Leta i den här bloggen

lördag 24 november 2012

Hur kan en rökare bestämma över min friska luft??

Inget bra slut på denna dagen..
Först är västtrafik skit.
Och sen när jag äntligen kommer hem eller går från hållplatsen så får jag äran att dra in rök från någons cigg.
Hur kommer det sig att rökare får bestämma när jag ska få frisk luft?
För det är ju så. Vill en rökare röka så förpestas min luft och jag har inget att säga till om.
Visst har jag oxå rökt. Och jag kan fortfarande känna suget men är det inte sjukt att något så dåligt är helt ok framför frisk luft?
Jag kan inte förbjuda nån att röka på vägen till bussen, konsum, gymmet, i skogen, i en park när man ligger i solen eller på stranden.
Sitter jag på vagnen och nån kommer på nyrökt får JAG flytta på mig för att slippa dra in den lukten, den luften.
Borde inte de sitta längst bak? Där det som skapar allergi sitter?
Varför måste jag som tycker det luktar skit drabbas av nåt som andra gör?
Skulle jag sitta och fisa skulle alla tycka jag var aaaasäcklig men det är ju naturligt iaf.
Det ger mig inte cancer och det ger mig inte astma.
Jag är pissförbannad idag.
Och jag som skulle behöva sova tidigt och jag skulle skriva om PT timmen med Therese.
Det får bli imorgon när jag förhoppningsvis är på lite bättre humör.

Jag ska lugna ner mig med Hem till gården och hitta lugnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar