissa gör mig gaaaaalet förbannad!
När kända människor nedvärderar andra (okända oxå så klart men de kända har en lite högre röst) "vanliga" männsikor då kräks jag.
Jag mår nu fysiskt illa och vill fan slåss. Tur att jag ska träna senare.
Hon den där f****n som jag inte ens tänker nämna vid namn har skrivit ett inlägg om Sats reklam och där de har en kvinna av modell rund på bild.
Hon spyr galla över att det inte är ok att vara mullig och en massa skit jag är för upprörd över att skriva.
Jag har alltid varit större och har alltid mått dåligt över det.
Jag nedvärderar mig så pass mycket att det inte behövs något as med någon slags komplex som klankar ner på andra för att må bättre som oxå gör det!
Ja jag vet en konstig mening men det blir så när jag är pisst!
Att säga till en massa människor att de inte duger precis som de är är heeeeeelt galet!
Bara för att de inte passar in i hennes norm. Hennes värld. Hennes sjuka världsbild.

När vi var små hade mamma inte så mycket pengar men vi fick alltid hålla på med nån slags sport.
Alla har inte sån tur. Alla har inte pengar att betala en pt eller ekologisk bra mat.
Och mulligt är ganska gulligt. Inte på mig men jag är ju ganska störd.
Jag själv hatar att jag är i de mulliga facket och det behövs inte en jävla hälsowannabe för att få mig att hata det mer.
Jag börjar äntligen att gilla min kropp. Vi har vissa dagar min kropp och jag då vi inte är överens men det krävs inte mycket för att jag ska ogilla den.

Jag ogillar människor som är elaka. Jag hatar de som lever på andras olycka. Och denna kvinna gillade jag inte ens innan jag läste hennes blogginlägg.
Hon undrar varför man stannar på 70 och inte går ner till 55 för att det är det som är snyggt. Hela mitt liv har jag fått höra "snygg och smal". Det är som att det är ett likamedtecken där.
Jag har sååå många vänner som inte väger 55 och de är de finaste, vackraste som finns.
Jag väger absolut inte 55 närmare 70 isf om inte mer och det finns de som tycker jag är det sexigaste som finns.

Hon Josephine på bilden är nytränad och svettig.
Öööö vem är snygg och sminkad när man har tränat?? Då har man väl ändå inte tatt i?
Jag svettas olika beroende på hur jag har sovit, ätit, tränat innan.

Men det viktigaste är ju ändå att så länge J är nöjd vem faaaan är hon att säga att hon är fel???
Jag blir så arg och ledsen att jag faktiskt nästan börjar gråta.
Hur kan en vuxen människa säga så här?

Detta gör mig arg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar