Leta i den här bloggen

onsdag 5 juni 2013

Tjoho!

God Onsdags Morgon!
Jag har märkt konstiga saker hos mig den senaste tiden.
Jag tröstäter. Har aldrig hänt innan. Jag är den som slutar äta när jag är ledsen men nu när det är synd om mig så är det som att hjärnan gör kcal osynliga och lurar mig att tro att de inte ska fastna.
Hur odd är inte det???

Och för att detta hänt så har jag skapat mig ett sockerbehov som jag inte haft sen Jesus!
Igår gick jag loss på russin. RUSSIN!!!!! Jag gillar inte ens russin så mycket.
Så nu måste jag komma ur detta. Vet inte riktigt hur eftersom jag samtidigt brottas med min depression och måste lyssna så sjukt mycket på kroppen och vad den vill.

Så vad ska jag göra?
Jo jag vet att jag mår bättre utan en massa godis och alkohol. Nu är ju alkoholen inte den stora boven utan godiset..
Och jag har märkt att när jag får i mig socker så rusar både hjärtat och ångesten.
Varför kan jag inte bara hålla mig??

Så nu är frågan om jag ska göra nåt jag har sagt att jag aldrig ska göra..
Jag tänker inte skriva ut det än för tanken har precis infunnit sig utan skriver ner det ikväll istället.

Måndagen har satt sina spår och jag är så trött.. Det är som att jag varit ute och supit och återhämtar mig dag två.
Det blev ingen spinning som alltid på onsdagar utan jag sov länge och har nu ätit lunch och ska sova en sväng till.
Så då är det god natt dårå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar