Leta i den här bloggen

lördag 7 januari 2017

Den nakna, ocensurerade sanningen.

ÖIgår hade jag en mindre bra dag matmässigt. Eller maten gick bra. Det var att jag åt för många syltkakor som inte var bra. 
Sen att jag börjar ta ut mig för mycket att jag blir så trött att jag inte ens kan vila är jobbigt. 
Men en sak i taget. 

Vi börjar med hetsätningen. 
Jag skötte mig ganska bra. Det jag gjorde fel var att jag sköt på allt. Frukosten åts efter ett långt löppass och hamnade runt 12. Redan där borde jag fattat att det skulle gå åt helvete. 
Men iaf. Frullen blev sen men inte långt efter åt jag lunch. När jag sprungit 90 eller mer på tom mage så är det som att kroppen suuuuuger åt sig maten och jag blir hungrig nästan på en ggn. 
Så sen blev det lunch och så nån frukt efter. 
Jag hann tänka att jag ska koka broccoli eller så till maten för att fylla ut den och bli mättare. Men det sköt jag på framtiden. 
Jag hade lovat mig en bulle eller två när jag kom hem och det är ju inbakat i min strategi. Får det plats så är det inga problem och det var något som jag hade tänkt på och sagt ja till. 
Sen kom fallet. Jag vet inte hur många kakor jag fick i mig men det var ett gäng. Jag tror egentligen inte att jag ätit mer än jag får det är bara när jag inte kan eller ens försöker stoppa mig. Eller när det inte är inräknat i dagens mat budget. 
Sen ville sambon prova min popcornmaskin som jag fick i julklapp och där rök ett gäng sp till. 
Jag funderade länge och väl om jag skulle skriva om det för att det är så pinsamt. Men så tänker jag att jag måste få ner det och se det för att få en förändring. Så då gör jag det. 
Här är den ocensurerade sanningen. 

Sen så var jag ju ute och sprang igår. -12 grader och snö. Det var soligt och vackert och jag tog lite extra lång tid på mig för att kunna stanna till och se vårat underbara, snötäckta land. 
Men när jag kom hem så kunde jag inte vila. Jag brukar alltid somna men inte igår. Så gick jag och sambon på hundpromenad och inte ens efter det kunde jag somna. 
Jag är ju sjukskriven för depression och jag har lärt mig att ju tröttare jag är desto svårare har jag att somna och slappna av. Så jag vet att jag måste bromsa lite. Det är en sak att veta vad man ska göra och sen göra det..
Skulle det vara sol ute idag hade jag nog inte alls lyssnat på kroppen utan gått ut och sprungit. 
Vilket jag känner att jag ändå funderar på. Mina demoner håller på att överlägga i huvudet på mig så vi får se ikväll hur det blir. 

Dagens bästa är att jag köpte en massa omogna mangos för en vecka sen som nu är mogna. Som tur är inte alla påsen ggn men tre st så jag tror det kommer bli fruktsallad med extra mango som fredagsmys idag. Och då gör inte gårdagen något. Eller det gör den inte. Jag kan ju inte ändra den, bara lära av den och att lägga en massa energi på att älta och ångra mig är bara onödigt. 
Nu ska jag koka broccoli till dagens lunch.  
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar