Leta i den här bloggen

söndag 1 januari 2017

Årets första dag!

Första dagen på det nya året är snart till ända. 
Jag har skött kosten och inte tränat pga bihålorna. Imorgon ska jag försöka mig på lite löpning. Plus att jag har bokat ett pump pass. Ev blir det en sväng till Aca oxå. 
Både kropp och själ behöver tränas. 
Men det är skönt att 2017 är här. 
Förra året var ett helvete. 

Jag är förövrigt uppöver öronen kär i min bil. Jag älskar att köra henne och jag älskar lukten av henne. Min pärla. Min Subba. 
Sen att jag fick henne av en kär vän gör ju inte saken sämre. 


Har kollat över vad jag har hemma i matväg och börjat fila på ett matschema. Plus att jag har lite saker med mig från mamma ex så fick jag vegfärs med mig som jag håller på att koka en sås av. Långkok är så jävla gött så den har stått på i flera timmar. 
Sen så gjorde jag veganska maränger och då blev det kikärtor över så imorgon ska jag köra ihop en gryta på dem. 
Att planera och laga mat är jag bra på. Att följa och äta den är jag sämre på. Men nu har jag börjat rita min karta mot mål och om ett år är jag minst 24 kg lättare. 

Dagens mat: 
Frulle- gröt med hallon och kvarg 3 sp
Lunch- gårdagens tacofärs (veg så klart) med guacamole, tomat och gurka. Till dessert, vattenmelon. 10 sp
Middag- gröt, blåbär och kvarg 3 sp
Mellanmål- en slät bulle, 2 syltkakor, 1 banan och en massa clementiner 9 sp

Jävligt tråkigt att lägga en massa sp på kakor men nu blev det så. Får bli lite bättre fördelning på dem imorgon. 
That's all folks! 
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar