Leta i den här bloggen

onsdag 11 april 2012

79/19

Gahhhhh vad jag har varit godissugen idag.
Gissar att det är nåt så enkelt som ägglossning som spökar..
Men det har varit jobbigt och det som fått ersätta godis är frukt te. Mmmmm..
Och nu ikväll vindruvor och ev ett äpple.
Nu är det ju så att jag går över både kcal intaget och kolisintaget men så tänker jag lite så här, vem har blivit tjock av för mycket frukt? Känner jag någon, har jag hört om någon som skyller sin fettma, sin övervikt på att de ätit för mycket vindruvor?
Eller som när man läser om GI, finns det någon som ätit sig fet på vattenmelon som har ett skyhögt GI?
Denna diskussionen har vi haft bla på jobbet när vissa inte vill äta en morot för att den har för högt GI.
Jätte dumt. Så nu när jag ligger här och "unnar mig" (HATAR de ordet) mina svarta, goda, saftiga, söta vindruvor är det de jag tänker på.
Vindruvor och te. Kan en kväll bli bättre? Och så ser det ut som att jag kommer ut och kan springa imorgon!
Då kommer min kropp att tacka mig för den extra energin.
Nu är det nästan läggdax.. Har varit uppe sen tidigt och är väldans trött..

Dagens mat: fil och musli, macka m skinka och ost (inte bra jag vet), köttfärsbiffar m fullk pasta, sallad och tatziki, bulgur m tonfisk och kvargröra, vindruvor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar