Leta i den här bloggen

fredag 6 maj 2011

Rachael Ray..


Idag är nog första ggn EVER som jag blir berörd av Rachael Ray. Hon pratar med Christina en tjej på 16 år, 155 cm och väger 129 kg. Det är verkligen en hjärtskärande historia. Hur hon mår i skolan och hur dåligt hon mår i skolan. Man får följa med henne när hon ska shoppa och jääävlar. De problemen jag hade med min storlek när jag var liten är ingenting jämfört med henne. Stackars, stackars flicka.

Det läskiga är att hennes överviktiga far bara beställer snabbmat till mat. Heeelt galet! Hur kan man göra så mot sin lilla flicka? Hon och pappan lyssnar inte på mamman, som är smal, för att hon vet inte hur det är. Men i slutändan så ligger ju ansvaret på föräldrarna. Mamman är den elaka för hon försöker förändra och pappan den snälla som ger henne tröstmaten, den som för en kort sekund tar bort ångesten.

Nu är länken i nutid och programmet är ju det inte.. Men det är en intressant historia som jag tänker följa. Det är ju sånt som jag vill jobba med!

Nu ska jag ta mig till gymmet. Lite sent men bättre sent än aldrig.. Kram kram, L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar