Leta i den här bloggen

torsdag 5 april 2012

Mmmm natti...

Då ligger man i sängen och ska sova.
Var faktiskt duktig och la mig på en ggn när jag kom hem.
Nu har mina härliga demoner börjat betta med mig.

Hur gör jag med påskgodiset?????

Ena sekunden så är jag bestämd och ska hålla mig men så ropar någon i mitt öra att "vi är bara inne på 6e dagen" "du kan kirra de felet under resten av månaden".
Och visst jag vet att jag kan hålla mig ifrån godis och vin och chips och ostkrokar i en månad men vill jag ta ett steg längre ifrån mitt mål??
Jag sliter ju inte blod i 5 dagar för att förstöra allt..
Så nu åkte ett avsnitt av biggest på, det när de har återträff med bla Olivia som vann var det två säsonger sen kanske?
Kanske kan de tysta de elaka rösterna som vill att jag tar en, bara en chokladbit eller en liiiiten lakrits bit. Det är ju ingen som ser. Ingen behöver veta.
Men JAG vet. JAG ser.
Så. Hur gör jag för att stäva detta på jobbet?
Jo. Jag tror minsann att vi ska skita i hur mycket kcal jag sätter i mig när det kommer till frukt och grönt. Och så tugga tuggummi.
För jag kan ju inte piska mig hela tiden. Speciellt inte när jag är så dålig på att berömma mig och skulle nu en bit godis slinka ner så stannar ju inte världen. Faktiskt.
Det är frestelser överallt nu. Jobbigt? Ja. Omöjligt? Nepp.
Så nu somnar vi ifrån hungern och godiset som skriker i väskan och somnar.

P.s Godiset ska inte stanna hemma för det är riktigt DUMT! D.s..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar