Leta i den här bloggen

fredag 13 januari 2017

Varför man inte ska hoppa över middagen!

Igår var jag och grisarna på en låååååång promenad. 2 timmar 40 min. Och sen var de trötta. Jag jobbade in lika mycket som jag ska äta på en dag och var nöjd. 
Lyssnade på en bok om ätstörningar och jag kände igen mig i otroligt mycket. 
Vilket var jobbigt. Jag kom på mig själv med att tänka att "fan sååå ska jag ju göra. Så ska jag äta" och sen så kom jag på hur stört det är att jag VILL få en till ätstörning. 
Jaja. Iaf så blev det en bulle som blev för många bullar efter mat och promenad. Så jag bestämde mig för att äta mindre till middag. 
Så kom sambon hem med götta och till mig hade han köpt lakrits. Mmmmmm jag ääääääälskar lakrits. 
Det var inga stora mängder men jag bestämde mig för att äta mina clementiner och en apelsin till middag. 
Big misstake! Huuuuge!!! 
Jag var hungrig när jag somnade och sen åt jag frulle tidigt. Runt 05.30. Och nu är klockan snart 11 och jag vill bara äta en massa kakor. Men ska äta lunch snart. Den får bli lite tidigare. Nu vet jag ju varför jag vill ha socker. Och jag har lärt mig att INTE hoppa över middagen. 
Det är skönt när jag kommer på varför och hur jag ska jobba för att slippa saker. Man kan se det som ett misslyckande eller som ett tilfälle att lära sig. Jag tar  det sistnämnda. 
Så. Det var min fredag så långt. 
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar