Leta i den här bloggen

fredag 13 april 2012

Smörgåstårta!

Wiiiiii! Igår så fick vi smörgåstårta på jobbet. Och öppen bar och för er som inte vet vad det betyder så betyder det att vi fick dricka VAD vi ville. HUR mycket vi ville.
Klart man slevade i sig tårtan. Jag har ju fan jobbat för den! Mmmmm lax och räkor och bröööööööd.. Och vin. Mitt livselixir..
Mmmmm...

Nej då. Så hade nog inlägget sett ut om jag inte kört FF idag. Jag gjorde en sallad med räkor och lax och knäcke och svepte en massa vatten. För när jag var klar.. Då hade jag lovat mig en liiiiten bit bara för att få smaken. Jag älskar nämligen smörgåstårta och det är inte ofta det bjuds.. Visst satt den lilla djävulen på axeln och ville få mig att trycka tårta men icke.
Inget vin blev det heller. Det blev vatten i mängder och när mina kollegor började fyllna till då gick jag och Tobbé hem. Han jobbar oxå kök med mig.
Det är inte svårt att motstå. Det är inte svårt att välja en pigg och stark kropp framför en bakfull. Inte igår iaf.
Rödvinet lockar men priset är för högt just nu.
Nu kör vi lite löööööpning!

1 kommentar: