Leta i den här bloggen

fredag 21 juni 2013

Glad Midsommar!

Idag är dagen då många super ner sig med nubbar och bira och öl och äter sill och färskpotatis och mår skit imorgon.
Jag och Dobby började dagen med löpning. Fan vad snabb han är. Jag kommer bli snabb som en kenyan till nästa Gbg varv! Har ni anmält er?
Sen när vi kom hem fick Dobbsan mat och en blöt, kall handduk på sig och la sig i sängen.
Jag åt en keso och duschade och sen började dagen.
Diska, städa, tvätta, slänga gamla kläder till bättre behövande, slänga en massa skräp.
Nu har ganska mycket på dagen gått och vi ska snart ta en långpromenad. Jag har det så lugnt och skönt och Dobby ligger i sängen och sover.
Så imorgon när majoriteten av befolkningen vaknar med betongkeps har vi löptränat, hunnit till gymmet och mår toppen!

Han är verkligen det finaste som finns och gör mig så lycklig.

För jag har himlen
runt hörnet
En egen ängel i en säng
Som om himlens
alla små stjärnor
Sjöng för mig, sjöng för dig
I en underbar refräng
Du är himlen
runt hörnet för mig

Man kan inte säga det bättre än Lisa Nilsson eller om det Mauro som har skrivit den. Men han är mig ängel. 
Nu ska jag ta tag i slutet av städningen.
Och sen hänga tvätt!
En lite bättre midsommar helt enkelt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar