Leta i den här bloggen

tisdag 3 januari 2017

Löpning och stoppad hetsätning

Idag blev det löpning. Äntligen. Som jag har väntat och längtat. 
På den tjänade jag in 32 ap. Mer än jag ska äta på en dag. 
Jag hade även planerat in att äta nån bulle. Känner att det är bättre att planera in det och tillåta mig än att förbjuda och rida på vågen av sötsug för att trilla dit och frossa.  
Så efter löpningen åt jag lunch och sen bullar. 
Jag åt lite mer än tänkt men kunde stoppa och inte hetsäta. Min hjärna började prata med mig och säga att jag förtjänade mer eftersom jag sprang så länge. Men som sagt så lyckades jag stoppa. 
Så tog jag en promenad med grisarna, kom hem och slocknade. I nästan tre timmar. 
Helt sjukt! 
Sen så skulle jag vara snäll mot min sambo och ge honom lite drömtårta som kvällsmys. Vad händer? 
Helt plötsligt har jag skurit upp två bitar åt mig som jag äter upp!!! 
Va fan! De var ju inte planerade. Men igen. Jag lyckades stoppa mig och fastän jag blev besviken på mig själv för att jag åt något jag inte skulle så var jag glad att jag inte åt mer. 
Sen skulle jag hämta mina vinterskor då det har snöat som fan här. Vad händer då? 
Jo där i förrådet finns det en massa kakor och vips så har jag ätit två. Inte alls planerat. Men igen. Jag stoppar vid två. 
Så idag tänker jag fokusera på att jag stoppade i tid och inte frossade. 
Jag har skrivit upp allt och det är jobbigt men det gör inget. 
Jag måste lära mig. 
Vad och hur jag kan äta. Sen kommer jag ha en eller två fria dagar i veckan. Det beror lite på hur många ap jag tjänar in. 200 ap blir 2 dagar. 
Och det är då bara om jag inte vill skriva upp. 

Dagens mat
Frulle: 1/2 dl havregryn, 100 g sockerfri vaniljkvarg, 2 dl blåbär 3 sp
Lunch: vegefärsås med 2 dl bönpasta 9 sp
Middag: vegefärsås med 1,5 dl bönpasta 4 sp
Slarv: bullar 12 sp drömtårta 12 sp syltkakor 5 sp
Bra val: 2 bananer, 1 äpple, frusen, mixad mango

Träning: löpning 32 ap, promenad 8 sp

That's all folks! 
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar