Leta i den här bloggen

torsdag 19 april 2012

Motivation..

Den har varit borta ett tag nu.. Eller ja jag har varit lite vilsen i hur jag ska nå mitt mål. Men nu börjar den komma tillbaka. Sakta men säkert. Och varför?
Jo jag har börjat tänka lite annorlunda på hur jag vill komma dit.
Jag VET att FF funkar. Verkligen och jag älskar det. Men just nu så är jag inte riktigt redo att göra alla de uppoffringar man måste för den. Jag vill dricka ett glas vin i veckan. Jag vill äta en kaka mitt i veckan utan att få ångest och må dåligt..
Utan att se i spegeln att jag gått upp 5 kg. Det roliga är att nu när jag släppt lite på garden, på kontrollen så ser jag att jag förändras.
Nu ska jag bara hitta min balans för att gå ner.
Men det är gött och vakna och känna att jag faktiskt vill kämpa igen och att den känslan kom tillbaka innan jag börjat svulla och gått upp 10 kg.
Har inte besämt mig för om jag ska ta en vilodag idag eller om det blir lite löpning. När jag vaknade så ville jag bara ut och kuta.
Men om jag tänker tillbaka på igår så vet jag att benen är trötta och att mjölksyran kommer att komma ganska fort.
Men det gör inget för jag har fått tillbaka min glöd. Mitt driv. Min vilja att förändra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar